Menu

GO + REGIONTOUR

20. 02. 2015

S hejtmanem Kraje Vysočina dr. Jiřím Běhounkem se potkáváme 15. ledna 2015 na Regiontouru v Brně.
Pane hejtmane, před chvilkou jsem telefonicky hovořil se svou partnerkou. Řekla mi, že v televizi vysílali reportáž z Regiontouru, které dominoval stánek Vysočiny.
Samozřejmě jsem tomu velmi rád. V jeho konceptu se odráží skutečnost, že na Vysočině jsou vysoce kreativní lidé, kteří dokážou realizovat neotřelé nápady. Dnes už tu dvakrát bylo vystoupení našich děvčat, kdy celá hala zmlkla a všichni sledovali jejich akrobacii ve výšce. Prostě nádhera! Moc jim za ten zážitek děkuji. To je to, co má na mezinárodních veletrzích být. Zaujmout, překvapit, potěšit.

A ještě mi dovolte čistě řečnickou otázku, co potěší návštěvníky Kraje Vysočina?
Toho je spousta. Pohostinnost, nádherná příroda, gastronomie, poutní místa a památky, včetně tří památek UNESCO. Ale i to, že funguje dálnice D1, což je rovněž důležitý prvek ovlivňující výkonnost cestovního ruchu v našem kraji. Z nepřeberného množství turistických cílů a atraktivit Vysočiny bych určitě rád zmínil to, co nás dělá jedním z nejatraktiv­nějších krajů milovníků koní a hypoturistiky, a to osm set kilometrů hypostezek. V současné době chystáme cyklostrategii a v grantovém programu chceme podpořit i zlepšení infrastruktury zahrnující odpočívadla pro ty, kdo se vydají po našich cyklistických trasách. Rád bych využil této příležitosti a pozval čtenáře Všudybylu k návštěvě našeho nádherného kraje, Kraje Vysočina.

krátké vyjádření jsem požádal i generálního ředitele OREA hotelu Voroněž Ing. Zdeňka Kovaříka.
Jsem rád, že OREA hotel Voroněž je tradičním partnerem akciové společnosti Veletrhy Brno a že s brněnským výstavištěm sousedíme. Konání veletrhů umožňuje úspěšně prezentovat nejen destinace a produkty vystavovatelů, ale i OREA hotel Voroněž a naše služby. Expozice mezinárodních veletrhů cestovního ruchu Go a Regiontour i celková atmosféra a řada setkání a jednání, které jsem tu vedl, na mě zapůsobily příznivým dojmem. Radost mi udělal zejména pavilon „P“ s expozicemi a prezentacemi krajů a regionů, a tedy i Hodonínska, odkud pocházím. Ano, jsem z jižní Moravy. Do pozice ředitele OREA hotelu Voroněž jsem byl jmenován od 1. ledna 2015. Po zcestování řady míst světa, na něž mne má profese zavedla, se tak vracím zpátky do Brna, kde už jsem pět let bydlel. Má úžasné kouzlo. Cítím se tu mezi svými.

Debrecín je hlavním městem župy Hajdú-Bihar, druhým největším městem Maďarska a centrem Velké uherské nížiny. Leží 220 kilometrů východně od Budapešti, blízko národního parku Hortobágy. Někdejší „kalvinistický Řím“ vás osloví svým kulturním dědictvím, zejména pak památkami maďarského protestantského hnutí. Je univerzitním městem, kde každoročně studuje několik tisíc zahraničních studentů. Na stánku Debrecínu nás proslulými debrecínskými párky počastoval jeho primátor dr. László Papp.
Pane primátore, na rozdíl od českých debrecínských párků jsou ty vaše buclatější a šťavnatější.
Originální debrecínské párky připravujeme podle tří receptur. První předepisuje sto procent hovězího masa, druhá třicet procent hovězího a sedmdesát vepřového – nejlépe mangalice – a třetí receptura ukládá použít výhradně maso vepřové. Nejlepší debrecínské párky jsou z mangalice a hovězího v poměru 70:30. Jejich receptura vznikla v osmnáctém století. A poněvadž Debrecín je, obdobně jako Brno, významným veletržním městem, jejich obliba se díky vystavovatelům a návštěvníkům tamních veletrhů rychle rozšířila do dalších zemí světa.

O pár slov jsem požádal i starostu Jindřichova Hradce Ing. Stanislava Mrvku. Pane starosto, jako profesionální muzikant jsem si často vzpomněl na Rondel – hudební pavilon jindřichohradeckého zámku – s bezednou vázou, z níž kdysi zněla hudba zámecké kapely skryté pod podlahou, kterou se prezentovala a své hosty bavila tehdejší vrchnost.
Dnes se tu Jindřichův Hradec prezentuje nápaditými informačními a propagačními materiály a stánek Jihočeského kraje pak návštěvníky veletrhu baví produkcemi artistů, herců a zpěváků. Přijeli jsme sem představit nejen město, ale celý náš region. To abychom v Jindřichově Hradci udrželi turisty co nejdéle. Regiontour je pro nás jednou z rozhodujících prezentačních akcí, jíž zahajujeme roční cyklus veletržních účastí. Letošní prezentace Jihočeského kraje, jeho měst a turistických cílů se koná v duchu výročí 600 let od upálení Mistra Jana Husa. Téma jižní Čechy husitské je velmi nosné.

Nejen stánek Kraje Vysočina, ale i expozice pelhřimovské Agentury Dobrý den a Pivovaru Poutník, jehož pivo expanduje i do brněnských restaurací, poutá pozornost účastníků Regiontouru.
Co na to obchodní ředitel pivovaru Poutník Jiří Vacek?
Jsem rád, že nejen Brňanům, ale i zahraničním vystavovatelům a návštěvníkům veletrhů Poutník chutná, a jsem hrdý na to, že tu, obdobně jako náš senátor Milan Štech, úspěšně reprezentujeme Pelhřimovsko a Českou republiku. Základem úspěchu Poutníku (a určitě i úspěšnosti našeho senátora) je sepětí s regionem. Moderní technologie, jejichž zavádění se nebrání ani pivovar Poutník, nejenže umožňují vyrobit pivo kdekoliv na světě, bohužel díky snaze o co nejnižší výrobní náklady se tak často děje za cenu unifikace, na úkor kvality a jedinečnosti produkovaného piva. Pelhřimovské pivo proto doteď vyrábíme klasickým způsobem z kvalitních domácích surovin. Při tomto způsobu výroby hraje význam nejen výrobní postup, kvašení v otevřených spilkách apod., a tedy i limitovaný výstav piva, ale i naše voda z Křemešníku – za jejíž pověst a prý až zázračné účinky, které z vrchu Křemešník a jeho Stříbrné studánky udělaly významné poutní místo, může geologické podloží obsahující stříbro známé svými antibakteriálními vlastnostmi.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 02/2020
02/2020 číst aktuální číslo
Czt