Menu

CzechTourism posiluje propagaci Česka v Indii, Izraeli a na Blízkém východě

04. 08. 2017

Na začátku roku CzechTourism posílil svou přítomnost na dvou strategických trzích a uzavřel smluvní spolupráci s partnery v Indii a Izraeli. Lokální PR agentury operují od února z Bombaje a Tel Avivu, a to jako zahraniční zastoupení CzechTourism druhého stupně. Pobočky zveřejnily plán aktivit a jsou připraveny zahájit spolupráci s českými podnikateli a regiony.

„Nárůst počtu turistů z Asie, především z Číny, za poslední roky ukazuje, jakým směrem bychom měli zaměřit propagaci naší republiky. Indie a Izrael jsou proto dalším strategicky logickým zacílením na jednu z největších oblastí s potenciální klientelou v oblasti cestovního ruchu,“ konstatovala ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.
„Česká republika je mezi deseti nejrychleji rostoucími cílovými destinacemi indických turistů v Evropě. Do roku 2021 by měl počet výjezdů z Indie do střední a východní Evropy vzrůst o 60 procent. Tato příznivá predikce potvrzuje, že založení naší širší působnosti v tomto teritoriu je krok správným směrem,“ komentuje změny v síti zahraničních poboček ředitelka agentury CzechTourism Monika Palatková.
Za posledních pět let se počet indických turistů přijíždějících do Česka téměř ztrojnásobil. V roce 2016 jich přijelo 66 tisíc a strávili zde 159 tisíc nocí. Podobně rostou i výdaje indických klientů. V Česku utrácejí o zhruba 30 procent nad průměr – kolem 4 tisíc Kč na osobu a den. Typický indický turista navštěvuje Česko v kombinaci s dalšími dvěma až třemi evropskými zeměmi, kam zavítal již dříve. Právě na tento segment zkušených cestovatelů, kteří se zajímají víc o kulturu než o nakupování a mají chuť objevovat nové věci, bude CzechTourism cílit.
„Usilujeme o to, abychom rozšířili cíle jejich cest za hranice Prahy. Kromě již poměrně dobře známých Karlových Varů a Českého Krumlova chceme představit i další regiony. Vedle památek UNESCO či historických měst také české tradice, gastronomii, vinařství. V neposlední řadě sázíme i na celoroční nabídku bohatého kulturního programu,“ říká ředitelka odboru zahraničních zastoupení agentury CzechTourism Klára Vysloužilová a dodává: „Velmi dobrou spolupráci dlouhodobě máme s velvyslanectvím České republiky v Novém Dillí, které je partnerem naší letošní kampaně. Díky jeho aktivitě vstupujeme na trh, kde už funguje 13 vízových center a který můžeme dynamicky rozvíjet.“
Intenzivní spolupráce agentury CzechTourism se zastupitelským úřadem probíhá i v Izraeli. Kromě realizace projektů na podporu ekonomické diplomacie bude nově vzniklá pobočka agentury CzechTourism propagovat nejen dobře známé a populární turistické cíle a segmenty, jako je spa a medical turismus, ale víc se zaměří na nové produkty.
„Vnímáme intenzivní poptávku izraelských partnerů po nabídce aktivní a rodinné dovolené, pobytech v přírodě a nových destinacích, která jde ruku v ruce se stoupající oblibou Česka u izraelských turistů,“ říká Monika Palatková. „U Izraelců máme velkou šanci, že se stanou častými hosty našich regionů. V Česku totiž tráví nadprůměrně dlouho, téměř pět dní, a toho chceme určitě využít.“
Izrael se dlouhodobě profiluje jako bonitní trh. Za posledních pět let se počet izraelských turistů téměř zdvojnásobil, příjezdy rostou dvouciferně. Jen za rok 2016 meziročně stoupl o 20 procent na téměř 170 tisíc, z hlediska útrat jsou Izraelci s denními výdaji 3 700 Kč na osobu a den také nad průměrem. A nakupují rádi, jak potvrzuje žebříček tax free nákupů v Česku, kde zaujímají 4. místo.
Blízký východ je dalším teritoriem, kde CzechTourism letos posílí propagaci Česka a nabídne podnikatelům a regionům možnost prezentovat svou nabídku lokálním obchodním partnerům. „Připravovanou listopadovou road show ve Spojených arabských emirátech, Saúdské Arábii, Kuvajtu a Íránu reagujeme na dynamický vývoj tohoto teritoria, který nám potvrzuje i sílící poptávka ze strany českých i zahraničních partnerů. Sledujeme samozřejmě také predikce výjezdů, které uvádějí, že například příjezdy turistů ze SAE budou generovat nejvyšší nárůsty právě do střední a východní Evropy,“ vysvětluje Monika Palatková.
Pro turisty z těchto trhů je charakteristická výrazně delší průměrná doba pobytu, která se pohybuje mezi čtyřmi až šesti a půl dny, což je dáno především povahou jejich cest, kdy častým cílem jsou léčebné pobyty v českých lázních. „Nabídka tradičních léčebných lázní je již v tomto regionu velmi dobře známá, budeme však i nadále vytvářet příležitosti pro její propagaci a propojení s nabídkou wellness či služeb v oblasti medicínského turismu. Zároveň se také zaměříme na nové cílové skupiny a jejich preference. Výzvou pro nás bude připravit kvalitní nabídku zejména pro dovolenou rodin s dětmi, představit českou přírodu a nové regionální cíle, které budou infrastrukturně dobře zajištěny a budou splňovat nároky na stravování a další specifické požadavky této klientely,“ doplňuje plánované kroky Klára Vysloužilová. Charakteristickým rysem cestování do zahraničí společným pro celé teritorium je to, že významnou roli hraje vysoký standard kvality a úrovně služeb. Trhy Blízkého východu tak představují nesporný potenciál také pro segment MICE a luxusního turismu.
Nad rámec uvedených trhů agentura CzechTourism rozvíjí propagaci Česka i v dalších bonitních regionech. „Začátkem května jsme připravili poznávací program ve středních Čechách, Libereckém a Karlovarském kraji pro delegaci z Ománu. Spolu s ČSA prezentujeme Česko v rámci sezonních letů z Bejrútu a Rijádu do Prahy,“ sdělila Monika Palatková.
Rozsah aktivit nových poboček agentury CzechTourism je stanoven v plánu propagačních aktivit na letošní rok. Kromě spolupráce se zahraničními odborníky a médii obsahuje prezentace, workshopy, školení, kampaně a studijní cesty do České republiky.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

hotel petrovy kameny
chata Vilemína