Menu

EnFi s chráněnou dílnou

26. 02. 2005

Firma EnFi
velkoobchod bytovým textilem, vybavení hotelů, penzionů, lázní, šití na zakázku – dodává: froté zboží: ručníky, osušky, žínky, slintáky, koupelnové předložky, baby sety, župany; ložní soupravy z damašku, krepu, flanelu, saténu a bavlny; prostěradla z bavlny, flanelu, žerzeje a froté; ubrusy, naprony, banketové ubrusy, spony na ubrusy, prostírání a utěrky; záclony a dekorační tkaniny; prošívané deky a polštáře.
Veškerý nabízený sortiment lze doplnit vyšitím či vytkáním log.

Z realizací
Hotel Palace, hotel Diplomat, Ranč Malevil, FBA s.r.o., hotel Melantrich, hotel Selský Dvůr, hotel Junior, hotel Kampa, hotel U Královny Elišky Hradec Králové, hotel Ramada, hotel Amber Konopiště, hotel Dalimil, Airport Hotel Prague, hotel Alice, ubytovna Viktor, hotel Viliam, hotel Fontána, hotel Jasmín, hotel Fantasie, hotel Churáňov, Zámek Loučeň, hotel Galatea Brno, hotel Staky, Lázně Mšené, hotel Hejtmanský Dvůr Slaný, Radio Relax hotel Kladno, Radio Relax – hotel Atlas, hotel Astra Srby, hotel Pyramida, hotel Olympik, hotel Astoria, TOP SPIRlT hotel Corinthia Towers, restaurace La Veranda, TOP SPIRlT hotel Panorama, hotel Old Town Apartments, Margheri Group, JLV Praha, hotel New Sunshine, Monica bar, Interspar – kavárna, OREA – hotel Polonia, hotel SPORT Kralupy nad Vltavou, hotel Embassy, Laurenz, Česká republika – Úřad vlády ČR, Franchi trading restaurant Franz Kafka, hotel – restaurant Promenáda, restaurace Bonanza, Tama Café, Lázně Teplice, hotel Sv. Václava, hotel Lapák Kladno, GEMMA, Business centre service, Scandservice, Lázeňský dům Purkyně Karlovar 2000, Lázeňský dům Morava – Karlovy Vary, Lázeňský dům Praga – Karlovy Vary, Generali Servis, 1.všeobecná poliklinika Kladno, OPERA Praha – Open air s. r. o., HZS Středočeského kraje, Viktor Furman Welcome – restaurace U Patrona, hotel – restaurant CLASSIC Lány, hotel Cavalerie Karlovy Vary, Jídelní a lůžkové vozy, LOM Praha, MPC – Moderní producentské centrum – restaurace Roberts aj.

Kladenská firma EnFi vznikla v roce 1991. Zabývá se vybavením hotelů, restaurací, penzionů, škol, internátů, domovů důchodců apod. Její součástí jsou dvě dílny, šicí a čalounická, v nichž se zhotovují výrobky podle individuálních přání zákazníků. Od dubna letošního roku bude provozovat i chráněnou dílnu, což byl díky hlavnímu tématu třetího vydání Všudybylu – lidské zdroje – jeden z důvodů k interview s jejími majiteli, manželi Jitkou Entlichovou a Milanem Fiedlerem. Rozhovor jsem však nezahájil otázkou k podnikání, ale osobní. Paní Entlichová, prý jste se poprvé potkali v USA?
To je pravda, a zcela náhodou. Byla jsem tam na dovolené. Bylo to na benzinové stanici v New Jersey. Myslela jsem, že si z Ameriky přivezu bohatého Američana, nebo že zůstanu u bohatých Američanů, a přivezla jsem si do Čech Kladeňáka, který tam byl také na dovolené. Zázrak se konal, ale jiný. Nebyla to láska úplně na první pohled. Ta přišla později.

Vaším velkým koníčkem jsou velcí koně…
Jsou mou velkou láskou. Máme tři. Po práci si užíváme kydání hnoje a poklízení v maštali. Díky koním relaxujeme i jinak. Jízda přináší pohyb, a co je asi nejdůležitější, klid v duši. Pokud mám co na srdci, proberu to s koníkem. Všechno mu to na vyjížďce řeknu.

Pane Fiedlere, čím je firma EnFi víc? Interiérovým studiem, velkoobchodem…
Paragraf3Tím i tím. Interiérovým studiem a zároveň podnikáme v hotelových textiliích, a to i co do ložního prádla a froté zboží. Dodáváme přehozy, dekorační látky, dekorace oken, ubrusy, rautové sukně a textilie ke stolování. Zároveň šijeme a čalouníme. Akceptujeme specifické požadavky zákazníků. Daří se nám být rychlí, a co do kvality patřit mezi nejlepší. Odvádět práci tak, aby byl zákazník spokojený. Co se týče interiérového designu či činností interiérového architekta, tyto zpravidla pokrýváme vlastními silami. Sbíráme zkušenosti po výstavách a inspirujeme se i tím, jak to dělají v zahraničí. Nedávno jsme se vrátili z veletrhu ve Frankfurtu. Sledujeme svět a držíme s ním krok. Trendy v našich oborech udávají zejména Španělsko, Francie a Itálie. Kromě koberců dokážeme interiér vybavit vším, takže zákazník nemusí hledat další dodavatele na froté zboží, ložní prádlo, stolní textil, závěsy popř. záclony. Všechno může mít od nás.

