Menu

Vysoká škola obchodní v Praze
Studujte obory cestovního ruchu a letecké dopravy

Bakalářské obory:
• Cestovní ruch
• Rozvoj lidských zdrojů v ekonomice dopravy
• Služby letecké dopravy v cestovním ruchu
• Letový provoz
• Průvodcovská činnost v cestovním ruchu
• Upravený studijní program pro absolventy VOŠ

Navazující magisterské obory:
• Management cestovního ruchu
• Management leteckých podniků

Většina českých lázní neumí nabídnout služby pro těhotné ženy

06. 06. 2015

České lázeňské společnosti již několik let zažívají úbytek zákazníků. Nedaří se jim přizpůsobit se trendům a nabídnout atraktivní balíčky služeb specifickým segmentům klientů. Jednou ze zajímavých cílových skupin jsou těhotné ženy, které však v Čechách mají zatím minimum možností k odpočinku v lázeňském prostředí. Pro inspiraci se přitom stačí podívat za hranice České republiky, kde lázeňství přináší klientům moderní a atraktivní služby.

I když má lázeňství
na našem území více než stoletou tradici, stále v jeho portfoliu najdeme mnohé mezery. Jednou z nich je právě segment gravidních žen. Těhotenství je v nabídce českých lázní vnímáno převážně jako kontraindikace k poskytovaným procedurám, a to i přesto, že není nemocí a při jeho bezproblémovém průběhu není nutné se příjemných zážitků vzdávat. Zároveň se jedná o poměrně početnou a lukrativní cílovou skupinu. Ze statistik porodnosti vyplývá, že je zde potenciál kolem 75 tisíc budoucích matek.

Nabídka lázeňských a wellness produktů
Z téměř čtyřiceti lázeňských míst nabízí speciálně sestavené balíčky pro těhotné pouze Mariánské Lázně a lázně Poděbrady. V segmentu wellness služeb se o budoucí rodiče postarají v hotelu Sladovna v Černé Hoře a v soukromých lázních Jablonec. Nabídku ostatních wellness zařízení zastupuje ve většině případů pouze masáž. Tu můžou nastávající maminky vyzkoušet například v hotelu Alexandria v Luhačovicích, v Relaxačních lázních Uhříněves nebo v Chateau Mcely.
Nabídka pro těhotné tedy existuje, ale není zcela dostačující. Potenciální klientka musí vhodné služby poměrně složitě vyhledávat a v konečném důsledku jí žádná nemusí vyhovovat. Při volbě odpovídajícího balíčku procedur je totiž nutné respektovat aktuální zdravotní stav i fázi těhotenství.

Koncept Prenatal Spa
Ideálním řešením využití mezery na českém trhu se jeví koncept Prenatal Spa, fungující například ve Filadelfii či v New Yorku. Program je založen na poskytování prenatální a postnatální péče o matku i dítě ve smyslu harmonizace těla, duše i mysli za přispění různých procedur a terapií. Některé součásti tohoto konceptu je možné vyzkoušet v rakouském hotelu Theresa ve městě Zell im Zillertal, které je mezi Čechy známé a oblíbené především jako lyžařské středisko.

Řada českých lázní má potenciál
pro zavedení tohoto konceptu. Vhodné jsou lázně s příznivým klimatem (např. Priessnitzovy lázně v Jeseníku, Mariánské Lázně nebo Luhačovice) a lázně zaměřené na léčbu gynekologických potíží (Františkovy Lázně, Mšené-lázně, Lednice apod.). V rámci modifikace konceptu Prenatal Spa by se pro podpoření pouta mezi matkou a dítětem hotel prezentoval jako „baby friendly“. Součástí nabídky jednotlivých balíčků by bylo například hlídání dětí, výuka cizích jazyků pro nejmenší, výlety do okolí, konzultace s laktační poradkyní či služby logopeda nebo dětského psychologa.

I v nelehké situaci však lze najít řešení. Inspiraci můžeme objevit všude kolem nás a její realizace není nutně založena na vysokých nákladech. Pro začátek stačí otevřít oči.
Ing. Petra Benešová, odborný asistent, garant předmětu Management lázeňského a wellness podniku, Katedra průvodcovské činnosti a cestovního ruchu Vysoké školy obchodní v Praze


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 02/2020
02/2020 číst aktuální číslo
Czt