Menu

Na českém trhu zřejmě nejlepší

24. 04. 2005

Firma Korál servis LTM s.r.o.


se sídlem v Litoměřicích byla založena v roce 2000. Navazuje na činnost dodnes prosperujících firem Korál servis s.r.o. se sídlem v Liberci (založena 1996), zabývající se chemickým čištěním oděvů a textilií, a Korál servis RBK s.r.o. se sídlem v Rumburku (založena 1998), orientované na průmyslové prádelenství a chemické čištění oděvů. Korál servis LTM s.r.o. podniká v prádelenství, chemickém čištění oděvů a textilií a ve speciálním čištění a doúpravách oděvů z kůží a kožešin a sedacího nábytku z přírodních usní. V roce 2004 přebírá firmu GOLDEN CLEAN a.s. včetně jejích výrobních a obchodních aktivit. Všechny zmiňované společnosti spolu úzce kooperují. Výrobní kapacity a infrastruktura tak společnosti Korál servis LTM umožňují pohotově reagovat na aktuální potřeby zákazníků při striktním dodržování technologických postupů a špičkové kvalitě. Realizovat svoz a rozvoz zboží výměnným způsobem v klecích (kontejnerech) i okamžitou a bezkonfliktní reakci na případné reklamace.

Prádelenství
Korál servis LTM pere a žehlí ložní, koupelnové a kuchyňské prádlo, stolní textil, pracovní oděvy apod. na moderní kontinuální prádelenské lince, v bubnových pračkách, sušičích, tříválcových žehličích a tvarových lisech. Provádí jeho běžné krejčovské opravy. Používá výhradně certifikované prací a pomocné prostředky renomovaných dodavatelů: JohnsonDiversey Česká republika, L.C.E. Odry, Procter & Gamble Czech Republic a dalších. K jeho klientům se řadí: Hradní stráž Praha, Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Česká zemědělská univerzita v Praze, Armádní sportovní centrum DUKLA, pražské hotely Moráň, Florenc a Vítkov; Bezděz, Bohemia a Sportcentrum Staré splavy; hotely Maxičky a Česká koruna Děčín aj.

Čistírenství
Korál servis LTM provádí čištění a finální doúpravy všech typů oděvů a textilií určených pro tento typ ošetření. Tzn. i oděvů a uniforem zaměstnanců dopravních společností, hotelů apod. záclon, závěsů, drapérií. Technických textilií včetně filtrů vzduchotechniky. Pracovních oděvů v jakékoliv míře znečištění včetně běžných krejčovských oprav atp. Realizuje je v moderních italských čistírenských strojích SUPREMA za použití prostředků renomovaných dodavatelů, např. Seitz a Kreussler (Německo), Chimika Sud (Itálie) aj. Provozuje síť vlastních a agenturních sběren. K jeho zákazníkům se v této oblasti řadí pražské hotely Kampa a Four Seasons; firmy Nord Logistic Praha a.s, Dopravní podnik hl.m. Prahy, Bohušovická mlékárna, Lafarge cement a.s., Ryko a.s. Děčín, ČD depo Ústí nad Labem aj.

Čištění přírodních usní
Korál servis LTM provádí speciální čištění, ošetření a doúpravy interiérového mobiliáře z přírodních usní (kůže a kožešin), jako jsou křesla, židle, různé formy potahů nábytku atp. Čištění a finalizační práce jsou prováděny speciálními postupy s následným plněním struktury usně látkami, které mají pozitivní vliv na její mechanické, estetické a užitné vlastnosti. Součástí údržby povrchu usně je její preventivní ošetření proti špinivosti a zamezení penetrace nečistot do hloubky povrchové struktury kůže. Tuto činnost provádí buď přímo u zákazníka nebo ve své provozovně v Litoměřicích. Z již realizovaných zakázek: Konferenční centrum vlády České republiky v Karlových Varech, hotel Fenix Praha, Betlémská kaple, Francouzská restaurace v Obecním domě v Praze, ČSOB Liberec a na dalších tři sta zakázek, a to bez jediné reklamace.

Čištění kožených oděvů
Korál servis LTM čistí oděvy z kůží a kožešin, motocyklistické kombinézy, speciální oděvy a výstrojní součásti atp. Čištění provádí praním v čistícím médiu. Následují speciální úpravy, jejichž smyslem je dodat kůži žádoucí kvalitu povrchu, probarvení a tvar. Používá německou technologii BÖWE a italskou SUPREMA, stříkací boxy, kartáčovací stroj na velurové usně, speciální žehlicí lisy a napařovací zařízení. Aplikuje provozní roztoky a barvy od společností STAHL (Holandsko), Chimika sud (Itálie), BASF, Saitz a Kreussler (Německo) a další. Spolupracuje s téměř devadesáti sběrnami sítí GOLDEN CLEAN, Eurobrevets Česká republika a PEZOS.

Čištění koberců
Korál servis LTM se zabývá i čištěním a ošetřováním celoplošných kobercových krytin, volně pokládaných koberců, solitérů a kobercových předložek v zónách vstupů do budov. U celoplošných koberců službu provádí v místě jejich položení, u volně pokládaných koberců ambulantně ve svých provozech v Litoměřicích. Časy a termíny provedení služby jsou voleny individuálně podle potřeb zákazníků.

