Menu

Nejúspěšnější handling v Praze

10. 07. 2004

Menzies Aviation Group působí na šestadevadesáti letištích v Evropě, Asii, Severní a Jižní Americe a v Austrálii. Poskytuje služby nejvyšší kvality od pozemního handlingu po cargo logistiku s širokým akčním rádiem navazujících služeb.

S Ing. Ladislavem Klimešem, obchodním ředitelem Menzies Aviation Group (Czech) navazuji na náš rozhovor pro loňské vydání „leteckého Všudybylu“, v němž na dotaz, co dělá českému Menziesu radost, prohlásil: „Nízkonákladoví dopravci, protože jsme u nich vysoce úspěšní. Je to ale i cargo, které nám utěšeně roste. Náš terminál byl koncipován do budoucna, a očekávaný vstup Česka do Evropské unie dá ještě více za pravdu těm, kteří tvrdili, že jej má smysl takhle velkoryse dimenzovat. Věřím, že za rok budeme mít objemy výkonů v cargu větší o desítky procent.“ Pane řediteli, splnila se vaše očekávání?
Nejdříve bych ale asi měl pohovořit o celkových výsledcích roku 2003. Pokud budeme brát v potaz veškeré zboží odbavené na Letišti Praha-Ruzyně včetně zboží ČSA, pak Menzies Aviation Group (Czech) odbavil 47 % z tohoto celkového objemu. Když ale vynecháme vlastní zboží ČSA, které si tato letecká společnost sama odbavila, náš podíl vzroste na 76 %. Tzn. tři čtvrtiny zboží pro veškeré ostatní letecké společnosti šly přes nás. Pokud porovnávám první čtyři měsíce letošního roku, dostávám se k jistému paradoxu. Ve srovnání s rokem 2003 došlo k nárůstu o 30 % na objemu odbaveného zboží v exportu i importu. Pokud vezmu výsledky za květen 2004, je ten letošní srovnatelný s květnem 2003. Zde sehrály roli dva brzdící faktory: Jednak to, že se vývozci v prvních čtyřech měsících snažili vyvézt co nejvíce zboží, aby se snáze dostali k vratce DPH, a v importu se projevuje to, že někteří zákazníci proclívají na import mimo Českou republiku a jejich zboží pak už jde k zákazníkům mimo náš terminál.

Vaše společnost odbavuje pasažéry většiny nízkonákladových společností létajících z/do Česka, aby zde svými útratami výrazně podpořili českou ekonomiku i neekonomiku.
Ano, i v letošním roce jsme nejúspěšnější handlingovou společností v oblasti nízkonákladových aerolinií. Co do objemu je z nich největší „easyJet“, která bude od 1. září do České republiky létat celkem 63× týdně! Z destinací Newcastle, Londýn-Stansted, East Midland, Londýn-Gatwick, Bristol a Dortmund. Je to úžasný fenomén, když uvážíme, že předchůdcem „easyJet“ byla společnost „Go Fly“, kterou „easyJet“ koupil. Začala v roce 1999 s deseti lety týdně a byla tehdy jedinou nízkonákladovou společností létající do Česka. Naším dalším zákazníkem je „bmibaby“, která sem létá 28× týdně, a to z letišť East Midland, Manchester, Cardiff, Londýn Gatwick a Teesside. Dalšími nízkonákladovými společnostmi, které svým pasažérům nabízejí Prahu, jsou „Jet2“, které létají z Leeds-Bradford a Belfastu, což je unikum, protože Belfast nemá mnoho leteckých spojení se zahraničím. Společnost „Germanwings“, která létá z Kolína nad Rýnem, „Flyglobespan“, která létá z Glasgow, a „Sterling European“, jež létá z Kodaně a kterou výsledky natolik uspokojily, že bude létat i ze Stockholmu. „Norwegian Air Shuttle“, ta létá z Osla z Trondheimu. Její výsledky, pokud jde o vytíženost letů, překonávají všechny do současné doby známé skutečnosti. V Norsku je Praha zřejmě ještě větším fenoménem než ve Velké Británii.







www.menziesaviation.com

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001