Menu

Vysoká úroveň a kultivovanost samozřejmostí

27. 01. 2007

Dynamicky se rozvíjející rakouská managementová společnost Vienna International Hotels & Resorts řídí třicet dva hotely v Evropě. Hotel Le Palais Prague je jedním ze sedmi, které řídí v České republice. Generálního ředitele tohoto hotelu, dvojnásobného držitele ceny „Leaders Club Award“ oceněného The Leading Hotels of the World (v letech 2004 a 2005), pana Jiřího Gajdošíka jsem navštívil v souvislosti s tím, že byl Národní federací hotelů a restaurací České republiky vyhlášen „Hoteliérem roku 2006“ v kategorii „řetězcové hotely“. Pane Gajdošíku, k tomu, že vaši práci již dvakrát ocenila zahraniční klientela, se přiřadila skutečnost, že jste byl zvolen zřejmě nejmladším „Hoteliérem roku“, kterého kdy Národní federace hotelů a restaurací vyhlásila. A pak, že doma není nikdo prorokem…
Po dvou letech, co jsme dělali úspěšnou zahraniční politiku, jsme se zaměřili i na národní a jsem moc rád, že nese ovoce. Nedávno jsem majitele hotelu Le Palais informoval o tom, že se (a to vzdor tomu, že při předávacím ceremoniálu „Hoteliéra roku 2006“ figurovalo mé jméno) jejich hotelu tohoto ocenění dostalo. Majitelé mi položili otázku: „Čtyři roky je Le Palais otevřen a každý rok získává ocenění. Co na nás chystáte příští rok?“ Velmi nerad bych šil bič na zaměstnance a na sebe. Určitě však budeme dělat vše pro to, abychom se drželi nastoupené cesty maximální kvality, jež je spolu s jistou dávkou štěstí základním předpokladem pro to, být mezinárodně i na domácí úrovni ceněným hotelem. Když se mne při natáčení klipu, který pak byl prezentován v rámci ceremoniálu při vyhlašování „Hoteliéra roku 2006“, ptal sekretář Asociace hotelů a restaurací České republiky pan Václav Stárek, komu za tento úspěch nejvíc poděkovat, jednoznačně jsem odpověděl, že spoluzaměstnancům, majitelům a mé rodině, která mi vytváří úžasné zázemí. Právě ta umožňuje, abych to, co dělám rád, mohl dělat s radostí a naplno. A jak jste naznačil, pravděpodobně jsem nejmladším ze zvolených „Hoteliérů roku“ a za celou éru NFHR ČR ve své kategorii určitě posledním. To proto, že se koncem loňského roku Národní federace hotelů a restaurací ČR sloučila se Sdružením podnikatelů v pohostinství a cestovním ruchu HO.RE.KA., aby společně vytvořily silnou Asociaci hotelů a restaurací České republiky. Je dobře, že takovýto stavovský subjekt vznikl, už proto, že se u nás trvale polemizuje, zda vůbec něco turismus České republice přináší.

Co byste vzkázal mladým lidem, kteří začali pracovat v hotelnictví?
Neodcházejte z oboru! Zůstaňte, protože hotelnictví vám to v plné míře vrátí. Jsem přesvědčen, že obor, který děláme, má obrovské kariérní možnosti. Do určité míry je to i díky fluktuaci, která je pro hotelnictví příznačná. Když je člověk schopen zhodnocovat předchozí praxe a díky nim nabyté dovednosti a zkušenosti a trvale se učit, je to nenahraditelný osobní kapitál. Vlastní vzdělání, aktivita, chuť do práce a především chuť dávat klientům něco navíc je základem toho, jak můžete postupně v našem průmyslu růst.

Sedíme u krbu ve stylové hotelové anglické knihovně, a snad si mohu dovolit podotknout, že tyto prostory jsou čím dále častějším místem setkání exponovaných lidí. Obdobný trend lze vytušit i u konferenčních prostor, fitness zázemí atd. Takže nejen ocenění zahraničních hostí korunované dvojnásobným „Leaders Club Award“, ale také tuzemská klientela oceňuje kvality Le Palais.
Hotel byl otevřen před bezmála pěti lety, a téměř všichni mi tenkrát říkali, že to sice bude hezký hotel, ale handicapovaný tím, že není v centru. Kde je ale v Praze dnes centrum? Jsem přesvědčen, že Le Palais v zorném poli hostů, ať místních nebo zahraničních, už v tomto smyslu dávno posunul hranice. Konstatoval jste, že jsme hotelem čím dál vyhledávanějším tuzemskou klientelou. Ano, jsme, stáváme se, a ruku v ruce s tím chceme být centrem setkávání se obchodní klientely tady na Vinohradech. Byznys děláme především dobrým jménem, kultivovaným prostředím, dobrými službami a tím, že striktně ctíme soukromí hostů.

Dalšími významnými důvody, proč jste oblíbeným místem, je hotelová kuchyně vedená panem šéfkuchařem Radkem Šubrtem a velmi pozorný personál.
Největším trumfem (popř. zřejmě „noční můrou“) každého ředitele hotelu či hoteliéra bývá šéfkuchař. Pan Šubrt je vysoce erudovaný profesionál, ambiciózní dynamický člověk, který se mnou před pěti lety hotel Le Palais otevíral. Spolu s dalšími devíti šéfkuchaři se podílel na tvorbě a vydání kuchařky „Excellent menu“, která se dle mého názoru pro řadu lidí stane vodítkem, jak se v Praze a jejím okolí dobře najíst. Jídelní lístek hotelu Le Palais není příliš široký. Zato klademe obrovský důraz na to, kde a jaké vstupní suroviny nakupujeme. Kvalitu ingrediencí pak tým pana šéfkuchaře zhodnocuje svým kulinářským uměním. A pozorný personál? To je dennodenní samozřejmost, kterou jsme našim hostům povinováni. Když jsme otevřeli, byli jsme určitě stylem našich služeb pro mnohé lidi příjemným překvapením. Dnes už to pro nás musí být samozřejmost a povinnost a hosté to od nás očekávají. Pro nás je to ovšem povinnost milá a příjemná.

www.palaishotel.cz
www.lhw.com

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 02/2020
02/2020 číst aktuální číslo