Menu

Velmi pozitivní signál pro klienty a partnery

28. 11. 2009

Marketingového ředitele akciové společnosti EXIM tours Ing. Stanislava Zímu jsem oslovil koncem října 2009, v době, kdy začala sezona exotických zájezdů.
V těchto dnech je pro nás nejžhavějším tématem exotika a příprava katalogu na léto 2010 . U exotických zájezdů jsme letos dále rozšířili nabídku do oblasti Karibiku. Je to teritorium, které českým klientům skýtá takřka vše, co si pod pojmem exotika představují. Mimo stálic nabídky EXIM tours, mezi které určitě patří Kuba, Dominikánská republika a venezuelská Isla Margarita, pokračujeme v charterech do mexického Cancunu, El Salvadoru. Tyto lety nám dále umožňují nabízet pobyty na ostrově Roatan,v Peru a Chile. Pokračuje rovněž nabídka okružních plaveb Karibikem s návštěvou Floridy a Bahamských ostrovů.
Absolutní novinkou jsou potom přímé lety na pohádkový ostrov San Andrés, kde se nabízí kombinace pobytu v tomto tropickém ráji s pobytem v Panamě a její jedinečnou flórou a faunou. Další letošní novinkou je, rovněž charterovým letem z Prahy, jedna z nejkrásnějších zemí planety –Kostarika. Z dalších mimokaribských exotických destinací v nabídce zůstává Thajsko, Kapverdské ostrovy a Spojené arabské emiráty. Jediné pravidelné přímé letecké spojení mezi Prahou a Dubají zabezpečují právě naše charterové lety.

Co vaše prodejní síť?
Provizní prodejci byli a vždy budou základním stavebním prvkem prodejů cestovní kanceláře EXIM tours. Naše společnost vznikla a do současné velikosti se rozvinula právě díky úspěšné spolupráci s prodejci – našimi ctěnými obchodními partnery. Proviznímu prodeji proto trvale věnujeme velkou pozornost. Vytvořili jsme, a nedávno začali aplikovat, franšízový koncept spolupráce s EXIM partnery. Představuje vyšší formu kooperace než u ostatních prodejců. Tzv. „EXIM partneři“ nesou náš branding, a i proto je vydatně reklamně podporujeme. Rekrutují se především z řad našich nejlepších stávajících obchodních partnerů. Výsledky této spolupráce potvrzují, že tato cesta je oboustranně výhodná. Počet prodejů u těchto partnerů viditelně vzrostl a někteří i v tzv. krizovém roce dosáhli zvýšení prodejů o desítky procent. S tím samozřejmě souvisí i ekonomický efekt. Jsme rádi, když naši partneři rostou společně s EXIM tours. V současné době máme šestnáct EXIM partnerů a tento koncept budeme rozšiřovat i v roce 2010. Obchodní filozofie EXIM tours je taková, že pokud už v některém městě máme EXIM partnera, není naší ambicí tam zřizovat naši vlastní prodejnu. Takovou oblast, co se týče přítomnosti EXIM tours, považujeme za vyřešenou.

Kam směřuje poptávka českých spotřebitelů?
Každoročně posiluje směrem ke kvalitnějším produktům. Podíl méněhvězdičkových hotelů v našich katalozích se proto snižuje. Je nahrazován kvalitnějšími kapacitami. Markantní je tento trend např. v Turecku. Poptávka po službách all inclusive roste už několik let. Navíc ceny našich zájezdů jsou vysoce konkurenční. To je dané tím, že jak u leteckých dopravců, tak v místech pobytu nakupujeme služby ve velkých objemech. Tím u svých zájezdů dosahujeme zřejmě nejlepšího poměru mezi cenou a kvalitou na českém trhu. Předností EXIM tours totiž je, že nepůsobíme pouze v České republice, ale jsme i na Slovensku, v Rumunsku, Polsku a Maďarsku. Tím se objem námi zajišťovaných zájezdů násobí. Oproti cestovním kancelářím, které působí pouze na jednom z těchto trhů, nám proto partneři – dodavatelé vycházejí vstříc výrazně lepšími obchodními podmínkami. Avšak své ceny jsme s to držet i díky naší přísné vnitřní výdajové disciplíně.

Všudybyl je prioritně určen lidem, kteří většinou patří k vyšším příjmovým vrstvám obyvatel Česka a Slovenska.
Takovým na komfort zpravidla náročným klientům vycházíme vstříc prostřednictvím našeho VIP oddělení. Jeho pracovníci zajišťují, a často i staví dovolené klientům podle jejich individuálních požadavků tak, aby splňovaly jimi zadaná kritéria. Důležitou roli při jejich rozhodování sehrává finanční stabilita naší cestovní kanceláře. EXIM tours nikdy nepracoval s provozním úvěrem a ani jeho činnost nebyla dotována ze zdrojů z vnějšku. Svůj veškerý rozvoj financujeme penězi generovanými činností cestovní kanceláře. To, že EXIM tours řadu let dosahuje absolutně nejlepších ekonomických výsledků, s velkým náskokem před ostatními konkurenty na českém trhu, je pro klienty i partnery velmi pozitivním signálem.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001