Menu

Thajsko 2

28. 02. 2009

Všichni se usmívají
a jsou příjemní. Mračit se? To snad jen já nebo někdo z našinců. Buddhistické Thajsko je veskrze pozitivní. Je zemí plnou zajímavostí. Můžete navštívit sever, kde sice neuvidíte moře, ale jsou tam krásné deštné pralesy. Můžete podniknout několikadenní trekking, poznat život v typických vesnicích nebo navštívit hlavní město Bangkok, kde uvidíte nejen nádherné chrámy, ale i to, jakým způsobem žijí místní obyvatelé. To vše v kontrastu s moderními obchodními domy. Nebo vyjet na Pattayu, což je přímořské středisko dvě hodiny jízdy pod Bangkokem. I tam vládne nejen noční život, ale i rušný denní na městských plážích a v restauracích. Je tu hodně hotelů. Dá se tu odpočinout, ale zároveň užívat kulturního života či vodních sportů (jen pro zajímavost, vodní skútr mě v přepočtu stál 350 Kč na půl hodiny). Ti, kdo vítají větší klid, mohou přeletět na jih Thajska, kde jsou proslulá letoviska na ostrovech Phi Phi, Ko Lanta, Krabi, Phuket atd., kde lze trávit dny na krásných plážích. V Thajsku našinec pozná jinou kulturu, kuchyni, a jsou tu velmi příznivé ceny jídla, oblečení a doplňků. Jídlo je bezpečné. Thajci si i při pouličním prodeji potrpí na naprosto čistý gril či pánev. Není třeba se bát střevních problémů. Proto mohu doporučit stravovat se (nejen kvůli levnějším cenám jídel) v pouličních stáncích, kde jste konfrontováni s typickými thajskými jídly, jimiž se stravují místní obyvatelé.

Krokodýlí show
Pondělí 21.12.2008 Po snídani přejíždíme na Pattayu. Po cestě v Samut Prakanu navštěvujeme zoopark s Krokodýlí farmou a show, kterou Vláďa Bureš okomentoval: „Krokodýli se nechali ukecat ke spoustě vtipných skečů.“ V zoo je k vidění spousta ptactva, ještěrek, ale hlavně tygrů. Je až k neuvěření, že mláďata jsou zde tak běžná oproti tomu, jak u nás každé oslavujeme. Hodně se mi líbilo u domestikovaných slonů, i když i oni mají v thajských národních přírodních parcích desetitisíce svobodně žijících příbuzných. Jen pro zajímavost, vycvičení slona pro práci trvá až pět let.
Úterý 22.12.2008 Do­poledne jsem věnoval kompenzaci časového posunu. Z postele mne dostali, až když už ráno dorazilo i do Česka. Odpoledne jsme s Vladimírem a delegátkou ESO travel Kristýnou věnovali putování po pamětihodnostech Pattaye – focení a obhlížení města. Nutno podotknout, že tak činila ve svém volnu, a tímto jí také děkujeme. Večerní procházka po osvětlené pláži nás zavedla do centra s výbornou thajskou kuchyní.

Na řeku Kwai
Středa 23.12.2008 Vstá­váme brzičko a nasedáme do autobusu. Zaplatili jsme si totiž fakultativní zájezd na řeku Kwai. Rozhodně jsem však neočekával, že jej vyhodnotím jako nejúžasnější zážitek z celé thajské mise. První atrakcí, kterou absolvujeme, je návštěva trhu v Kanchanaburi v kolejišti železniční tratě. Zažili jsme i rutinní evakuaci markýz, zboží a lidí víc než těsně před vlakem a návrat trhu na koleje. Poté absolvujeme tržiště na vodě Damnoen Saduak – plavbu soustavou kanálů a řezbářskou a nábytkářskou manufakturu sponzorovanou králem Ráhmou IX. na podporu zaměstnanosti. Navštěvujeme i válečný hřbitov a jedeme se podívat na most přes řeku Kwai. Poté nás autobus přemísťuje do národního přírodního parku Sai Yok, kde nás ubytovávají v plovoucích bambusových bun­galovech. Na restauračním pontonu absolvujeme plavbu po řece Kwai k vodopádům. S končícím dnem pak pralesní krajinou, čím dál víc posedlou tmou, plujeme zpátky ke svým obydlím. Atmosféra je nádherně romantická.

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001