Menu

Cestovní kancelář Čedok není třeba dlouze představovat. Téměř každému se automaticky vybaví nejznámější značka tradiční české cestovní kanceláře, která se kontinuálně drží na špici trhu cestovního ruchu od svého založení v roce 1920.
Čedok jako jediná cestovní kancelář v ČR poskytuje komplexní služby cestovního ruchu „pod jednou střechou“ – v outgoingu nabízí zahraniční pobytové a poznávací zájezdy do více než osmdesáti destinací v Evropě a Středomoří, Africe, Asii, Severní, Střední a Jižní Americe, Karibiku, Austrálii a Oceánii, pro náročné cestovatele připraví dovolenou na míru oddělení Exclusive Travel Čedok, tuzemské pobyty organizuje úsek domácího cestovního ruchu, kvalitní servis pro skupiny a jednotlivce ze zahraničí včetně kongresové a incentivní turistiky spadá do náplně úseku incomingu, úsek business travel zajišťuje agendu služebních cest pro korporátní klientelu. Společnost disponuje vlastní flotilou moderních autokarů, provozuje nejširší prodejní síť vlastních poboček v Česku, v zahraničí má 4 filiálky / Moskva, Vídeň, Bratislava, Istanbul/, internetové stránky www.cedok.cz se těší největší návštěvnosti mezi tuzemskými weby tuzemských cestovních kanceláří. Čedok je 50% akcionářem společností ESO Travel a Prague Sightseeing Tours.
Zahájením prodeje zájezdů ze svých pěti hlavních katalogů – „Letadlem k moři“ „Autem a autokarem k moři“, „Hory, lázně a jezera“, „Poznávací zájezdy“ a „Tuzemské pobyty“- vstoupil Čedok počátkem prosince 2008 již do své 89. sezony. Ceny převážné části zájezdů, které v nich na celkově půldruhém tisíci stránek nabízí, zůstaly na úrovni roku 2008, a ve velkém množství případů jsou i nižší. Klienti Čedoku, kteří si zakoupí zájezd v předstihu, mohou využít atraktivního slevového systému a získat až 15% slevu za včasný nákup.

Tržby Čedoku vzrostly o 400 milionů

23. 01. 2009

„Předpokládám, že v roce 2009 i při očekávaném celkovém poklesu trhu může Čedok oslovit a získat další klienty od své konkurence,“ říká Miroslav Res.

S generálním ředitelem cestovní kanceláře Čedok, a.s. Ing. Miroslavem Resem se potkáváme v business třídě na palubě nového Boeingu 767–300 ER společnosti Travel Service na jeho inauguračním letu 5. prosince 2008. Mirku, je Čedok ještě spolumajitelem letecké společnosti Travel Service?
Ne. Není tu už žádné přímé majetkové propojení. UNIMEX Group, stávající akcionář společnosti Travel Service a donedávna i majitel Čedoku, odprodal v prosinci roku 2007 všechny akcie akciové společnosti Čedok americké společnosti Odien AV III.

Nicméně Čedok je stále největším partnerem charterové letecké společnosti Travel Service.
To je pravda, zřejmě tomu tak ještě nějakou dobu bude. Počátkem roku 2007, tedy ještě před změnou akcionářské struktury, byla uzavřena dlouhodobá smlouva mezi akciovými společnostmi Čedok a Travel Service, která garantuje oboustranně výhodnou spolupráci našich společností v oblasti charterové letecké přepravy. K tomuto kroku jsme dospěli na základě zkušeností z naší předchozí spolupráce, kdy nám TVS poskytuje výhodné ceny letecké přepravy spolu s kvalitními službami moderní flotily střednětraťových letadel Boeing 737/800 nové generace. Nejvýznamnější novinkou v naší spolupráci je zařazení dálkového Boeingu 767/300 do flotily TVS. Na palubě tohoto stroje klienti Čedoku již v této zimní sezoně létají do vzdálených exotických destinací. Oproti letadlům, která byla na dálkových letech používána v minulosti, a těm, se kterými létají dálkové lety z Česka i v této sezoně jiné letecké společnosti a cestovní kanceláře, zvládne dálkový Boeing Travel Servisu lety do nejžádanějších destinací v Karibiku a jihovýchodní Asii nonstop bez mezipřistání.

