Menu

Veletrhy jsou brněnským fenoménem

26. 01. 2001

Pane generální řediteli, tématem druhého vydání Všudybylu tohoto roku je business travel. Co má podle vás tato oblast společného s veletrhy?
Veletrhy a business travel jsou dvě strany jedné mince. Veletrhy jsou významnou veličinou rozvoje regionu, kde jsou pořádány. Věřím proto, že i v příštích letech budou sehrávat tuto roli tak, aby Brno bylo v očích nejen české, ale i zahraniční veřejnosti ještě výrazněji zapsáno jako město, do něhož kvalitně organizované veletrhy lákají statisíce návštěvníků ročně. Jako místo konání veletrhů, na nichž odborník působící v určitém oboru nesmí chybět. Říkám to záměrně. Naše akciová společnost staví na symbióze s městem a na jeho rozvoji. Akciová společnost Brněnské veletrhy a výstavy má, díky velmi silnému zahraničnímu vlastníkovi, velkou perspektivu. Celosvětový trend totiž nutí nejen jednotlivé veletržní společnosti, ale veletržní byznys vůbec, aby bojovaly o místo na slunci s jinými marketingovými aktivitami. Díky privatizaci a včlenění BVV do soukromého sektoru, se naše společnost stala součástí světové extraligy, a to i co se týče výkonů.

V roce 1999 jsem ale zaznamenal redukci veletržního programu.
Program jsme skutečně redukovali. Tento krok se pozitivně projevil již v následujícím roce 2000. Během něho se naše akciová společnost etablovala na přijatelné úrovni. Mohu konstatovat, že redukce byla přínosem nejen pro nás, ale i pro české výstavnictví a ekonomiku. Vstup Messe Düsseldorf má za následek logické propojení na město Brno. V současné době vrcholí přípravné kroky fúze mezi akciovou společností Brněnské veletrhy a výstavy a novou společností Veletrhy Brno, v níž se bude jednou třetinou majetkově účastnit město Brno. To je rozumný signál pro kombinování některých aktivit města s veletržním kalendářem. Věřím, že tak podpoříme pokra­čování mnoha dalších, již dobře nastartovaných procesů. Ať to jsou vklady zahraničních investorů do podnikání v Brně, nárůst ekonomických aktivit, zvýšení koupěschopné poptávky v městě Brně. To jsou přednosti, které jdou ruku v ruce se současnou existencí naší společnosti a jejím spojení s městem Brnem. Model je to německý. Je odlišný do toho, který se dnes praktikuje v Praze. BVV, a.s. je společností, která z každé koruny, jež tu vystavovatel či návštěvník veletrhu nechá, rozumně investuje do dalšího rozvoje a již za loňský rok to bylo výrazně vidět.

Profi GO 2001
7. ročník soutěže mladých odborníků v oblasti cestovního ruchu se konal pod záštitou ministra pro místní rozvoj ČR, pana Petra Lachnita. Byl určen mladým lidem od 18 do 30 let se zájmem o cestovní ruch. Zúčastnilo se 39 soutěžících. Titul „Profi GO 2001“ získalo 5 soutěžících. Tomáš Borský, Ondřej Turek a Renata Rosecká studují Školu ekonomiky a cestovního ruchu ve Žďáru nad Sázavou. Vladimír Langer je z Gymnázia na Křenové v Brně a Radim Wajshajtl z Obchodní akademie a vyšší odborné školy cestovního ruchu v Karlových Varech. Poprvé byla udělena „Cena Hanuše Podmely“, kterou získal Jan Pošvář z Vyšší odborné školy mezinárodního obchodu v Jablonci nad Nisou.
 
Region Regina 2001
(3. ročník) Cílem soutěžní přehlídky dívek a žen prezentujících regiony a města České a Slovenské republiky je zvýraznění tradic a turistických krás regionů a měst. Zúčastnilo se 13 dívek z 11 regionů a měst obou republik. Titul „Region Regina 2001“ získala reprezentantka města Ostravy Petra Stillerová.

Podrobněji o obou akcích včetně konkrétních umístění v internetovém časopise lidí a o lidech v cestovním ruchu www.e-vsudybyl.cz.

Foto: Jaroslav Rektor
e-mail: efektmedia@volny.cz


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001