Menu

V případě destinačních agentur nesmí platit, že cesta je vším a cíl ničím

03. 11. 2015

Grandhotel Pupp a Spa Hotel Thermal ve dnech 1. a 2. října 2015 hostily akce a účastníky 48. ročníku Tourfilmu a 12. ročníku festivalu českých regionů TourRegionFilm. Po udílení cen TourRegionFilmu, jež se odehrálo v Malém kongresovém sále Thermalu, jsem oslovil generálního ředitele hotelu Rudolfa Mašatu.
Pane řediteli, letošní TourRegionFilm byl zaměřen na destinační management. Téměř dvacet let jste pracoval na německých zaoceánských hotelových lodích, které dělaly cesty kolem světa, a spolupracoval se společnostmi des­tinačního managementu navštěvovaných destinací.
Na takovýchto lodích jsou dvě hlavní manažerské pozice: nautický kapitán, který řídí loď a zastupuje ji vůči úřadům, a tzv. korvetní kapitán, což je generální ředitel hotelového provozu lodi. To byla moje funkce. Byl jsem zodpovědný za personál, ekonomiku a turistický chod lodě. V destinacích, které jsme navštěvovali, jsem tak zodpovídal i za program, servis a bezpečnost našich pasažérů mimo loď. Tedy i za spolupráci s tamními společnostmi destinačního managementu a konkrétními poskytovateli služeb.
Sice těžko srovnávat, nicméně mám pocit, že v Česku některým ze společností destinačního managementu chybí správný tah na bránu. Jeví se mi to, jako by některé z nich pouze vykazovaly činnost, aby z veřejných prostředků mohly čerpat peníze. Jenomže v případě destinačních agentur nesmí platit, že cesta je vším a cíl není ničím…
Často lze slyšet, že tam a tam chceme nalákat turisty. Nalákat můžu tak myš na špek nebo na sýr… Ale ono jde o to, přesvědčit lidi, že si vyberou správně, pokud budou volit návštěvu některé z turistických destinací Slezska, Moravy a Čech. To je možné především servisem. Ale nejen servisem poskytovatelů služeb a úrovní turistické infrastruktury až v cílové destinaci, což je samozřejmě rovněž zásadní. Je třeba přesvědčovat dosud nepřesvědčené turisty venku, že to je to správné rozhodnutí, které udělají, když přijedou do Česka. Tedy přesvědčovat je i skvělým servisem destinačních agentur.
Věřím, že na to máme. Jsme kreativním národem. Máme nádhernou zemi! Lázně, krásnou krajinu, bohatou historii, úžasnou architekturu… Po návratu z ciziny doháním, co jsem za ta léta strávená venku zameškal. Rád se „učím“ svoji vlast. Teprve před nedávnem jsem například poprvé navštívil Lipno. Teď jsem jeho nadšený příznivec a stejně je tomu s řadou další míst.
Naděje na úspěch při získávání bonitních návštěvníků Česka se podstatně zvýší, když zlepšíme náš přístup k nim.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 02/2020
02/2020 číst aktuální číslo
Czt