Jaké jsou převládající trendy?
Maximální důraz na kvalitu a servis. Mám radost, když se zákazník nebojí barev a když si trochu zaexperimentuje. Ložní prádlo se preferuje v bílých nebo pastelových barvách. Ve světě se preferují nehořlavé materiály. Už proto, aby hotely udělaly maximum pro bezpečnost hostů. Nehořlavé materiály jsou sice o trochu dražší, ale vyplatí se jim do nich investovat.

Říká se: „Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat laciné věci.“
Něco na tom bude. Pokud hotel investuje do kvalitního povlečení nebo froté, za dobu jejich užívání se mu to více než vrátí. A nejen v image solidního podniku. V nákladech. Např. kvalitní damaškové povlečení má mnohonásobně delší životnost, aniž by ztrácelo na kvalitě. Navíc kvalitní damašek je synonymem luxusu a dobrého vkusu. Efektně v něm vyznívají vytkaná loga. Loga umíme nejen vyvzorovat, ale i vytkat i vyšívat. Lepší podniky si potrpí na to, aby byla vytkaná v celé ploše cíchy a polštáře. Loga jsou naše hobby.

Od koho berete materiály?
Šijeme z tuzemských i zahraničních. Naším hlavním dodavatelem je Veba Broumov. Spolupracujeme se Sebou Tanvald, Tibou Dvůr Králové nad Labem, s Miletou Hořice v Podkrkonoší a s Hyblerem Semily. Ti jsou stěžejní. Našimi dodavateli je i spousta menších firem. A protože s tím nevystačíme, řadu materiálů, především dekoračních tkanin a záclon, dovážíme. Povětšinou z Itálie, Španělska a Francie V nich domácí produkce pokulhává..

Na co by měl zákazník dbát při výběru dodavatele z vaší branže?
Určitě by si měl nechat předložit materiálové listy, aby věděl z čeho a co vybírá. Občas se stává, že cena neodpovídá kvalitě. Zkrátka měl by znát to, co kupuje. Pro odběratele je rovněž důležité, aby měl zajištěn stálý servis s možností kdykoliv doplnit stav ložního prádla, ručníků apod.

Velkou potřebu prostírání, ubrusů a dalších textilních výrobků mají gastronomické podniky včetně cateringových společností, ale také např. pořadatelé kongresů včetně půjčoven kongresového vybavení. Čím lepší podnik, tím kvalitnější textilie…
K tomu není co dodat. Trendem v této oblasti je volit nežehlivé materiály. Pochopitelně že nemáme na mysli nevyžehlitelné materiály (s nimiž se možná někdo potýká), ale u nichž odpadá žehlení, protože není potřeba. Takové zboží totiž vypadá skvěle hned po usušení.
Díky speciální úpravě je nežehlivý materiál téměř bezúdržbový. Nejenže pěkně vypadá, odpadá proces žehlení, a i tím šetří peníze. Když jsme např. vybavovali hotely EuroAgentur Praha, použili jsme právě tyto materiály.

Majitel firmy EuroAgentur pan Viliam Sivek je velmi úspěšný a oceňovaný hoteliér, majitel jednoho z největších českých hotelových řetězců a gastronomických podniků…
A navíc je naším velice dobrým zákazníkem. Jistě ví, co dělá. Jsem přesvědčen, že pokud by nebyl spokojen, určitě by s námi dlouhodobě nespolupracoval.

Co lidská dimenze podnikání? Zejména pak lidé, kterým vaše firma dává práci?
Firma EnFi má štěstí na lidi. Dokáží produkovat úžasné věci. Většina z nich je firmě věrná velmi dlouho a má bohaté zkušenosti. Jsou pečliví. Luxusní zboží (a tím bezesporu služby, které nabízejí špičkové hotely, jsou) se pozná podle dotažených detailů. Zejména co se ložního prádla týče. Téměř každý host se zajímá, v čem bude spát, do čeho se utírá či na čem stoluje a podrobuje to podrobné kontrole. Naši zaměstnanci jsou hrdí na to, co umí, a my na ně. Vyvzorovat a ušít originální povlečení či textilní bytové doplňky vyžaduje nejen precizní vypracování, ale i vysokou míru kreativity. Nápady, s nimiž firma přichází, se musí zpracovat, rozvinout včetně stanovení postupu dílčích pracovních operací. Není to otázka pouze toho, že pracovník cosi úspěšně napoprvé udělá, ale zkoušíme to podruhé, potřetí, až se daná zakázka a pracovní postupy dostanou do fáze, kdy je finální výrobek perfektní pokaždé. Pak teprve se rozjede výroba v zákazníkem požadovaném množství. Od dubna budeme provozovat chráněnou dílnu, což přivítá nejen spousta lidí, kteří tak u nás najdou uplatnění, ale i odběratelů. Česká legislativa jim totiž umožňuje při odběru zboží vyrobeného ve firmách provozujících chráněné dílny nárokovat daňové odpočty. Věřím, že i díky tomu budeme daleko zajímavější pro spoustu větších hotelů a dalších podniků.







www.enfi.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 02/2020
02/2020 číst aktuální číslo