Menu

Porada ředitelů zahraničních zastoupení CzechTourism

02. 11. 2012

CzechTourism 16. října 2012 uspořádal v pražském hotelu Fusion workshop. Agenturám a dalším incomingovým subjektům bylo k dispozici osmnáct ředitelů jeho zahraničních zastoupení z Beneluxu, Číny, Francie, Itálie, Mexika (s působností pro Latinskou Ameriku), Německa, Polska (s působností pro Litvu a Lotyšsko), Rakouska, Ruska (s působností pro Bělorusko a Estonsko a země střední Asie), Slovenska, Španělska (s působností pro Portugalsko), Švédska (s působností pro Skandinávii a Finsko), Ukrajiny, USA (s působností pro Kanadu). Při té příležitosti jsem generálního ředitele CzechTourismu Ing. Rostislava Vondrušku požádal o několik slov.
Letošní porada ředitelů zahraničních zastoupení CzechTourism, v jejímž rámci už tradičně workshop organizujeme, má punc zvláštnosti v tom, že hlavním tématem není hledání, kde snižovat náklady. Máme to štěstí, že budeme disponovat lehce zvýšeným rozpočtem. Jednáme tedy o tom, jak tyto finanční prostředky efektivně využít. Chceme se přitom vyhnout jejich alikvotnímu plošnému rozdělení. Chceme investovat do trhů, které mají okamžitou odezvu anebo jsou z hlediska subjektů podnikajících v českém incomingu vnímány jako strategické. Zároveň vyhodnocujeme formy své přítomnosti na jednotlivých zdrojových trzích. Uvažujeme, kde mít plnohodnotnou kancelář, kde využít PR firmu apod. Uplatňujeme tedy diferencovaný přístup.

Předseda horní komory Parlamentu České republiky Milan Štěch ve vámi zprostředkovaném interview pro toto vydání Všudybylu zmínil senátní misi do Indie. Konstatoval, že z Indie, kde žije na tři sta padesát milionů velice bohatých lidí, do Česka jezdí jen málokdo.
V Indii působíme čtyři roky. Z toho první dva roky formou PR a využívání marketingových příležitostí, poté jsme tam dva roky měli kancelář. Tu už příští rok nebudeme plnohodnotně provozovat. Neplatí ale, že bychom Indii opouštěli. Indie je perspektivní trh! Je to otázka priorit. Nyní se víc zaměřujeme na teritoria jihovýchodní Asie, která se k cestám do Evropy jeví vstřícnější.

Cílem intenzivních aktivit zřejmě všech národních západoevropských touristboardů je Čína.
To platí i pro CzechTourism. Čína je nejen obrovské odbytiště pro průmysl s množstvím příležitostí pro české firmy, ale také významný zdrojový trh pro český incoming. Od 1. ledna 2013 tam budeme přítomni na dvou místech. V Šanghaji, kde otevíráme novou kancelář, a v Pekingu, kde budeme působit formou marketingového a PR partnerství se subjektem, který vybereme v závěru roku. Tím naše aktivity v Číně do příštích let rozhodně nekončí. Budeme se prezentovat v Hongkongu a na příbuzném trhu v Singapuru.

A budou tamnímu růstu popularity České republiky stačit česká konzulární pracoviště? Bude dostatek víz pro byznysmeny a turisty?
To je výzva pro všechny zúčastněné. Nicméně, situace se velmi zlepšila, a to i díky otvírání vízových center. V zásadě by to neměl být problém.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001