Menu

Česká cestovní kancelář EXIM tours zahájila činnost v roce 1993. Už po několik let je nejčastěji využívaným organizátorem leteckých zájezdů v České republice. Od roku 2001 je akciovou společností se základním jměním 12 milionů Kč. Je jednou z prvních cestovních kanceláří, jíž byla na základě sjednaného povinného pojištění udělena koncesní listina dle Zákona č. 159/1999 Sb. o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu. Je členem Asociace cestovních kanceláří České republiky a RDA Internationaler Touristik Verband e.V. v Kolíně nad Rýnem. Její aktivní obchodní politiku ilustruje nejen dynamika na českém trhu a každoroční čelné postavení na nejprestiž­nějších žebříčcích, ale i výsledky jejích dceřiných cestovních kanceláří na Slovensku, v Polsku, Maďarsku a Rumunsku, jejichž společný obrat je už po několik let vyšší než obrat mateřské společnosti v České republice.

Pro rok 2009 EXIM tours nabízí pobytové zájezdy do destinací: Brazílie; Bulharsko; Dominikánská republika; Egypt; El Salvador; Honduras – ostrov Roatan; Kapverdy; Kuba; Malta; Mexiko; Řecko – ostrovy Korfu, Kos, Kréta, Lefkáda, Rhodos, Samos a Zakynthos; Sardínie; Spojené arabské emiráty; Spojené státy americké – Florida; Španělsko – Costa Brava, Costa Del Sol a Mallorca; Venezuela – ostrov Isla Margarita; Tunisko; Turecko. Poznávací do Brazílie, Dominikánské republiky, Egypta, El Salvadoru, na Kapverdské ostrovy, Kubu, do Mexika, Peru, Tuniska, Turecka a Venezuely a lodní plavby.

Zákaznické karty EXIM tours poskytuje v sofistikovaném systému. V souladu se Zákonem č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů eviduje zákazníky, kteří s ním cestovali v období od 1.10.2007. Podle počtu absolvovaných zájezdů jim automaticky nabídne slevu, na niž mají v daném období nárok. Karty jsou vydávány klientům ve věku nad 18 let. Pokud s objednavatelem, který je držitelem zákaznické karty, cestuje dítě do 18 let, je mu přiznána stejná sleva ze základní ceny zájezdu (mimo snížené dětské ceny). Slevy jsou určovány na základě účastí v posledních pěti letech (počínaje rokem 2003). Na druhý a třetí zájezd je to 5 %, na čtvrtý a pátý 6 %, na šestý a každý další zájezd 7 %. Nárok na slevu vzniká po absolvování daného počtu zájezdů a nelze ji získat předem. Slevy lze uplatnit ze základní ceny katalogových zájezdů na dospělou osobu a neplatí pro vypsané speciální nabídky a nabídky zájezdů last minute.

Uživatelsky přátelský hospodárný EXIM tours

23. 01. 2009

Jako dítě jsem chtěl být potápěčem a užívat si stavu beztíže. S přístrojovým potápěním jsem, na rozdíl od obchodní ředitelky akciové společnosti EXIM tours paní Romany Slížkové, dosud nezačal. Naopak inklinuji opačným směrem. Ke vzdorování zemské gravitaci – k horolezectví a turistice do oblastí, kde se voda sice také vykytuje, ale ve formě sněhu a ledu. Nicméně rád se potápím tzv. „na hubu“. A protože planeta Země není až tak velká, a jedny z nejkrásnějších a nám Čechům nejdostupnějších korálových útesů jsou v Egyptě v Rudém moři, chvilku jsem v něm s paní Slížkovou dokázal držet dech. Nicméně interview pro druhé vydání Všudybylu 2009 jsme dokončovali v Praze v šestém patře ústředí cestovní kanceláře EXIM tours, nacházejícím se přímo nad stanicí metra „C“ Budějovická.
Romano, jaký byl pro EXIM tours rok 2008?
Úspěšný. V prestižních „Českých 100 nejlepších“ jsme z cestovních kanceláří obsadili příčku nejvyšší a v absolutním pořadí, mezi giganty, jako jsou ČEZ, ŠKODA AUTO, Telefónica O2 Czech Republic, MICROSOFT, RWE Transgas, Allianz pojišťovna, Veletrhy Brno apod., jsme byli ze stovky nejúspěšnějších českých podnikatelských subjektů čtyřiadvacátí. Také oproti roku 2007 jsme meziročně navýšili počet klientů, tržby a zisk. Zájezdy na Kubu, do Dominikánské republiky, Brazílie, na Kapdverské ostrovy, do Mexika, jejichž hlavní sezona začala ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku, šly dobře na odbyt. Sedačkové kapacity letadel máme v současnosti vyprodány. Možná i proto, že EXIM tours byl první cestovní kanceláří, která exotické zájezdy zahájila (na rozdíl od konkurence, jež vyčkávala) už v říjnu 2008. Vývoj prodeje na další měsíce roku 2009 rovněž vypadá pro EXIM tours dobře.

Minulý Všudybyl přinesl informaci, že jste 1. listopadu 2008 vydali katalogy Léto 2009.
Taky jako první. Nabízíme v nich osvědčené destinace Tunisko, Egypt, Řecko, Bulharsko, Španělsko, Turecko a nabídku jsme rozšířili o Sardínii, která je spíše pro náročnější klientelu a ve vyšších cenách. Už nyní se ukazuje, že bude obchodně zajímavým produktem. Nově máme i Maltu a krátké pobyty v Istanbulu. Úplnou novinkou na českém trhu jsou díky nám zájezdy na Kubu a do Mexika v letních měsících. Další, že jsme začali prodávat zájezdy do USA na Floridu s leteckým spojením Praha – Miami. Využíváme toho, že USA zrušily vízovou povinnost. Přímé lety na Floridu s ČSA zahajujeme v polovině dubna 2009.

