Menu

Uspokojit co nejširší spektrum

26. 04. 2003

Shell Europe Oil Products je největší petrolejářskou firmou působící na evropském trhu. Provozuje síť čtrnácti tisíc stanic v osmadvaceti zemích. Vlastní deset rafinérií a je spoluvlastníkem sedmi dalších. Čerpací stanice společnosti Shell v Evropě obslouží více než šest milionů zákazníků každý den. Široké spektrum moderních a kvalitních pohonných hmot uspokojuje požadavky zákazníků i jejich motorových vozidel. Navíc prodejny u čerpacích stanic nabízejí pestrý sortiment potravinářských výrobků a potřeb pro motoristy.

Mototurismus, zvláště pak mezinárodní, je pro každou navštěvovanou zemi velkým byznysem. Do cílových destinací se jezdí nejen podle toho, jakými atraktivitami disponují, ale i podle úrovně dopravní infrastruktury a na ni bezprostředně navazujících služeb motoristům. Pochopitelně lidé, kteří si oblíbili jistou úroveň a styl služeb, do daných zemí jezdí také proto, že se jim v hotelu jejich oblíbeného hotelového řetězce, u čerpacích stanic apod. dostane obdobné péče, na jakou jsou zvyklí. Na toto téma jsem o rozhovor při příležitosti rozšíření počtu čerpacích stanic společnosti Shell požádal generálního ředitele firmy Shell Česká republika Ing. Pavla Šenycha.
Rozšíření naší sítě čerpacích stanic je zřetelným důkazem trvalého zájmu firmy Shell o působení v České republice. Stálé zvyšování podílu na trhu pohonnými hmotami je v souladu s filozofií skupiny Shell, která považuje Českou republiku za perspektivní trh s velkým potenciálem dalšího růstu. Firma Shell velmi zvažuje, jakým způsobem uspokojit co nejširší spektrum zákazníků a nabídnout jim svůj sortiment kvalitních paliv. K tomu potřebuje dostatečné pokrytí v jednotlivých zemích. Intenzivně proto vyjednává s účastníky na trzích v evropských zemích o možnostech nákupu a rozšíření sítě čerpacích stanic Shell. Není tomu jinak ani v oblasti střední a východní Evropy či v České republice. Důkazem toho je nejenom akvizice čerpacích stanic TotalFinaElf v letošním roce, ale i DEA v roce 2000 a některých čerpacích stanic Avanti v roce 2002. Rozvíjející se sítě v Česku a Maďarsku, které mají pro firmu Shell stále větší význam, získají strategicky významné objemy. Převzatá síť TotalFinaElf zajistí firmě Shell v České republice přední místo mezi ostatními mezinárodními firmami na trhu. Spojením sítí dosáhne firma Shell celkového počtu 137 stanic rozložených po celém území Česka, z nichž více než 50 obsluhuje zákazníky v nejdůležitějších městech země.

V čem podle vás tkví jádro úspěchu firmy Shell Česká republika?
Zdar naší společnosti se odvíjí od toho, že přítomnost firmy Shell není zaměřena pouze na jeden jediný segment trhu, ale že diverzifikuje kompletní portfolio. Je aktivní v sektoru čerpacích stanic i v sektoru olejů, ať už průmyslových nebo automobilových. Jsme poměrně úspěšní i v oblasti zásobování leteckých společností pohonnými hmotami a mazivy a velmi aktivní v oblasti LPG – propan-butanu prostřednictvím skupiny Shell Gas v Kralupech nad Vltavou. Rozšiřujeme své portfolio i v oblasti zpracování. Jsme akcionářem v České rafinérské, a.s. Kombinací efektů dosahujeme širokého povědomí o firmě, což jí umožňuje být v očích zákazníků společností, kterou preferují. Samozřejmě jí k tomu pomáhá mezinárodní proslulost značky a marketingové akce šité na míru pro Českou republiku. V neposlední řadě působení v motoristickém sportu, který je zákazníky v České republice vnímán velmi intenzivně. Úspěchy firmy Shell s firmou Ferrari v závodech F-1 jsou jednou z takových aktivit. Nedávno společnost Shell uzavřela dohodu s koncernem Volkswagen a stala se partnerem závodního týmu Škoda Motorsport. Společně s ním se již účastnila inaugurace Škody Fabia WRC na letošním ženevském autosalonu.





Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001