Menu

SKI AREA Mariánské Lázně

26. 02. 2005

Bývaly doby, kdy jsem mariánskolázeňskou sjezdovku nad Kolibou vyběhl (v létě) v jednom zátahu. Zrovna tak bobovou dráhu, spěchajíce na odpolední čaje na Krakonoš. To už je hodně dávno. Sjezdovka vprostřed města mne fascinovala i v zimě. Protože nejsem sjezdař (lyže používám jako dopravní prostředek) zejména proto, že kdybych se pokoušel ji sjet, skončil bych, a to doslova (rozplácnut), na Kolibě. Ale pak na dlouhá léta, tedy správněji zimy, osiřela. S mariánskolá­zeňskými sjezdovkami se však nedávno podařilo cosi udělat. Co a kdo za to může? Tak na to jsem se zeptal generálního ředitele společnosti CRISTAL PALACE a.s. Ing. Jana Jokla.
Sám, od svých tří let, jsem na zdejších sjezdovkách jezdil a prožíval nádherné chvíle. Díky nim jsem jezdil i závodně, protože jsem je měl přímo ve městě. Pak nastala léta, kdy mariánskolázeňský areál zimních sportů skomíral. Byla zrušena bobová dráha a zbourán skokanský můstek. Dnes je na jeho místě les. Ukončením využití sjezdovek by lyžařský areál v podstatě zanikl. Sjezdovka od Krakonoše postupně zarůstala a tzv. „slalomák“, neboli vámi zmiňovaná sjezdovka u Koliby, se využíval minimálně. Bylo mi to líto. Proto jsem v lednu 2003 v kontextu s potřebou zimních aktivit v rámci cestovního ruchu v Mariánských Lázních přišel za panem místostarostou Zdeňkem Králem a nabídl městu Mariánské Lázně, že by firma CRISTAL PALACE a.s. sjezdařský areál zrekonstruovala. Mariánské Lázně iniciativu přivítaly. Začali jsme jednat s tělovýchovnou jednotou Slovan Mariánské Lázně, která měla od města pozemky se sjezdovkami dlouhodobě pronajaté. Po řadě jednání jsme vypracovali smlouvu a dostali je do podnájmu. Město nám vyšlo vstříc také tím, že nám pronajalo lanovou dráhu na Krakonoš. Tu jsme se zavázali vylepšit a provozovat ji celoročně. V minulosti ve spojení se sjezdovými tratěmi nefungovala, což bylo škoda. Od návštěvníků Mariánských Lázní včetně hostů našich hotelů jsem věděl, že to je žádaná služba. Tělovýchovné jednotě Slovan i městu jsme se zavázali, že vybudujeme plnohodnotný skiareál se špičkovým technickým zázemím, technickým zasněžováním, umělým osvětlením pro noční lyžování, ozvučením atd., který bude napojen na další infrastrukturu služeb v Mariánských Lázních včetně autobusové dopravy a sezonních skibusů. Dva roky uplynuly a já mohu s potěšením konstatovat, že dobrá spolupráce s městem a tělovýchovnou jednotou nese ovoce. SKI AREA je plně funkční. Její vytížení vynikající. Jsou zde uplatněny nejmodernější technologie, jako např. chladicí věž, čerpací stanice, hydroboxy apod. Máme novou moderní rolbu, lyžařské vleky atd.

Řekl bych, že mariánskolázeňská SKI AREA je jedním z příkladů, že Evropská unie funguje.
Projekt SKI AREA jsme mohli realizovat v takovém rozsahu také díky evropské dotační politice. Celková investice ke dnešnímu dni totiž činí více než pětadvacet milionů korun. Tělovýchovné jednotě Slovan Mariánské Lázně v čele s předsedou Ing. Josefem Vohlídalem se na obnovení areálu z fondů Evropské unie podařilo získat dotaci téměř deset milionů korun. Obrovskou zásluhu na tom mají hejtman JUDr. Josef Pavel a další lidé z Krajského úřadu Karlovarského kraje a Regionální rozvojová agentura EGRENSIS v čele s panem ředitelem Ing. Zdeňkem Výborným. Slalomová i sjezdová trať, obě jsou už díky dobré spolupráci s Lesy České republiky, CHKO Slavkovský les a výkonnými pracovníky mariánskolázeňské radnice zase plně funkční ve svých původních trasách.