Na úvod bych konstatoval, že mezi přáteli mám řadu těch, pro něž s jarem nadchází doba jejich drahých burácejících miláčků a neméně drahých kožených motorkářských kombinéz. Ty musí být ve stejně perfektním stavu jako jejich silné motocykly. V byznysu v tržním prostředí je zákonité, že poměr kvality zboží (služby nevyjímaje), jeho množství a ceny je v rámci soutěžitelů obdobný. Kvalita je samozřejmostí. To, co rozhoduje, je komunikace – míra sympatií. Nejen ke značce daného zboží, ale i ke konkrétnímu obchodnímu partnerovi. Významnou roli proto sehrávají iniciace – doporučení směrodatných lidí. A tak se stalo, že jsme se právě díky jednomu takovému potkali s Ing. Jiřím Marešem, prokuristou firmy Korál servis LTM s.r.o., jež reprezentuje špičku v oblasti prádelenství a čistírenství včetně čištění a ošetřování kožených motocyklistických kombinéz. Pane Mareši, jak jste se dostal k této oblasti podnikání?
Jako ekonom náhodou. Jsem z Liberce a v roce 1994, v době, kdy jsem se rozhodoval, v čem budu podnikat, jsem si tu dal vyčistit šaty. Dopadlo to nedobře a reklamační proces ještě hůř. A ačkoliv jsem do té doby v oblasti čistírenství a prádelenství nepůsobil, inicioval jsem vznik firmy Korál servis s.r.o. a v někdejším obchodním domě Ještěd v Liberci (dnes TESCO) otevřel klasickou rychločistírnu se čtyřmi zaměstnanci. Prostor pro podnikání, respektive pro to uspět v daném oboru, je totiž všude tam, kde obor přešlapuje na místě, převládá nekvalita a neochota. Je to věc filozofie. Pokud se chci zabývat službami, je třeba tak činit se vší důsledností. Služby musí být odváděny perfektně. Tak, že o nich management klientské firmy v podstatně ani neví. Pokud by se měl neustále dohadovat o kvalitě a reklamacích, je to špatně. Kolegům zaměstnancům proto říkám, že potřebujeme především dvě věci: umět svoji práci a mít chuť uspět, protože pokud člověk něco zná nebo je schopen se naučit a dělá to s chutí, pak je vyhráno. A stane-li se chyba (chybování se neubrání nikdo), je třeba ji promptně napravit. Směrem ke klientovi, řekl bych, v dokonalém předklonu.
Poté, co se liberecká rychločistírna rozběhla, jsme společně s kolegou v roce 1998 založili druhou společnost Korál servis RBK s.r.o. V Rumburku jsme z konkurzní podstaty převzali prádelenský a čistírenský provoz. Byl v dezolátním stavu a bez zakázek. Dnešní spádová oblast Korál servis RBK se rozprostírá od Prahy až po Berlín, Frankfurt nad Odrou a další místa v Německu. V srpnu 2000 se naskytla možnost převzít od města Litoměřice městskou prádelnu a čistírnu. A tak vznikla firma Korál servis LTM s.r.o. Pro Litoměřice jsme se rozhodli kvůli zdejší tradici v čištění a doúpravách oděvů z kůží a kožešin a pro špičkovou technologii. V Litoměřicích jsme tak udrželi nebo nově vytvořili na pětapadesát pracovních míst. Ostatně, dodnes naše aktivity spolu s posilováním technologického vybavení provozů směřují především do oblasti lidských zdrojů.
V roce 2001 Korál servis LTM s.r.o. v oboru čištění kůží a kožešin navázal spolupráci se společností GOLDEN CLEAN. V roce 2004 se akcionáři GOLDEN CLEAN a.s. rozhodli odprodat nám své aktivity v České republice včetně provozů a obchodní sítě osmdesáti vlastních a partnerských sběren. S GOLDEN CLEAN jsme převzali i další aktivitu – čištění celoplošných a jednokusových volně pokládaných koberců.

Začal jsem motocyklovými kombinézami. To proto, že jste v Česku v této oblasti čistírenství zřejmě nejlepší. Korál servis LTM ale čistí a ošetřuje i kožený sedací nábytek, tapety z přírodních usní atd.
K čištění a ošetřování kožených interiérových prvků, tedy zejména čalounění, se chystáme od pololetí t.r. přibrat i čištění textilních potahů. Právě komplexnost nabídky v oblasti prádelenství a čistírenství je pro naše partnery zajímavá. Co se týče rychlosti a operativnosti spolupráce, disponujeme vlastním dopravním parkem. Dvakrát denně operujeme mezi Litoměřicemi a Prahou a mezi Litoměřicemi a ostatními místy podle potřeby. V Praze jsme tak schopni reagovat téměř okamžitě. Pro hotely, respektive jejich hosty, zajišťujeme i čištění oděvů. V kooperaci s pražským partnerem jsme schopni během čtyř až pěti hodin převzít zakázku, nechat ji vyčistit a odvézt nazpátek do daného hotelu. To, co ale děláme převážně, je, že jeden den oděvy či prádlo převezmeme a druhý den je vyčištěné či vyprané přivezeme.

A co životní prostředí?
Legislativa odpadového hospodářství v Česku je velmi přísná. Chemikálie, díky kterým jsme schopni čistit, jsou v uzavřeném cyklu. Kaly a destilační zbytky se likvidují jednoznačně ekologicky prostřednictvím certifikovaných firem. Zní-li otázka, co naše společnost a životní prostředí? Pak to, co vypouštíme do kanalizace, je takového charakteru, že to vypustit smíme a to ostatní likvidují autorizované firmy.





www.koralservis.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001