Menu

Carlson Wagonlit Travel upevnil pozici

06. 10. 2004

Business travel je oblastí vysoce kvalitních výstupů i drahých vstupů souvisejících nejen s cestováním, ale i s incentivou – motivací, výchovou a vzděláváním lidských zdrojů, firemními prezentacemi a akcemi kongresového charakteru. Klienti vesměs cestují vyšší třídou, bydlí v luxusních hotelích, půjčují si automobily vyšších tříd atd. Mnozí z nich požadují VIP servis. Přední společnosti business travel proto musí mít celosvětové pokrytí, poskytovat špičkové služby včetně informačního servisu svým klientům, kdo kdy a kam z jejich firmy cestoval, jakými leteckými společnostmi, kolik tím firma uspořila apod. Čelní firmou působící v oblasti business travel na českém území je společnost CWT Czech Republic s.r.o., jejíhož jednatele a ředitele JUDr. Josefa Šestáka jsem požádal o rozhovor. Pane doktore, celosvětová síť Carlson Wagonlit Travel je od letošního roku větší o 1,7 mld. USD ročního obratu…
Ano, fúzí s francouzskou společností Protravel a odkoupením americké Maritz Corporate Travel, jež v USA schválila Federální obchodní komise, bylo dosaženo výrazného úspěchu při realizaci strategie růstu společnosti. Tyto kroky skutečně přinášejí další 1,7 miliardy dolarů do celosvětového ročního obratu Carlson Wagonlit Travel nad rámec očekávaného interního růstu společnosti za rok 2004. Díky těmto akvizicím Carlson Wagonlit Travel upevnil svou pozici v jedné z vedoucích celosvětových společností cestovního managementu a i nadále prokazuje vůli hrát důležitou roli v současné etapě konsolidace průmyslu cestovního ruchu. Experti za letošní rok očekávají čtyř až pětiprocentní růst naší společnosti v Americe, Austrálii, Africe a Evropě a dvouciferný na asijských trzích.

Český trh business travel je stále perspektivní – nesaturovaný. Do značné míry za to může neracionální přístup řady firem a jejich nehospodárnost při nakládání se svými finančními prostředky. Tj. že si v nich ohledně zajišťování služebních cest, firemních akcí apod. dělá každý, co chce…
Jak kde. Je však pravdou, že u řady úřadů a firem dodnes neexistuje jakákoliv firemní cestovní politika. Zpravidla si v nich vedoucí pracovníci, někde i na nižších úrovních, mohou objednávat letenky a další služby, kde je momentálně napadne. Nedodržováním racionální firemní politiky se tak takováto instituce zříká optimalizace výdajů – dosahování příznivých cen za kumulované nákupy služeb, letenek, ubytování apod. Nicméně čím dál více subjektů, nejen velkých, ale i středních a menších, si uvědomuje důležitost racionálního přístupu – centrálního nákupu služeb business travel a důsledného sledování ekonomických ukazatelů.

Zmínil jste letenky. Významnou součástí business travel vždy bylo zajišťování dopravních cenin, zejména pak letenek. Současný byznys spojený s jejich prodejem je však čím dál více stavěn na principu smět letenky vůbec prodávat.
Ano, letecké společnosti oproti minulosti vytvářejí jiné podmínky pro prodej svého produktu – letecké dopravy. Převládajícím trendem je, že agent nebude od letecké společnosti, které prodává letenky, dostávat provizi. Tím se letenkové agentury mohou částečně ocitnout v existenčních problémech. To by ale neměl být případ Carlson Wagonlit Travel. Komplexnost našich služeb i jejich spektrum včetně výrazně proklientské orientace jsou významným předpokladem, abychom na českém trhu byli úspěšní i v takto konkurenčním prostředí.
Velice atraktivní činností, kterou děláme ve spolupráci se zastoupeními Carlson Wagonlit Travel v zahraničí, ve více než sto čtyřiceti zemích světa, je incentivní a kongresová turistika pro firemní zákazníky z České republiky. Zajišťujeme pro ně transfery, ubytování, catering atd. včetně incentivních programů. Po těchto službách nám však utěšeně roste poptávka i v oblasti incomingu do České republiky. A opět nám v tom výrazně pomáhá celosvětová síť Carlson Wagonlit Travel, jež svým klientům Českou republiku doporučuje a zprostředkovává. Skupiny, které hotelům po celé České republice dodáváme, tvoří především byznysmeni, jež mají velké nároky na úroveň služeb a organizaci programu. Na druhou stranu lze konstatovat, že kvalita se vyplácí. V oblasti incomingu nám velmi pomáhá to, že si Česká republika upevňuje reputaci bezpečné destinace, a modleme se všichni, aby to tak bylo i do budoucna. Brno, Praha, Český Krumlov, Mariánské Lázně, Znojmo atd. atd. jsou velmi atraktivními místy pro klienty Carlson Wagonlit Travel. Pro rok 2005 tak zaznamenáváme nárůst objednávek – požadavků svých kolegů ze zahraničí na realizace akcí incentivní turistiky, skupinových zájezdů a firemních školení v České republice. Tento trend je odrazem také toho, že kvalitní služby jsou poskytovány nejen v Praze a Brně, ale na mnoha a mnoha dalších místech České republiky. Logickou snahou českého zastoupení Carlson Wagonlit Travel a naším podnikatelským záměrem tak je ukázat zahraničním klientům nejen Prahu, ale rozšířit počet jimi navštěvovaných míst v České republice a ruku v ruce s tím i délku jejich pobytů.





www.carlsonwagonlit.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

Česká chuťovka
ahr - volba