Menu

Stal se ze mne brněnský patriot

07. 10. 2002

Brno se do světového povědomí a pomyslného globálního almanachu turismu zapsalo už i jako město památky UNESCO, přesto teprve směřuje k tomu, stát se i turistickou destinací. Určitě by se mělo daleko více tužit v oblasti kongresové turistiky a incentiv.

S generálním ředitelem kongresového a business hotelu Voroněž Brno Ing. Jiřím Vepřekem jsem naposledy hovořil drahně let tomu v Mariánských Lázních ještě s coby ředitelem hotelu Bohemia. Nyní se potkáváme ve veletržním Brně, vrcholícím přípravami na zahájení 44. Mezinárodního strojírenského veletrhu. Pane řediteli, prý jste to z „Mariánek“ do Brna vzal (jak se u nás na Moravě říká) nábližkou přes Talin. Co je na tom pravdy?
Tak, jak život přináší změny, jsem v době svého působení v Mariánských Lázních dostal zahraniční nabídku od švýcarské firmy řídit velký, nově zbudovaný mezinárodní čtyřhvězdičkový hotel v Estonsku. Byla to samozřejmě výzva. Zadání: postavit jej na evropské normy a úspěšně provozovat v moderním konkurenčním prostředí. Další čtyři velké hotely v Talinu totiž patří rovněž mezinárodním renomovaným hotelovým řetězcům. U všech se podařilo dosáhnout velmi dobrých výsledků. Jedním z důvodů bylo, že jsme si k sobě my, jejich G.M., našli velice krátkou cestu. Vytvořili jsme malou neoficiální ředitelskou radu, která každý měsíc projednávala v jednom z členských hotelů aktuální otázky cestovního ruchu. Hotelnictví v Estonsku má poměrně velkou budoucnost. Oborové tradice jsou tam ale minimální. Nastavili mezinárodní laťku, což se nakonec ukázalo v dobrém světle na takových akcích, jaké pořádala Eurovize. Estonci vyhráli eurovizní soutěž, a tak celá Evropa i zámoří v jednu dobu prostřednictvím televizních přenosů upíraly zraky k Talinu. Byla to nesmírná sláva a pro nás dobrý obchod. Tlaky z okolních zemí sice byly: „Je to v Estonsku, bude to za levný peníz.“ Ale rychle jsme je vyvedli z omylu. Podařilo se nám realizovat naprosto standardní evropské ceny, obvyklé pro podobné akce. Kromě toho jsme na vyžádání estonského ministerstva obchodu dali dohromady oborové normy včetně kategorizace hotelů. Myslím, že s výsledky naší práce byla estonská strana spokojena už proto, že vešly v platnost. Po dvou letech, protože jsem měl jasně v kontraktu určeny úkoly – nastavení hotelu na západní parametry a výchovu nástupce pro funkci G.M., jsem se vrátil do Česka k firmě Orea, u níž jsem působil před odchodem. Od prvního července jsem nastoupil jako generální ředitel akciové společnosti INTERHOTEL VORONĚŽ.

Už jsem zmínil 44. Mezinárodní strojírenský veletrh. Při takovýchto příležitostech byste potřebovali mít několikanásobnou lůžkovou kapacitu, že?
Jsem optimista, ale reálný. Samozřejmě, na veletrhy býváme stoprocentně obsazeni. To je jedna strana mince. Druhá, že veletrhy nejsou kontinuální záležitostí natolik, aby hotel i akciová společnost, kterou řídím, jež disponuje více jak tisícem lůžek, byly vytěžovány i v obdobích mezi nimi. Brno teprve směřuje k tomu, být i turistickou destinací. S potěšením jsem kvitoval, že se do světového povědomí a pomyslného globálního almanachu turismu zapsalo už i jako město památky UNESCO. Určitě by se ale mělo daleko více tužit v oblasti kongresové turistiky a incentiv. Stal se ze mne brněnský patriot. A to nejen proto, že řídím akciovou společnost INTERHOTEL VORONĚŽ. Vím, že město má spousty předností i krásné, turisticky zajímavé okolí. Ale není to o tom, že by se sem lidé hrnuli potokem. Že by parkoviště nestačila turistickým autobusům. Říká se, že hotelový průmysl je páteří cestovního ruchu. Že do míst, kde chybí infrastruktura, turisté téměř nejezdí. Málo platné, znám jen málo hotelů, které jsou zároveň turistickými cíli. Cíli jsou destinace, jisté činnosti či poslání, a hotel, to je „pouze“ zázemí. Samozřejmě, v rámci hotelového řetězce OREA HOTELS děláme maximum, aby se tato situace změnila k lepšímu. Ale pokud statutární město Brno nebude sebe samo daleko důrazněji propagovat a profilovat se jako turistická a kongresová destinace, jsou naše výchozí pozice a možnosti omezené.







Interhotel Voroněž a.s.

Křížkovského 47

603 73 Brno

tel.: 543 141 170

fax: 543 212 002

e-mail:

director@voronez.cz




www.voronez.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001