Menu

V Česku již potřetí odstartovala soutěž EDEN

23. 01. 2011

České regiony a mikroregiony mají opět možnost soutěžit o to, kdo z nich získá prestižní evropský titul EDEN. Evropským rájem se letos stane lokalita, která nejlépe obnovila hmotné dědictví na svém území a propojila je s cestovním ruchem. Odborným garantem renomované soutěže je v Česku opět agentura CzechTourism.

Kdo se může zapojit
Do soutěžního klání se tak mohou zapojit všechny destinace mající ve svém katastru staré továrny přebudované na muzea, koncertní síně či galerie, staré železniční tratě nebo jiná dopravní zařízení přetvořená na turistické a naučné stezky. Do kategorie obnoveného hmotného dědictví budou podle pravidel EDENU patřit i bývalá vězení s návštěvnickými centry nyní otevřená veřejnosti, staré pivovary s provozem a prohlídkovými okruhy. Oceněné mohou být i regiony, které pro turisty zpřístupnily vojenské prostory, kde pořádají pravidelné rekonstrukce bitev a jiné akce.
„Podmínkou ovšem je, aby objekt jako turistická atraktivita fungoval alespoň dva roky,“ uvedl generální ředitel agentury CzechTourism Rostislav Vondruška. Přihlášku, která je zdarma, mohou destinace do soutěže posílat do 18. února.

Co se bude hodnotit
Odborná porota EDENU bude hodnotit, zda destinace řídí nabídku turistických atraktivit a cílů na jejím území takovým způsobem, aby respektovala ochranu životního prostředí a potřeby místních obyvatel i návštěvníků, či zda v projektu funguje partnerství mezi soukromým a neziskovým sektorem. Plusové body získá destinace také v případě, že bude zdejší turistický ruch pozitivně ovlivňovat život místní komunity a životní prostředí.
„Mezi klíčová hodnotící kritéria bude patřit také dostatečná ubytovací a stravovací kapacita v regionu, dopravní infrastruktura i propracovaný informační systém. Projekty, se kterými budou destinace soutěžit, by měly mít obecně vzdělávací a osvětový charakter a měly by nějakým způsobem zvyšovat hodnotu celé lokality,“ upřesnila Markéta Vogelová, koordinátorka projektu EDEN v ČR z agentury CzechTourism.

Cena pro vítěze
Evropská komise pořádá soutěž už popáté, Česká republika se zapojuje potřetí. V roce 2009 zvítězilo České Švýcarsko. Loni porotu nejvíce oslovil mikroregion Bystřicko na Vysočině.
Do letošní evropské soutěže je zapojeno celkem 25 zemí. Česká republika bude znát svou excelentní destinaci letos v květnu 2011. Vítěz získá především publicitu a marketingovou podporu. Bude moci používat prestižní logo EDEN a Evropská komise natočí o vítězné destinaci reklamní spot, který pak daná oblast může používat ke své propagaci. Destinace se bude moci prezentovat na festivalu TOURFILM v Karlových Varech a také během „Týdne vítězné destinace“ v informačním centru CzechTourism na Staroměstském náměstí. Její zástupci budou moci představit region na libovolně zvoleném veletrhu cestovního ruchu ve společné expozici České republiky. Destinace rovněž získá prostor na stránkách www.edenineurope.eu i na webech agentury CzechTourism.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

Česká chuťovka
ahr - volba