Menu

Thajsko 3

24. 03. 2009

Thajsko nejaktivnější
Thajsko je nejaktivnější ze všech exotických destinací především proto, že slušná cestovní kancelář v této zemi kombinuje dvě až tři místa během čtrnáctidenního pobytu. Zpravidla se začíná v Bangkoku, což je pro Středoevropany malý kulturní šok – navštívit ihned po příletu dvanáctimilionovou megapoli. Poznat tamní život je prostě „jiné“. Jídlo na ulicích, sem tam slon, „šílená“ vozítka tuk-tuk, noční život a chrámy na každém kroku. Také obliba královské rodiny je pro Evropana čímsi výjimečným. Vždyť panovník na nás kouká na každém třetím metru. Ať už ze slavobrány, obrazu či kalendáře v restauraci. Dobrá cestovka vás vezme i dál než jen do Bangkoku či na pláž. Oblíbené jsou jižní ostrovy. Ať je to Kosmaui nebo Pukhet. Oba dva tyto velké se kombinují s malými ostrůvky. V okolí Kosamui Kotalči, Kofanga, v okolí Pukhetu je to Phi Phi. Krabi, Lanta. Důležité je se nebát, že se během pobytu v Thajsku budete dvakrát až třikrát stěhovat. Za odměnu se vám nabízejí rozdílné kultury a život. Úplně jiný pohled turisty je na Bangkok, jiný na Pukhet a jiný na ostrov Kolanta, kde je klid a člověk se prochází po málo navštěvované, téměř panenské desetikilometrové pláži s kokosovými palmami.

A dupal jako slon
Čtvrtek 24.12.2008 Snídaně na voru a potom do Průsmyku pekelného ohně „Helfair Hill“, jak jej nazvali váleční zajatci, kteří zde museli prostým nářadím prokopat skalní masivy pro thajsko–barmskou železnici. Poté jsme autobusem pokračovali podél řeky Kazi, prošli si kus funkční železniční tratě a zastavili ve sloním táboře Chiang Dao. A tak jsem spolu s ostatními vyzkoušel i jízdu na slonu. Na rozdíl od velblouda nebo kobyly opravdu dupe jako slon.
Večer v Pattayi absolvujeme začátek programu oslav Štědrého večera pro turisty. Sestává z opulentních hodů a pódiového programu. Záhy po anglicku mizíme slavit do ulic turistického centra Pattaye. Kus po pobřežní ulici jsme se nechali vézt drožkou. Poté co odbočila do nitra města, Vláďa zavelel k výsadku. Vymyslel bezva nábližku. A tak jsme podstatnou část štědré noci strávili mnohakilometrovou procházkou po pláži a blouděním liduprázdnou periferií. Do centra jsme se nakonec nechali odvézt taxíkem. Atmosféra na Walking Street úžasná. Dali jsme několik piv a poté jsme se už raději rovnou taxíkem nechali odvézt až do hotelu.

Málem jsem ho sejmul
Pátek 25.12.2008 Po snídani relaxujeme v hotelu. Odpoledne jdeme k moři jezdit na vodních skútrech, já maje do deseti metrů vodotěsný outdoorový Olympus ? s sebou. Půjčení vodního skútru na půl hodiny nás v přepočtu vyšlo na 350 Kč za jeden skútr. Seděl jsem na něm poprvé v životě. Trochu byly vlny. Po nějaké době, protože jsem chtěl být rovněž vyfocen, jaký že jsem borec, jsem se na plný „ceres“ rozjel k Vláďovi, který stál a čekal s připraveným fotoaparátem. Chtěl jsem profrčet podél něj. Jenomže vlny mne neúprosně snášely přímo na něj. Přitahoval mne jak mezi vodáky pověstný šutr „magneťák“. Skútr ne a ne vybočit. Na poslední chvíli před tím, než bych ho býval byl „sejmul“, jsem stále na plný plyn zoufale stočil řídítka, co to šlo nejvíc doprava, a efektní otočkou jej z půl metru ohodil vodní tříští. Kdyby v tu chvíli věděl, jakým zázrakem přežil! Ještě několik hodin poté trval na tom, jak to bylo parádně efektní a jak jsem se přes počáteční odpor s vodním skútrem sžil. Jak jsem to měl pod kontrolou. Neměl.

Ubytování vskutku královské
Sobota 26.12.2008 Po snídani vyrážíme autem do Bangkoku na letiště, kde spolu s několika málo sty dalšími pasažéry nastupujeme do Jumba – Boeingu 747 letecké společnosti Thai a letíme na Pukhet. Až dosud o nás suprově pečovala pouze česká cestovní kancelář ESO travel. Nyní, druhý týden pobytu, si nás za asistence delegátky cestovní kanceláře ESO travel převzal královský thajský touristboard. Ubytování bylo vskutku královské. V patrových luxusních špičkově vybavených rezidencích rezortu Sawasdee. S Vladimírem jsme se čas od času navštěvovali plavmo. Všechny rezidence totiž spojoval vnitřní bazén, do nějž se vplouvalo přes soukromé whirlpooly a bazény. Cena? 20 000 bátů za noc. Rovněž restaurace byla báječně pohádková – a snídaně? Jak jinak, špičkové.

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001