Pane inženýre, daleko víc než provozovatel skiareálu jste znám jako uznávaný hoteliér.
Tuto profesi, která je mojí životní, i další aktivity se snažím dělat pokud možno co nejlépe. V jejich rámci na poli cestovního ruchu přispívat k tomu, aby naše vlast byla ekonomicky silnou a mezinárodně oblíbenou zemí. Přímo Mariánské Lázně pak atraktivním místem pro trvale i přechodně zde žijící obyvatele, tzn. turisty a lázeňské hosty. V tomto duchu byla rekonstrukce mariánskolázeňského lyžařského areálu jednou z příhodných aktivit. Nejen hotelům společnosti CRISTAL PALACE, ale věřím, že i ubytovacím a lázeňským zařízením ostatních majitelů a dalším subjektům cestovního ruchu napomůže při získávání klientely a vytěžování kapacit v zimním období. Že díky obnoveným sjezdovkám na tom budou celé Mariánské Lázně v zimních sezonách (od prosince do února či března), co se týče návštěvnosti a s ní spjaté ekonomiky, daleko lépe.

Jaký byl pro společnost CRISTAL PALACE loňský rok?
Úspěšný. Krom toho, že se nám v jeho průběhu podařilo dokončit projekt SKI AREA, jsme dosáhli stanovených hospodářských výsledků. Naši zaměstnanci pak řady výrazných úspěchů na profesních oborových soutěžích. Např. tým kuchařů na mezinárodní gastronomické soutěži v Norimberku, kde v roce 2003 v konkurenci několika desítek týmů z dvanácti evropských zemí skončil druhý, a letos v lednu s podobnou účastí ve své kategorii první. Co se týče lidských zdrojů, dlouhodobě se pro naše zaměstnance snažíme vytvářet podmínky, aby každý z nich mohl růst profesně i osobnostně. Investujeme do nich a snažíme se je motivovat. Sázíme nejen na mladé lidi, ale i na souhru týmu, v němž nachází uplatnění lidé s dlouhodobou a střednědobou praxí i ti, pro něž je pracovní zařazení u nás prvním zaměstnáním. Musím říci, že dlouhodobě se nám tyto mezigenerační integrace vyplácejí. Za všechna střediska v rámci naší společnosti viz již zmiňovaný tým kuchařů, který patří mezi nejlepší v západních Čechách.

A já bych dodal, že zřejmě i v západní Evropě, což prokazují nejen umístění v rámci mezinárodních gastronomických soutěží, ale sama praxe. Ostatně, milí čtenářové, přijďte se do Mariánských Lázní přesvědčit. Jejich umění za to stojí. Pane řediteli, hlavní téma třetích vydání Všudybylu jsou lidské zdroje, a vaše hotely jsou často vytěžovány firemní klientelou, a to i v rámci vzdělávacích a motivačních akcí.
To je pravda. Čtyřhvězdičkový Cristal Palace splňuje vysoké nároky kongresové turistiky a je vhodný pro setkávání účastníků firemních akcí a incentivní turistiku. Tyto programy realizujeme i v našem dalším čtyřhvězdičkovém hotelu San Remo. Významnou roli, ostatně jako ve všech oborech, kde pracují lidé s lidmi, v nich sehrává profesně zdatný, proklientsky laděný personál. A i v tomto mají naše hotely štěstí. Je nezbytně nutné úrovní služeb a škálou aktivit, které lze v Mariánských Lázních provozovat, pozitivně působit nejen na stávající klientelu, ale přesvědčovat potenciální. Zejména takovou, která v minulosti v Mariánských Lázních ráda dlouhodobě opakovaně pobývala, jako byly hlavy států, např. anglický král Eduard VII., císař Franz Josef I., prezident Tomáš Garrigue Masaryk a řada dalších včetně nejbohatších lidí světa své doby. Včetně dodnes světově uznávaných spisovatelů, jako jsou Mark Twain, Fjodor Michajlovič Dostojevskij, Rudyard Kipling, Franz Kafka aj.; hudebních skladatelů jako Richard Wagner, Friderick Chopin, Johann Strauss a dalších osobností, jako např. Sigmund Freud, Thomas Alva Edison, Albert Schweitzer – nositel Nobelovy ceny, který v roce 1923 bydlel v jednom z našich hotelů, aj., kteří svou přítomností nejenže obraceli pozornost světa na Mariánské Lázně, ale byli vzorem ostatním, kteří je v hojném počtu následovali.







www.cristalpalace.cz



www.skiarea.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 02/2020
02/2020 číst aktuální číslo