Menu

• myslící tvorové vnímají v souvislostech • nehygiena, vybydlené a opotřebované sociální zázemí ve většině lidí vyvolávají nepříznivé asociace • jaká toaleta, taková kuchyně • značkové sanitární zboží firem Jofel, Bradley, Rossignol a Expokro – světová třída za rozumné ceny • Jofel je držitelem ISO 9001 a jeho výrobky mají atest i podle nejpřísnějších německých norem TÜW •

Život je o základních věcech

26. 08. 2001

Čas od času navštívím nějaký hotel nebo absolvuji poznávací zájezd do zahraničí pro prodejce některé z cestovních kanceláří. S notnou dávkou nadsázky těmto famtripům říkám: „exkurze po hotelových hajzlících“. Možná jsem se teď dotkl jemnocitu některých prudérních čtenářů Všudybylu, ale je to tak nebo by to tak být mělo! Každý prodejce by se měl pečlivě seznámit se sociálním příslušenstvím nabízených hotelů či penzionů, neboť od úrovně kvality a kulturnosti tohoto zázemí se velmi často odvíjí další postoje, spokojenost nebo rozčarování až rozhořčení klientů. Snad z každého seriózního obchodníka, který se pohybuje v oblasti přeprodeje stravovacích a ubytovacích služeb, nemluvě o hoteliérech a restauratérech, se totiž rychle stává expert přes sanitární vybavení. Zřejmě každý (aniž bych musel připomínat strašáka tzv. „Frankfurtských tabulek“), kdo se pohybuje v oblasti stravovacích či ubytovacích služeb ví, jak fatální následky, včetně pokaženého jména jeho firmy a osoby, může mít podcenění sanitárky – špína až nehygiena, vybydlené koupelny, otřískané odpadkové nádoby, zdevastované vybavení záchodů apod. Naopak, host je ochoten i ledacos odpustit, zaplesá-li jeho srdce při vstupu do hotelové koupelny a o vchod vedle. Firma zapsaná v obchodním rejstříku jako „Ing. Alan Pfauser – Alfa“ je na českém trhu od roku 1992. Je výhradním zástupcem španělské společnosti Jofel pro Českou republiku. Značka Jofel je synonymem vysoce kvalitního značkového sanitárního mobiliáře. Produkce firmy Jofel se však v Československu uplatňovala již dříve. Za všechny realizace před revolucí z oblasti cestovního ruchu bych připomněl stavbu hotelu Atrium Praha – dnešní Hilton Prague.
Pane Pfausere, možná jsem se trochu provokativně otřel o základní lidské potřeby…

Jistě. Ale život je o základních věcech. Máme-li v nich jisto, s radostí se pak můžeme oddávat všem ostatním. Pochopitelně, i v Česku žijí skupiny lidí, u nichž je tomu obráceně. Obráceně to ale u kulturních lidí nefunguje. Většina z nás, kteří tu kterou restauraci navštívíme poprvé, ji hodnotíme nejen podle toho, zdali a jak dobře vaří, disponuje-li příjemným interiérem a obsluhou, ale v neposlední řadě podle sociálního zázemí. Živí myslící tvorové vnímají v souvislostech, v asociačních řetězcích. Nehygiena, vybydlené a opotřebované sociální zázemí ve většině lidí vyvolávají nepříznivé asociace i vůči ostatním vlastnostem a činnostem daného zařízení. V devadesáti procentech funguje: jaká toaleta, taková kuchyně. Proto i v České republice ve slušných podnicích odzvonilo tomu, že by na WC chyběla schránka s toaletním papírem, visel mokrý ručník či se tam povalovalo rozblemtané mýdlo. Většina majitelů či provozovatelů hotelů a restaurací to již pochopila. Zvyšující se poptávka po značkovém sanitárním vybavení se stává standardem. Přinesly ji s sebou zahraniční společnosti, ale řekl bych, že nejenom. Již začátkem devadesátých let, kdy tu ještě nebyl až takový tlak hygieniků, to pochopilo mnoho lidí a řada z nich se stala našimi zákazníky. V oblasti cestovního ruchu tak naše firma participovala při výstavbách a rekonstrukcích hotelů. Neméně velkou odezvu jsme měli ve sféře výstavby business center, administrativních sídel firem apod.


Jak jste se dostali k výhradnímu zastoupení společnosti Jofel a k zastupování řady francouzských firem?
Kromě notné dávky štěstí a příznivých shod okolností to mají na svědomí moji rodiče. V době, kdy se u nás z cizích jazyků (kromě oficiální ruštiny) preferovala němčina a angličtina, dali mne také na francouzštinu. Dodnes jsem jim za to velice vděčný. Právě díky francouzštině byly mé podnikatelské začátky vesměs úspěšné. V oblasti již zmiňovaného sanitárního zboží zde v Česku nevýhradně zastupujeme francouzskou firmu Rossignol. V tomhle případě se nejedná o lyže, ale o hygienické pedálové koše.
A španělská společnost Jofel? Ta nás oslovila, zdali bychom zde na vlastní účet nevytvořili její obchodní zastoupení. Společně s bratrem jsme tak začali zajišťovat distribuci jejího vysoce kvalitního značkového sanitárního zboží. Osoušečů rukou, nástěnných fénů, osvěžovačů vzduchu, řady dávkovačů tekutého mýdla, různých schránek na WC na papírové ručníky, kvant nejrůznějších košů a popelníků, odpadkových nádob, pomůcek pro handicapované apod., včetně velké sanitární techniky.
Kromě výhradního zastoupení firmy Jofel zde máme v oblasti sanitárního zboží ještě další nevýhradní zastoupení španělské firmy Expokro, která vyrábí koupelnové doplňky zejména pro hotely a dále spolupracujeme s americkou firmou Bradley.
Právě kvalita značkového sortimentu a malá konkurence přispěla k rychlému zavedení firmy. Na druhou stranu, poptávka trhu po tomto druhu zboží začátkem devadesátých let nebyla velká. Tehdy ještě nebylo samozřejmostí věnovat sanitárnímu vybavení úroveň pozornosti srovnatelnou s úrovní v západoevropských zemích či USA. Pro tradiční tuzemské investory to zpravidla byla podružná nebo dodatečná záležitost. Orientovali jsme se proto především na zahraniční investory, kteří na sanitární vybavení pamatovali.

Proč by se čtenáři Všudybylu v případě zájmu o sanitární zboží, kromě toho, že možná budou sympatizovat s vašimi názory, měli obracet právě na vás?
Těch důvodů je více. Společnost Jofel je držitelem ISO 9001. Její výrobky splňují i nejpřísnější německé normy, mají tzv. TÜW. To se pozitivně odráží v tom, že máme mizivé procento reklamací. Jofel dodává do celého světa. Vyrábí v ohromných sériích. To umožňuje realizovat zisk i při vysoce konkurenčních prodejních cenách. Měl-li bych to shrnout, zákazníci nás vyhledávají především proto, že dodáváme značkové zboží za rozumné ceny. Je to banální odpověď, ale je pravdivá.





www.jofel.com

Archiv vydání

2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 05/2019
05/2019 číst aktuální číslo
Czech specials new