Menu

Zájem o církevní turistiku stoupá

31. 01. 2012

Mgr. Marek Mráz

I v oblasti církevní turistiky CzechTourism samozřejmě velmi úzce spolupracuje s regiony. Jsme velmi rádi, že také díky jejich iniciativám vznikají velice zajímavé produkty, jako např. Velkomoravské poutní cesty na východní Moravě. Ty jsou jako šité pro komunikaci na mezinárodní úrovni, aby nejen domácí, ale i zahraniční turisté mohli být směrováni do konkrétních regionů. To je cesta, kterou bychom se chtěli ubírat dál.

S ředitelem odboru Strategie a marketingové komunikace České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Mgr. Markem Mrázem se potkáváme na mezinárodních veletrzích cestovního ruchu v Brně 12. ledna 2012 záhy poté, co jsem po semináři k církevní turistice dělal interview s arcibiskupem pražským a primasem českým Dominikem kardinálem Dukou. I v tomto případě téma, které jsem otevřel, bylo církevní turistika.
Agentura CzechTourism už dlouhodobě zjišťuje, že na vybraných zahraničních trzích, jako jsou Itálie, Španělsko, zájem o kulturní dědictví spjaté s vírou a duchovním dědictvím stoupá a začíná být velmi módní, pokud jde o návštěvu České republiky. Z toho důvodu Výzkumný odbor agentury CzechTourism pracuje na specifikaci segmentů turistů, kteří se o tento produkt zajímají, a vydá k tomuto tématu i publikaci. Přicházíme s konkrétními produkty, které na zdrojových trzích můžeme komunikovat tak, abychom se dobře připravili na rok 2013. Ten bude z hlediska církevní turistiky v České republice stěžejní. Je totiž rokem 1150. výročí příchodu slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje na Moravu.

Z hlediska víry a církevní turistiky mají naše země velké renomé také v Latinské Americe, na Filipínách a v dalších silně katolických zemích. Pražské Jezulátko je tam daleko větším pojmem než doma v Česku.
Ovšemže se zaměřujeme i na Latinskou Ameriku. Mimo jiné to ilustruje skutečnost, že se Česká republika v roce 2008 stala místem prestižního setkání šesti set elitních latinskoamerických touroperátorů OMVESA. O právo pořádat kongres OMVESY jsme se tehdy ve finále náročného výběrového řízení utkali s Egyptem a Španělskem. Zastoupení CzechTourism pro Latinskou Ameriku (Oficina Nacional Checa de Turismo – CzechTourism) se sídlem v Mexiku pořádá pro cestovní kanceláře a novináře z této oblasti famtripy a presstripy. Věhlas Pražského Jezulátka a poutních míst ve Slezsku, v Čechách a na Moravě i na takto vzdálených zdrojových trzích českého incomingu velmi dobře rezonuje.

Hraje se na výsledky, a tak lze konstatovat, že rok 2011 byl z hlediska incomingu a domácího cestovního ruchu pro Českou republiku, a tedy i státní agenturu CzechTourism, úspěšný.
Oživení cestovního ruchu nás velmi těší. I to, že ve srovnání s rokem 2010 Českou republiku navštívilo daleko víc turistů. Chtěli bychom však posouvat i druhé kritérium, které je pro hospodářský rozvoj země stěžejní, a to míru jejich výdajů. Naše aktivity a kampaně proto budou víc a víc směřovat na bonitní trhy a cílové skupiny tak, abychom zvýšili předpoklady, že do Slezska, na Moravu a do Čech budou turisté nejen přijíždět, ale že tam také budou více utrácet.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001