Menu

Od roku 1927 se v Sasku nedaleko městečka Hohenstein-Ernstthal setkávali motorkáři, aby tu měřili své síly. Byť účast byla masová, nezávodilo se o ceny. Sázelo se na jezdce. V roce 1928 byly závody pro desítky těžkých nehod a zranění zastaveny. Ve třicátých letech tu město Hohenstein-Ernstthal vybudovalo závodiště. V roce 1937 byl okruh pojmenován Sachsenring. Svými výkony jej proslavila taková esa jako Serafini či Kurt Mansfeld. Na Nortonech, DKW nebo Moto Guzzi tu závodili mistři své doby, a nejen motocykloví. Slavnou jízdu zde v roce 1939 předvedl i Bernd Rosemeyer na voze továrny Auto Union, která byla předchůdcem automobilky Audi. Zachovaly se pouze dva závodní automobily této značky. Rozebrané byly nalezeny v Sovětském svazu. Podivnými cestami přes Finsko se dostaly do Anglie, kde byly restaurovány. Dnes je jeden z nich nejdražším veteránem světa. Za druhé světové války se Sachsenring odmlčel. Znovu se tu začalo závodit až v roce 1949. Byly zaznamenány účasti až 250 tisíc diváků. V roce 1961 se tu konalo velkolepé mistrovství, na němž si vydobyly místo v dějinách takové osobnosti, jako náš František Šťastný, Reed Taveri nebo Giacomo Agostini. Rok 1973 byl pro Sachsenring rokem smůly. Po rozhodnutí vlády NDR na něj byli zváni skoro výhradně závodníci ze socialistických států. V roce 1995 tu začali budovat Centrum výcviku bezpečné jízdy. Jeho výstavbu podpořila řada donátorů, z nichž Sachsenring dodnes podporují ADAC Sachsen a Motorpresse Stuttgart GmbH. Díky nim se Verkehrssicher­heitszentrum am Sachsenring GmbH & Co. KG řadí mezi evropská zařízení s nejvyšší certifikací. Deset dní v roce pak je Sachsenring jedním z nejsledovanějších okruhů, na němž se utkávají nejlepší jezdci světa, a diváci zaplňují všechna volná místa. Od roku 1996 je místem konání mistrovství v kategorii Superbike, jehož se účastní Biaggi, Rossi, Roberts, Aiello, Alesi, držitel zdejšího traťového rekordu Dani Pedrosa a další osobnosti, a také poháru cestovních vozů STW. A nejen motocykly, i závodní automobily tu měří své síly.

Sachsenring!!!

23. 02. 2014

S paní Janou Harmanošovou z Allround Service International Consulting se setkáváme 23. ledna 2014 na Sachsenringu na prezentaci programové nabídky této agentury.
Paní ředitelko, proč jste se do ní rozhodli zařadit Sachsenring?
Nejen proto, abychom českým a slovenským turistům a fanouškům motorismu umožnili navštívit světově proslulý závodní okruh, ale také kvůli perfektnímu vybavení Sachsenringu pro výcvik bezpečné jízdy a vzhledem k bohaté škále nabízených programů. Klientům, které sem přivážíme, se tu věnují špičkoví experti. Zdejší programy jsou určeny pro všechny věkové a dovednostní skupiny. Od mladých řidičů, kteří právě absolvovali autoškolu, přes řadové řidiče, kteří si chtějí rozšířit či upevnit své dovednosti, poznat, jak se automobil chová v krizových situacích, a zvládat je, až po řidiče profesionální – majitele a provozovatele dodávkových vozů, kamionů s návěsy včetně cisteren nebo autobusů. Sachsenring nabízí i speciální programy pro seniory nebo výcvik zaměřený na dosahování co nejnižší spotřeby pohonných hmot. Krom toho tu školí řidiče kamionů, jak zabezpečit svůj vůz a jak se chovat na německých silnicích a dálnicích, aby na sebe nepoutali zvýšenou pozornost policie. Součástí jsou i rady, jak vystupovat, pokud jsou kontrolováni. Allround Service International Consulting tu realizuje i firemní akce včetně incentiv, koncipované dle zadání klientů. Sachsenring má totiž i kvalitní konferenční a hotelové zázemí. Ostatně sami precizní Němci tu pořádají nejen firemní akce a individuální programy, ale i výcvikové a certifikační pro profesionální řidiče, záchranáře, hasiče a policii, a to dokonce i pro české policisty. Programové balíčky Sachsenringu se liší i zaměřením podle typů motorových vozidel. Klienti si tu mohou zazávodit na motokárách nebo se nechat svézt jako kopiloti speciálů či si užít adrenalinu v závodní sajdkáře. V rámci výcvikových kurzů pak mohou „vyjezdit“ řadu certifikátů, aby sami směli řídit okruhové speciály – motocykly a automobily – na nejúžasnější dráze Německa s velkými stoupáními a sklonem trati, nekonečnými zatáčkami, slepými horizonty a nejdelší levotočivou zatáčkou mezi jedničkovými světovými závodními okruhy.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 02/2020
02/2020 číst aktuální číslo
Czt