Vymyslet zájezd je jedna věc, ale prodat jej?
Také z tohoto důvodu nás velmi těší, že prodejci zájezdů tvrdí, že rezervační a prodejní on-line systém EXIMu je na trhu nejlepší. Že jej máme přátelský, nejpřehlednější a uživatelsky nejlépe koncipovaný. Každý jen trošičku soudný touroperátor ví, že prodává nejen (byť sebelépe) zavedená značka. Váží si provizních prodejců a maximálně jim vychází vstříc. Na každé z prezentací proto na adresu těchto našich obchodních partnerů podotýkám, že právě oni jsou klíčem k úspěchu. Že hlavně díky nim (protože se jedná o obchod) si zájezdy EXIM toursu zasluhují tu výsadu, být zdrojem jejich vlastní obchodní prosperity. V tržním hospodářství se totiž zpravidla nakupuje nejen u toho, kdo stabilně dociluje nejlepšího poměru mezi cenou a kvalitou, ale také u toho (u zájezdů obzvlášť), kdo si umí získat osobní náklonnost konkrétních zákazníků. A tak bych ráda při této příležitosti prostřednictvím Všudybylu ještě jednou poděkovala provizním prodejcům za spolupráci a popřála jim úspěšný rok 2009.

Romano, na základě čeho se rozhodujete o opuštění nebo zavedení destinace?
Vzhledem k množství klientů, kteří každoročně využívají služeb EXIMu, je to dáno nejen mírou atraktivity pobytového místa nebo poznávací destinace, ale i kapacitou letecké charterové přepravy. Takže občas nastává situace, kdy opouštíme zavedenou destinaci, abychom mohli být první v jiné. Jako v případě Floridy. Nicméně destinace vybíráme tak, aby byly nejen turisticky atraktivní, ale abychom je zákazníkům dokázali zajistit za co nejpříznivější ceny. Tj., abychom daná pobytová místa s Českou republikou propojili přímými leteckými mosty. Spolupráce s ČSA, s nimiž na základě smlouvy o strategickém partnerství spolupracujeme šestým rokem, nám k tomu dává všechny předpoklady. Klienti velmi oceňují vysoký komfort služeb Českých aerolinií i to, že létají načas.

Poměr mezi cenou a kvalitou k EXIM tours láká nejen lidi ze středních příjmových vrstev, ale i movité klienty. Ostatně jeden úspěšný Australan mi vysvětlil, že bohatí lidé jsou bohatí ne proto, že by tolik vydělávali, ale protože zbytečně neutrácí.
To, že dokážeme zajistit vysoký komfort služeb za vysoce konkurenční ceny, je díky objemům klientů, které do daných míst vysíláme. Významným faktorem, abychom si zasloužili být v Česku nejvyužívanější cestovní kanceláří, je i přítomnost česky hovořících delegátů, které máme ve všech svých destinacích. To je pozitivně vnímáno i u fakultativních programů. Loni skupina EXIM & KARTAGO tours do pobytových míst přivezla víc než půl milionu turistů. A to je ta hlavní síla, díky které jsme cenově dostupní rozsáhlému spektru českých klientů. Proto jsou k nám místní poskytovatelé služeb vstřícnější než vůči konkurenci, která u nich nakupuje služby pouze pro pár set klientů.

No asi musí, abyste od nich nepřešli k jejich konkurenci.
Navíc valná většina našich ubytovacích kapacit je v kategorii čtyři a pět hvězdiček all inclusive. Právě díky velkým objemům nasmlouvaných služeb je EXIM tours dokázal zpřístupnit i lidem z ne až tak vysokých příjmových vrstev. Nicméně to, že jsou naše zájezdy dostupné v širokém sociálním rozpětí, neodrazuje ekonomicky hodně úspěšné. Naopak! Jak jsi řekl: To, že je někdo bohatý, bývá známkou, že se chová hospodárně. Samozřejmě, že pro ně zajišťujeme nadstandardní ubytování v hotelích, a to i dalších, jež neinzerujeme ve svých katalozích. VIP zákazníkům poskytujeme nadstandardní služby i v rámci letecké přepravy. U dálkových letů tzv. Comfort Class. A umíme je i u kratších letů. Tzv. Plus Class. Není to klasická byznys třída, ale nadstandardní palubní servis s tím, že pro ně ze tří sedaček konfigurujeme dvě pasažérská místa. Pro VIP klienty zajišťujeme odvoz z domova na letiště, kde mohou využívat pohodlí VIP salonku včetně bezplatného občerstvení. V pobytovém místě pak mají individuální transfery limuzínou a nadstandardní průvodcovské služby.
Ale i pro klienty, kteří si nechtějí připlácet nadstandardní služby, zajišťujeme seeting – přednostní rezervaci sedaček v letadle. Donedávna jsme tuto službu měli kompletně zpoplatněnou, avšak v této sezoně ji držitelům zákaznické karty EXIM tours poskytujeme zdarma. Kdo včas koupí, si ale může vybrat, nejen kde bude v letadle sedět, ale i z kompletní nabídky zájezdů EXIMu. Čerpat slevu za včasný nákup i slevy pro stálé zákazníky. Ty mohou dosahovat až dvanácti procent ceny zájezdu. Děti zdarma nabízíme ve všech termínech. Při rezervaci do konce února poskytujeme další slevy, kromě těch, které jsou už v platnosti. Do některých destinací mohou klienti využít slevy až 5900 Kč na osobu, které jsou kombinovatelné s ostatními. Rodina s dětmi tak může oproti katalogovým cenám dosáhnout úspory až pětadvacet tisíc korun.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001