Menu

Hotelový komplex na kraji Světa

06. 10. 2004

Třeboň je malebným historickým městem ve středu Chráněné krajinné oblasti Třeboňsko a biosférické rezervace UNESCO. Třeboňský hotelový komplex Bohemia & Regent (75 dvoulůžkových pokojů + 43 přistýlek + 2 bezbariérové, 2 jednolůžkové, 6 apartmánů) se stylovou vinárnou Rybářská bašta se nachází na břehu rybníku Svět, druhého největšího v Čechách, v sousedství lázeňského parku. Poloha hotelů a jejich vybavení je předurčují k individuálním i skupinovým rekreačním a léčebným pobytům, seminářům, sportovním i firemním soustředěním a pracovním jednáním s využitím bohaté nabídky doplňkových služeb. 

Hotely Bohemia & Regent jsou výchozím místem i pro jednu z naučných stezek „Výlet kolem Světa“. V těsné blízkosti hotelů se nachází 8 tenisových kurtů a krytá tenisová hala. V okruhu 300 m je pět travnatých fotbalových hřišť. Krytý pětadvacetimetrový bazén, saunu a fitness centrum je možno navštívit v nedalekém areálu lázní Aurora cca 400 m od hotelů. V bezprostřední blízkosti hotelů se nachází víceúčelová sportovní hala. Rybník Svět je předurčen k provozování mnoha sportů a pro milovníky rybolovu je Třeboňsko jako stvořeno. 

Nedávno jsem navštívil třeboňské hotely Bohemia a Regent patřící společnosti AKCENTOUR, a.s. Její generální ředitel JUDr. Jan Dítě byl tak laskav a poskytl mi rozhovor. Pane doktore, současná doba je pro české hotelnictví poměrně šťastným obdobím. Incoming do Česka prožívá konjunkturu, což se odráží i v markantní eliminaci schodku platební bilance státu díky zahraničnímu inkasu z cestovního ruchu.
Ano, letošní sezona, ta se povedla. Já jsem zde osobně zažil třetí sezonu. Ledva jsem nastoupil, začalo pršet, přišly povodně a turistická sezona rychle skončila. Loňská sezona zase byla poznamenána nebývalým suchem. Rybník Svět byl i následkem mimořádného stavu v roce 2002 poloprázdný, a kvalita vody, raději nemluvit. Až teprve letos je tak krásně, že osobitý třeboňský genius loci hosty jen přitahuje. Zaznamenali jsme nebývale zvýšenou poptávku, že jsme ji ani nemohli plně uspokojit.

Svět do vašich hotelů Bohemia a Regent na kraji Světa velmi často opravdu jezdí světa kraj…
Ano, my říkáme, že jsme pro ně oázou na konci Světa. Hotel Bohemia je pro znalce a pamětníky znám ještě pod svým původním jménem hotel Svět. Patřil pod Interhotely České Budějovice. Po rekonstrukci mu bylo změněno jméno. Bohemia je určena spíše pro pasantní hosty. Regent byl postaven jako společné zařízení ČSTV a města pro sportovce. Díky novému majiteli prošel rovněž rekonstrukcí. Je z něho slušný tříhvězdičkový hotel. Hotel Regent ve spolupráci s třeboňskými lázněmi Aurora je převážně obsazován lázeňskými hosty. Balneokapacita Aurory totiž převyšuje její ubytovací možnosti a zájem o lázeňské pobyty v Třeboni je trvale veliký.

Třeboň je městem s obrovskou rybníkářskou tradicí. Jedním z nejproslulejších gastronomických podniků v Třeboni je Rybářská bašta…
Vinárna Rybářská bašta byla slavná dávno před tím, než ji společně s hotely Bohemia a Regent koupil a začal provozovat současný majitel společnost AKCENTOUR, a.s. Je historicky nejznámější. V jižních Čechách takové byly dvě: Rybářská bašta v Třeboni a Myslivecká chalupa na Hluboké. Teď je takovýchto specializovaných restaurantů daleko víc. Naše Rybářská bašta si zachovává svoji zvláštní atmosféru včetně pověstné vynikající kuchyně. Říkají to o ní naši hosté, a já to rád slyším.

