Menu

• Víno Mikulo, a.s. v roce 2000 prodala více než jedenáct milionů litrů vína a ostatních alkoholických nápojů • uskupení Bohemia Sekt dlouholetým partnerem Národní federace hotelů a restaurací ČR • vína umíme dodávat i s etiketami příslušného hotelu anebo pod značkou toho kterého hotelu • ve špičkových hotelích pracuje okruh lidí, kteří umějí víno nabídnout •

Spolupráce s Národní federací se vyplácí

30. 10. 2001

Společnost Víno Mikulov je členem uskupení Bohemia Sekt. Vyrábí více než 100 různých kvalitních vín, mezi něž patří nezaměnitelná jakostní vína s přívlastkem, vína ročníková i archivní, stejně jako vína šumivá a vína aromatizovaná. Kvalita vín je vysoce hodnocena na mezinárodních soutěžích. V roce 2000 Víno Mikulov prodalo více než jedenáct milionů litrů vína a ostatních alkoholických nápojů a jeho podíl na trhu vín v České republice přesáhl 8 %. Jeho výrobky mají výrazné postavení ve všech typech prodejních jednotek obchodních řetězů i speciálních prodejnách vína. Rozhovor s členem představenstva a ředitelem akciové společnosti Víno Mikulov Ing. Jaroslavem Hlaváčem jsem začal konstatováním: Uskupení Bohemia Sekt a tedy i Víno Mikulov je dlouholetým partnerem Národní federace hotelů a restaurací České republiky.
Spolupráce s Národní federací je již téměř historická. Prezentace v členských hotelích je pro nás velmi důležitá. Nezřídka to bývá první kontakt zahraničních hostů s produkty uskupení Bohemia Sekt. Hosté pak často to, co jim v hotelu předloží, hledají v restauracích a obchodech. Samozřejmě, že o kvalitě našich vín a sektů podávají osobní svědectví v okruhu svých známých. Občas se nám na to konto podaří obchodně navázat, když přijdou s tím: „Pili jsme vaše víno (např.) v hotelu Inter.Continental. Měli bychom zájem o pravidelnou dodávku k nám do domů“ (do zahraničí). Úzká spolupráce s hotely se nám rozhodně vyplácí nejen prvoplánově, že od nás odebírají, ale i v tomto druhém plánu. Hotelům dodáváme sortiment se standardními etiketami, ať už základní řadu nebo speciální pro sommeliery nebo vína přívlastková či archivní. Vína ale dodáváme i s etiketami příslušného hotelu anebo pod značkou toho kterého hotelu. Např. Ambassador Sekt, Duo Sekt nebo Chateu Mikulov, které děláme speciálně pro hotel Inter.Continen­tal apod.

Jak vnímáte hotelnictví?
Co se týče špičkových hotelů v Česku, je jejich srovnání se světem bezproblémové. Pro nás je navíc výhodou, že v těchto hotelích pracuje okruh lidí, kteří umějí víno nabídnout. Sám občas přednáším ve vinařské akademii, kde se školí sommelieři. Bývám v porotách, které je testují. Povětšinou vyhrávají zástupci špičkových hotelů.
Před lety byl problém prodat archivní víno, kde byl trochu vysrážen vinný kámen. Dnes, když sommelier umí nabídnout hostu víno z toho či onoho ročníku a poukázat na to, že vysrážený kámen potvrzuje kvalitu ročníku. Dokáže víno dekantovat. Červené přelije – okysličí. Takové víno pak zákazníkovi chutná podstatně lépe, než když někdo přijde a postaví mu láhev na stůl a na dotaz: „Jaké máte víno a odkud,“ mu řekne: „Ze skladu.“ To se ve špičkovém hotelu nestává. Nicméně, některé excesy jsou i úsměvné jako ten, který se stal řediteli jednoho z našich podniků na dovolené v jižních Čechách. Když dopil láhev a nechal si přinést další a říká: „To je Frankovka. Před tím to byl Vavřinec“ a obsluha mu opáčí: „To je s motýlem. To je všechno dobré.“ Takže takovouhle pozici si např. vydobyli naši motýli. Nedávno jsme na trh (zejména do supermarketů) uvedli jejich redesign. Společně s nimi vína pro vinotéky, pro milovníky vín, kteří už vědí a jdou po kvalitě. Pro gastronomii máme vína řady Sommelier Club, což jsou vybrané partie aktuálního ročníku. Pak to byla řada, od které budeme opouštět, protože způsob technologie, metodu řízeného kvašení, budeme používat u základních motýlů. Pak to jsou vína s přívlastkem a vína ročníková neboli archivní. To je pět našich základních řad, které můžete potkat.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001