V prvním vydání Všudybylu 2009 top manažeři vaší sesterské akciové společnosti ESO travel Martina a Tomáš Cikánovi konstatují, že uplynulý rok 2008 byl pro jejich cestovní kancelář za celou její dosavadní čtrnáctiletou existenci rokem nejúspěšnějším. Jaký byl pro Čedok?
Mohu se vyjádřit obdobně, rok 2008 byl pro Čedok velmi dobrý. Naše tržby v porovnání s rokem 2007 vzrostly o více než 400 milionů, a překročí tak hranici 3,5 miliardy. Pokud jde o hospodářský výsledek, očekáváme, že bude zhruba dvojnásobný. V minulém roce jsme také významně investovali do rozvoje společnosti, zejména do oblasti IT, konkrétně do kompletního redesignu našich webových stránek a internetového prodeje. Jedná se o směr, ve kterém vidíme obrovský potenciál. Kromě zkvalitnění on-line prodejů jsme rozšířili i naši „kamennou“síť, do které v loňském roce přibyly další tři pobočky v nových nákupních centrech – v Praze, Českých Budějovicích a Liberci. Byli jsme úspěšní i v segmentu business travel – v loňském roce do portfolia našich korporátních klientů přibylo několik významných partnerů v čele se společností  ČEZ. V oblasti special events bych rád zmínil Letní olympijské hry v Pekingu, na kterých jsme ve spolupráci s Českým olympijským svazem zajišťovali služby pro sportovce a jeho partnery.

Jak vidíš rok 2009?
Ve výhledu na letošní rok jsem konzervativní. O globální krizi a s ní souvisejících dopadech na všechny sektory ekonomiky, cestovní ruch nevyjímaje, se mluví již delší dobu. První konkrétní dopady lze vidět u probíhající zimní sezony. Někteří touroperátoři již byli nuceni redukovat svou zimní nabídku, jsme svědky rušení i celých seriálů. Dále krátce po zahájení prodeje letních zájezdů se na trhu objevují opatření, která nepovažuji za rozumná a která si vysvětluji snahou o rozhýbání prodejů za každou cenu. Konkrétně mám na mysli snížení palivových příplatků u letních leteckých zájezdů v době, kdy cena ropy na světových trzích začíná stoupat, Evropa řeší krizi s dodávkami plynu a na Blízkém východě eskaluje konflikt . Za této situace predikovat pokles ceny paliva na letní sezonu je hodně odvážné. Jsem přesvědčen, že v případě opačného vývoje mohou finančně slabší subjekty na tuto cenovou politiku doplatit. Ale k prognóze. Tento rok určitě nebude jednoduchý. Za Čedok bych byl spokojený, pokud bychom ve výkonových ukazatelích dosáhli mírného nárůstu. Předpokládám, že v roce 2009 i při očekávaném celkovém poklesu trhu může Čedok oslovit a získat další klienty od své konkurence.

Působíš také jako místopředseda Asociace cestovních kanceláří České republiky, kde se staráš o oblast legislativy. Jaké problémy teď řešíte v této oblasti?
Aktuálním problémem je novela Občanského zákoníku, konkrétně paragraf o náhradě „zkažené radosti z dovolené“. Chceme prosadit jeho vypuštění z návrhu. Cestovní kancelář může odpovídat pouze za své závazky plynoucí z cestovní smlouvy. Pokud je nedodrží , zákazník je kompenzován dle rozsahu, který odpovídá neposkytnutému plnění. Cestovní smlouva je standardní vztah mezi poskytovatelem a odběratelem služeb, který tyto subjekty uzavírají za smluvně stanovených podmínek, dle své svobodné vůle. „Zkažená radost“ je zcela subjektivní pojem a zavedení tohoto prvku do zákona by znamenalo zahlcení soudů novým typem sporů, neboť drtivou většinu požadavků klientů by cestovní kanceláře nebyly schopny posoudit a musely by je řešit soudy. Nesmyslnost toho pojmu lze dále rozvést použitím zobecnění navrhovaného principu do všech oborů podnikatelské činnosti –strojírenství, stavebnictví, zemědělství, potravinářského a oděvního průmyslu Pokud by se zákazníkovi porouchal nově dodaný vůz, nebude mu stačit jako dosud náhradní plnění – vůz nový či oprava, ale bude moci ještě požadovat náhradu „zkažené radosti“. Totéž např. ve stavebnictví při dodávce domu, kterému poteče střecha, nebude klient požadovat opravu /bezvadné plnění/ plus např. penále za nedodržení smlouvy, je-li ve smlouvě sjednáno, ale opět ještě náhradu zkažené radosti. Věřím, že zvítězí zdravý rozum a že naši argumentaci legislativci nakonec věcně a konstruktivně posoudí.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001