Menu

Ve světové špičce

06. 10. 2004

14. června byla firmě ProMoPro v přítomnosti první dámy paní Livie Klausové předána značka CZECH MADE pro službu „Pronájem kongresové techniky“. Spolumajitelů firmy ProMoPro paní Mileny a pana Jaroslava Veselých jsem se ptal nejen na to, jak ProMoPro upevňuje postavení nejlepší půjčovny kongresové techniky světa, jak deklaruje loňské ocenění z kanadského Vancouveru, ale i na to, jak Česko upevňuje postavení kongresové destinace.
Je pravdou, že se teď, když jsme členy Evropské unie, naše možnosti rozšiřují. Sekretariáty z Bruselu nás oslovují přímo. Dříve to bylo přes francouzské, anglické či německé agentury. Pro nás to znamená pokračovat v nastoupeném trendu, dbát na to, jaká máme zařízení, a na kvalitu. Teď nás oslovují lidé – odborníci placení přímo Evropskou unií, kteří jsou na svoji profesionalitu hrdí. Vyžadují nejen to, aby zařízení odpovídalo normám ISO. Chtějí absolutní špičku. Pokud poptávají zařízení, chodí nám protokoly, v nichž musíme podrobně vyplňovat mnoho technických údajů. A trvají na svém, přestože se to může zdát jako zbytečné administrování. Je zřejmé, že se bude muset zvednout celková úroveň půjčoven kongresové techniky v republice. Mnohé si zvykly na to, že český zákazník, když se mu řeklo: „My jsme nejlepší,“ se s tím spokojil a dál se již nepídil. Kdežto pracovníci Evropské unie, ti se pídí. Přijedou, zařízení si osobně zkontrolují a hlavně znají. Těm když někdo řekne: „Máme nejlepší zařízení“ a sdělí typ, tak se od nich nezřídka dozví: „Ale to je již zastaralé, jsou už i modernější typy…“ ProMoPro má výhodu v tom, že permanentně nakupuje aktuální špičku. A proto jej čím dál víc oslovuje zahraniční klientela. Ti, kdo už využili našich služeb, pak ProMoPro doporučují dalším a dalším.

Je rozdíl mezi domácí a zahraniční klientelou?
Víme, že není možné paušalizovat, nicméně se nám jeví, že venku je poměr ke kongresové technice jiný. V Česku zákazníky zajímá kvantita, kdežto zahraniční klienty kvalita. Český zákazník přijde a obvykle se poptává: „Co máte nejlevnějšího?“ Zahraniční: „Co máte nejlepšího?“ To nám vyhovuje. U řady zahraničních klientů, kteří s námi ještě neměli co do činění, stále přetrvává pocit jakési civilizační nadřazenosti. Pak přijedou, a protože chtějí vidět, čím disponujeme, zavedeme je do skladu, kde se třeba zeptají: „Co je tohle?“ „No, to je poslední mixážní datový pult od firmy "EXTRON“. „Jo, o tom už jsme slyšeli, ale zatím jsme ho neviděli.“ To člověka potom hřeje u srdíčka. V tu ránu vnímáte, že z vás začali mít respekt. A samozřejmě daleko lépe se bavíme o penězích. U většiny zahraničních firem to funguje tak, že čím více vnímají, že je firma profesionální, tím více očekávají, že to bude dražší , a jsou s tím srozuměni.

Už jsem naznačil, že ProMoPro je součástí světové špičky.
Tím, že se držíme na špici, musíme kupovat to nejlepší, a tím pádem i nejdražší zařízení, jehož cena za půldruhého roku spadne o čtyřicet procent dolů. Teď jsme si pořídili dva projektory – světovou novinku – Barco DLP 12000 ANSI. To znamená, že jsme schopni dělat velikost obrazu o úhlopříčce až 20 metrů. Je to digitální projekce. Špičkové firmy se nyní soustřeďují na to, aby měly projektory DLP, které mají lepší kontrast a výkon. A proto my ta zařízení rovněž musíme mít. Organizátoři firemních akcí mezi sebou soutěží, kdo je lepší. Přesto, že by jim např. stačil projektor 8000 ANSI, protože jejich konkurence použila 10000 ANSI, poptávají se: „Máte něco silnějšího?“ Tady už to není o tom, zda je takhle výkonná technika nutná, ale o furiantství mít něco lepšího než konkurence. Pravdou je, že to filozofii naší firmy vyhovuje a že na tom vyděláváme.

Česko bylo místem konání významných světových kongresových akcí, jež přečasto měly společného jmenovatele: firmu ProMoPro, která je zajišťovala po technické stránce. Kongresový byznys ale není pouze o velkých akcích, je o akcích všech dimenzí včetně firemních.
Kongresy jsou výborná věc, ale pokud bych to vzal z hlediska obratu společnosti ProMoPro, ještě zajímavější jsou firemní akce. Česko si oblíbily firmy, které zde pro své VIP klienty, partnery, management i zaměstnance realizují výjezdní zasedání, školení, incentivní programy apod. Klient za firemní akci pro tři sta lidí, co se týče technického zabezpečení, utratí stejně peněz, jako je za čtyřdenní kongres pro tři tisíce lidí. Firemní akce (zpravidla), to musí být „bomba“. Zprvu jsme těžko chápali, proč tam např. musí být scéna, jejíž pořízení samo o sobě stojí půldruhého milionu korun. Pak jsme pochopili, že lidé, kteří dělají firemní akce, sledují zhruba tohle: Když účastníci vejdou do sálu, musí být ohromeni. Na scénu např. přiletí kaskadér na motorce, dopadne na zadní kolo a se řvoucím strojem projede po zadním kole za scénu a v tu ránu se vyřítí nazpátek. Jenomže v zákulisí se bleskově vymění s generálním ředitelem. Motorka zastaví, jezdec svlékne mundúr a z něho se vyloupne sedmdesátiletý generální ředitel firmy. Je to vysoce účinné show. Lidé si to pamatují. Čím více takovýchto akcí se do Česka dostane, tím více se o nich bude povídat mezi lidmi, kteří za ně utrácí peníze. Pokud na Česko vyjde prestižní kongres, ano, je to príma. Často to ale bývá tak, že jeden rok je v téhle zemi, další rok v jiné a že perioda, kdy bude v dané zemi příště, je patnáct i dvacet let. Na firemní akce jejich organizátoři zpravidla zvou vrcholový management jiných firem. A těm se v Praze obvykle velmi líbí. Byť ředitelé firem, zjistí např., že za cenu jednoho švédského piva jich u nás koupí deset. Líbí se jim i místo konání – sál, to, jak je to udělané, technika a mnohý z nich si řekne: „Já to tady příště udělám také.“ Jedné takové akce se zúčastní třeba i sto generálních ředitelů dalších firem. A pokud se z nich ujme dvacet procent, znamená to, že do Česka dostaneme dalších dvacet akcí. Propagace Česka by se proto měla zaměřit i na toto publikum, protože firemní akce přinášejí obdobný ekonomický a společenský efekt jako kongresy.





www.promopro.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001