Menu

Volba Thermalu trefou do černého

27. 10. 2009

Cestopisné filmy a lázeňství se prolínaly i 4. ročníkem Karlovarského týdne. Zahrnoval mezinárodní festival turistických filmů Tourfilm, Tour Region Film, Lázeňský festival, Lázeňskou konferenci Sdružení lázeňských míst ČR a Konferenci o lázeňství a cestovním ruchu. Grand Prix letošního rekordního ročníku Tourfilmu získal indický snímek „Incredible India“. Zúčastnilo se ho 136 zemí s 614 filmy a 352 multimédii. Karlovarský týden zajišťovala Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism, a tak jsem v jeho průběhu, 8. října 2009, o interview požádal Pavla Kosaře, pověřeného jejím řízením.
Smyslem Karlovarského týdne je zviditelnit české lázeňství a lázně, a to i prostřednictvím českých a zahraničních médií, touroperátorů a vzdělávacích institucí, které se jej účastní. Jeho součásti je Lázeňský festival, zaměřený na lázeňskou architekturu včetně problematiky zápisu některých lázeňských sídel České republiky do seznamu UNESCO. Akreditovalo se na něj přes čtyřicet zahraničních cestovních kanceláří a na dvacet médií ze zahraničí. V jeho rámci byla udělena hned tři ocenění, a tak využívám Všudybylu, abych znovu poblahopřál akciové společnosti Františkovy Lázně a.s., která byla vyhlášena „Lázeňskou společností České republiky roku 2009“; městu Luhačovice, které bylo vyhlášeno „Lázeňským místem České republiky roku 2009“ a předsedovi dozorčí rady akciové společnosti Imperial Karlovy Vary a. s. Ing. Bohumilu Procházkovi, který byl oceněn za marketingovou podporu Karlovarského týd­ne.

Pane řediteli, před chvíli jste se vrátil z jednání Komise pro cestovní ruch Asociace krajů ČR.
Ta se tu v rámci Karlovarského týdne schází již tradičně. Jejího dopoledního jednání se zúčastnil ministr pro místní rozvoj Ing. Rostislav Vondruška. Mj. se na ní probírala činnost zahraničních zastoupení a zahraniční spolupráce, účast Česka na Expu 2010 a koncepce Czech Convention Bureau, které vzniklo 1. září 2009.

Rozhovor děláme o jedné z přestávek 12. konference Sdružení lázeňských míst České republiky, kterou hostí Lázeňský hotel Thermal.
Můj příspěvek na ní se týkal směřování lázeňství. V jeho rámci jsem použil i několik statistických údajů, ilustrujících, že incoming stagnuje, avšak domácí cestovní ruch že je na vzestupu. Zároveň jsem její účastníky seznámil s rámcovým plánem CzechTourismu na rok 2010.

Hlavní hvězdou Tourfilmu byl televizní moderátor a cestovatel Ian Wright, známý z televizí Discovery nebo Travel Channel. Nechyběla tu plejáda českých cestovatelů v čele s Miloslavem Stinglem.
Samozřejmě, že každý filmový festival dělá nejen pořadatel, což společnost Avant Promotion v čele s Dr. Josefem Schützem již řadu let zvládá skvěle; porota v čele s Ing. Jiřím Mikešem a jí nominované filmy, ale i známé osobnosti. To, že se Avant Promotion nechal inspirovat Bartoškovým velkým Mezinárodním filmovým festivalem Karlovy Vary a výraznou část projekcí a doprovodných akcí Tourfilmu přenesl do festivalových a kongresových prostor hotelu Thermal, se mi jeví jako vynikající trefa. Tourfilm jsme tím daleko více otevřeli široké veřejnosti. V Thermalu to zkrátka žije. Ráno sem přijdou školy, odpoledne senioři, a protože projekce a doprovodné akce jsou veřejnosti přístupné až do devíti hodin večer, tak po páté, šesté hodině do Thermalu přicházejí i ti, kteří museli být přes den v práci. Volba Thermalu je trefou do černého. Velmi dobrým počinem, protože díky němu jsme Tourfilm dostali blíž lidem. Dalším pozitivním aspektem je, že náklady na letošní Karlovarský týden nejsou až tak závratně vysoké, a přesto díky invenci jeho organizátorů, zejména Dr. Josefa Schütze a pana Jaroslava Doliny je plný skvělých nových nápadů. Např. prezentace v karlovarském Obchodním centru, kde byly losovány motivační lázeňské pobyty; vědomostní aj. výherní soutěže pro veřejnost v rámci Dne s Českou televizí. Novinkou je i vyhlídkový vláček – Tour Train deponovaný na karlovarském hlavním nádraží. V rámci úvodní tiskové konferenci jsme tam spolu s karlovarským primátorem panem Wernerem Hauptmanem prezentovali akce Karlovarského týdne. Do této chvíle tam probíhají projekce filmů. Tour Train spolu s rozhlasovou a bilboardovou kampaní se stal účinným nástrojem propagace Tourfilmu a akcí probíhajících v centru Karlových Varů. Za to, že se Karlovarský týden povedl ale patří velké poděkování i Ministerstvu pro místní rozvoj ČR, a zejména pak panu ministru Vondruškovi, který mu poskytl záštitu.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001