Třeboň je příjemné město. Nejen svými přírodními a historickými dispozicemi, ale i díky obyvatelům. Zejména proto dnes Třeboň disponuje kvalitní infrastrukturou cestovního ruchu a výrazným image lázeňského a turisticky atraktivního místa.
To máte pravdu, ale stále je co dohánět. Incoming i domácí cestovní ruch – v případě Třeboně pak ještě lázeňství, incentivní a firemní turistika – by ale mohly být základem prosperity pro daleko větší počet míst v České republice. Opravdu záleží na lidech a na tom, jak i místní samospráva cestovní ruch podporuje. Cestovní ruch pochopitelně tvoří základní orientaci našich zařízení. Co se týče dovolenkové turistiky, ta je víceméně otázkou sezony a individuálních rozhodnutí hostů, ale my se snažíme uplatňovat i určitou formu incentivní turistiky, kde nabízíme a realizujeme balíčkové produkty, které často tvoříme i ve spolupráci s lázněmi. Nabízíme prodloužené víkendy – „Pobyty na kraji Světa“, „Relaxační pobyty pro matky s dětmi“, „Rekondiční a relaxační pobyty pro manažery“, „Bodybuilding programy pro ženy“ a další. Je to nejen o tom, že hostům řekneme: „Budete u nás bydlet a můžete brát slatinné koupele…“ Výrazně se nám osvědčuje orientace na firemní klientelu, kde nabízíme produkt nazývaný „Přijďte se vzdělávat až na kraj s(S)věta“ typu semináře a školení. Nabízíme doprovodné aktivity jako minigolf, tenis, půjčování kol, organizujeme projížďky lodí. A když nastane sezona výlovu rybníků, nabízíme ve spolupráci s Rybářstvím Třeboň akci „Pasování do cechu rybářů“ spojenou s typickou gastronomií atd. Velmi oblíbená je „Cesta okolo Světa“ apod.

Pane doktore, jste profesionál s dlouholetou praxí. Jsme necelého půl roku v Evropské unii. Start českému hotelnictví vyšel velmi slibně. Co nás v souvislosti s ní očekává dalšího?
Já i přes své stáří jsem velký optimista. V integraci naší republiky do Evropy vidím obrovské možnosti pro celou českou ekonomiku. Tudíž i pro hotelový průmysl a cestovní ruch vůbec. V brzké budoucnosti to bude trošku bolet. Momentálně prožíváme boom, protože je u nás stále ještě levněji než ve většině zemí, odkud k nám hosté přijíždějí. To ale nebude trvat věčně. Nicméně, Česko má v turistice obrovské možnosti. Ale abychom z toho mohli řádně těžit, jednoznačně musíme zlepšit strukturu nabídky cestovního ruchu a kvalitu služeb. Až nastane ta doba a hosté budou platit za naše služby obdobné taxy jako v Německu nebo v Rakousku, budou to také samozřejmě po nás vyžadovat.

Již jsem naznačil, že hotely řídíte ve městě, jehož obyvatelé cestovnímu ruchu přejí. Bohužel, ne všude v Česku je cestovní ruch až takto spontánně brán jako oblast, která danému místu může přinášet pracovní příležitosti, peníze a prosperitu. Majoritní část české populace naopak cestovní ruch vnímá okleštěně jako sféru utrácení peněz v zahraničí, což má za následek, že nevytváří tlak na své zastupitele, aby se daleko více činili v oblasti propagování Česka jako země, kam se sluší jezdit, a nejen do hlavního města.
Pro cizince je Česká republika Praha, pak dlouho nic, pak zase Praha a pro větší znalce jsou to západočeské lázně, Český Krumlov, Luhačovice, Brno, Slavkov a pak se jim to ztrácí v mlze. Tak to bohužel zatím je. Zamysleme se, kde je zakopaný pes. Proč se přehlíží možnosti průmyslu cestovního ruchu? Toho, co může přinášet do rozpočtu státu. Proč? Podívejte se na rozpočet na propagaci České republiky. Třeba ve srovnání s okolními státy. Vždyť je to směšné. I hotel Inter.Continental Praha na DPH za rok odevzdá víc, než jaký má rozpočet Česká centrála cestovního ruchu. Opravdu je třeba způsobit posun v myšlení lidí. Zejména lidí s rozhodujícím vlivem. Je záhodno, aby si uvědomili, že blahobyt z fabrik, zemědělské výroby apod. je chimérou. Je třeba se přeorientovat na služby. To je celosvětový trend. A u nás v Třeboni se to daří, protože její obyvatelé si zvolili osvícené vedení. Lidé, zejména mladá generace, vnímají, že jejich budoucnost je ve využití potenciálu nádherného historického města a jeho okolí.







www.bohemia-regent.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

Česká chuťovka
ahr - volba