Menu

Vlak se rozjíždí

07. 10. 2002

Přehled služeb skupiny Travelex

1. 650 směnáren Travelex a Thomas Cook v 31 zemích


je umístěno zejména na nejvýznamnějších mezinárodních letištích, jimiž ročně projde 1,3 miliardy cestujících (tj. 40 % pasažérů všech leteckých společností).


2. Travelex Global Payments


je dceřinou společností provozující mezinárodní platební styk po celém světě.


3. Cestovní šeky Thomas Cook/MaterCard a VISA IPS


a předplacené karty (elektronické peněženky) VISA Travel Money.


4. Travelex Currency Services


je společným podnikem Travelexu (80 %) a Royal Bank of Scotland (20 %), který poskytuje peněžní služby bankám a finančním institucím (Outsourcing Financial Services).


5. e-Commerce


je systém elektronického prodeje devizových prostředků cestovatelům k provádění zahraničních plateb a prodeje cestovního pojištění.


6. Travelex Global Services


je 24 hodinový servis pro cestovatele – služby a péče jsou poskytovány ve spolupráci se 130 000 smluvními partnery po celém světě, např. lékaři, právníky, překladateli, zprostředkovateli pomoci při ztrátě peněz či dokumentů atd.


7. Cestovní pojištění


(zatím pouze v USA) prodává se ve vlastních směnárnách, přes internet a prostřednictvím 7500 poboček různých cestovních agentur.


8. Travelex Foreign Coin Services


je největším distributorem mincí na světě. Provozuje také zařízení na výměnu mincí v různých měnách.


9. Bankomaty


Travelex provozuje v řadě zemí rozsáhlou síť běžných bankomatů na výběr hotovosti.


10. Travelex Worldwide Money


systém rychlého posílání peněz (hotovosti) po celém světě (vlastní systém transferů a systém MoneyGram)

Britská společnost Travelex Global and Financial Services dokončila více než rok trvající integraci finanční divize Thomas Cook do svých struktur. 650 poboček v 31 zemích bylo označeno novým logem Travelex, 6000 zaměstnanců vyměnilo své vizitky, hlavičkové papíry a všechny dceřiné společnosti skupiny zaregistrovaly nové jméno – v případě České republiky – Travelex Czech Republic a.s.

Úspěšně přes dva kritické momenty
Skupina Travelex překonala úspěšně dva kritické momenty, jeden plánovaný – zavedení hotovostního eura, které dramaticky snížilo obraty směnáren v Eurozóně, a světovou hospodářskou recesi, včetně šokujícího 11. září 2001. Prověrka ekonomické síly společnosti, organizačních a manažerských schopností na všech úrovních dopadla na výbornou a dodala potřebné sebevědomí do dalšího rozvoje. V rámečku je uveden základní přehled služeb a činností skupiny Travelex s tím, že společnost zahájila intenzívní průzkum stávajících i nových trhů ve snaze rozšířit své působení.

Sponzorem týmu F-1 Toyota
Ke zviditelnění značky Travelex slouží nejen spojení s prestižním jménem Thomas Cook, které po dobu pěti let zůstává pro podpůrné označení provozoven a trvale zůstane na cestovních šecích, ale například dlouhodobá sponzorská smlouva s novým týmem F-1 Toyota, na jehož závodních vozech je značka Travelex ve společnosti velikánů Panasonic, AOL a Wella.

Partnerem 5000 finančních institucí světa
Počátkem září hovořil člen představenstva Travelex Group pan David Painter na mezinárodní bankovní konferenci v pražském hotelu Marriott o vztazích mezi nebankovními finančními institucemi typu Travelex a retailovými bankami. Závěr byl jednoznačný: Jsou oblasti, ve kterých si obě skupiny částečně konkurují, ale především je zde obrovský prostor pro spolupráci a partnerství. Travelex udržuje smluvní vztahy s 5000 bankami a finančními institucemi celého světa. Nabízí bankovním sítím do prodeje své cestovní šeky, systém rychlého posíláni hotových peněz MoneyGram, předplacené karty Cash Passport a přebírá od bank některé dříve tradiční činnosti v rámci projektu Outsourcing Financial Services.

Travelex Global Payments na český trh
Ing.Jiří Krejča, předseda představenstva Travelex Czech Republic a.s., komentuje obdobným způsobem i uvedení nového projektu Travelex Global Payments na český trh:
„Jedná se o mezinárodní platební systém. Jinými slovy, když např.dovozce potřebuje uhradit do zahraničí fakturu svého dodavatele, můžeme tuto službu zajistit v rámci speciální licence České národní banky stejně, jako to pro tohoto dovozce dělala jeho banka. Naším krédem je stejně dobrý nebo lepší servis a výhodnější kurz a poplatky. Travelex nechce být bankou a ani si nemyslím, že bychom na tomto poli typicky bankovních služeb bankám konkurovali. Naší cílovou skupinou jsou totiž malé a střední společnosti a podnikatelé z celé České republiky. Při vší úctě k bankám tento segment trhu není nikde na světě preferovanou cílovou skupinou bank.Věřím, že při realizaci projektu Global Payments využijeme zkušeností pracovníků a managementu, kteří se podíleli před deseti lety na rozjezdu korporátních služeb Thomas Cook a.s. (business travel). Výrazná orientace na zákazníka, naslouchání jeho potřebám a optimální kombinace spolehlivosti, kvality a dobré ceny – to je směr, kterým se budeme ubírat.“
Travelex zkoumá možnosti zavedení dalších služeb do České republiky a v tomto smyslu jedná s největšími bankami jako potencionálními partnery.
Praha je také logickým nástupištěm pro rozvoj obchodních aktivit skupiny Travelex do dalších zemí střední a východní Evropy, z nichž na žebříčku priorit, vzhledem k místní legislativě a možnostem trhu, stojí nejvýše Slovensko a Maďarsko.





Travelex Czech Republic a.s.

Národní 28

110 00 Praha 1

tel.: 221 105 371



www.travelex.com

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001