Menu

SAPELI je největším a nejstarším výrobcem dveří a zárubní v České republice. Historie firmy SAPELI začíná už koncem 19. století, kdy na místě nynějšího polenského závodu fungovala pila. V roce 1918 tento provoz převzal Jindřich Procházka a během několika let jej přeměnil v prosperující podnik. Před druhou světovou válkou se zde poprvé začaly vyrábět kvalitní dveře. Válka produkci omezila a bohužel těsně před jejím koncem byl podnik zničen při náletech. Přesto již o tři roky později v Polné znovu fungovala dravá společnost s atraktivním výrobním programem. V roce 1948 byla ovšem znárodněna a její majitelé násilně vystěhováni. Novodobé dějiny SAPELI se začaly psát v roce 1992, kdy se do firmy, která byla těsně před krachem, vrátil potomek původních majitelů Jindřich Procházka ml. Pod jeho vedením se ze SAPELI opět stala společnost s vedoucím postavením na trhu. Je absolutní českou jedničkou v oboru interiérových dveří, s bezkonkurenčně nejširší nabídkou dýhovaných dveří. Úspěch dveří SAPELI je postaven na špičkovém designu a precizní kvalitě. Jejich výběr je prakticky neomezený. Stovky, ba tisíce kombinací materiálů, povrchových úprav, dekorů, prosklení či kování. A to vše v rámci zakázkové výroby, vše šité na míru potřeb konkrétních zákazníků. Dokonalé zpracování vychází z precizní řemeslné práce, z invence a umu odborníků a využívání nejmodernějších technologií (průměrné stáří strojového parku je méně než 5 let). Než své produkty SAPELI uvolní do prodeje, důkladně je testuje. Například panty pro dveře do domácností podrobuje sérii minimálně 200 tisíc otvíracích cyklů. Garantuje tak naprostou spolehlivost a na řadu produktů poskytuje záruku 5 let! Příběh SAPELI je dokladem invence, charismatu a zaujetí pro věc. SAPELI je značkou, která umí předvídat a je připravena plnit přání klientů i potřeby trhu. Okruh spokojených zákazníků a partnerů firmy SAPELI se tak neustále rozrůstá. Každý, kdo koupil a instaloval české dveře SAPELI, je totiž může hrdě doporučovat.

SAPELI, věřím českým dveřím

08. 07. 2015

S místopředsedou představenstva a generálním ředitelem akciové společnosti SAPELI Ing. Václavem Bradáčem se potkáváme v jihlavském obchodním centru v Pávovské ulici 8. dubna 2015.
Pane řediteli, historie a úspěšnost firmy SAPELI mne inspirovala, abych náš rozhovor začal slovy Jana Horala z interview „Česká republika je perfektním místem pro investice“ (viz stejnojmenný článek na www.e-Vsudybyl.cz): „Po krásné, ale krátké periodě svobody mezi 45. a 48. rokem, kdy jsme před sebou viděli fantastickou budoucnost, v zemi, která měla největší předpoklady k tomu, aby se stala nejbohatší a nejúspěšnější zemí Evropy, přišla naprostá tma. Ti nejprimitivnější převzali vedení našich národů a zodpovědnost za jejich budoucnost.“ Vaše firma nejenže přežila druhou světovou válku a dobu po únoru 1948, ale dokonce i „restrukturalizaci“ po listopadu 1989. Jak jste se dostali do pozice nejúspěšnějšího výrobce interiérových dveří v Česku?
Odpověď je jednoduchá: velkou dírou na českém trhu. Trh s dveřmi u nás do roku 1989 prakticky neexistoval. Obdobně, jako tomu bylo s obkládačkami či sanitární keramikou. K dostání byly pouze dva tři typy. Díky restituci pana Jindřicha Procházky jsme navázali na tradiční výrobu v Polné u Jihlavy a začali rozvíjet myšlenku komplexního dodavatele dveří. Tedy nejen výrobce. V dnešní době máme další dva závody v Jihlavě, kde zároveň sídlí naše obchodní centrum a jedno z našich SAPELI CENTER.

Jak už jsem konstatoval, SAPELI je hodně úspěšnou firmou.
Zřejmě ano. Celkem pravidelně se nám daří bodovat v anketě Czech Top 100. Jsme hrdi na to, že SAPELI je českou firmou. Dodržujeme normativní pravidla. Neobcházíme legislativu, abychom dosáhli ještě vyššího výdělku. Chováme se poctivě ke svým zaměstnancům, dodavatelům, developerům i odběratelům. Tomu je podřízena naše firemní kultura a vychází z ní i právě startující kampaň „Věřím českým dveřím“. Za dvaadvacet let jsme tady na Vysočině vybudovali silnou, stabilní společnost, soustředěnou především na domácí trh.

Což ale nekoresponduje s mapou Evropy, která tu visí nad námi, kde území téměř každého ze států zdobí logo SAPELI.
To je výčet všech zemí, v nichž se nám v minulosti podařilo umístit dveře SAPELI. Pětaosmdesát procent naší produkce je však realizováno v tuzemsku, pouhých patnáct procent jde do zahraničí. Prioritu pro nás mají Česko, Slovensko a Rakousko. S naším rozmachem za hranice je to totiž složitější. Jsme nejen výrobcem dveří, ale i dodavatelem. Přidanou hodnotou naší činnosti je služba, zákaznický servis. A aby služba dopadla vždy na výtečnou, potřebujete mít spolehlivé partnery nebo akční rádius, kam lze dosáhnout vlastními silami. Zkrátka chceme dlouhodobě garantovat špičkovou kvalitu služeb. Vlastními silami ji dokážeme plnit do čtyř set kilometrů od Jihlavy. Ale díky našim smluvním partnerům, které pečlivě vybíráme, garantujeme kvalitu služeb i za touto hranicí. Čím je ta vzdálenost větší, tím víc záleží na volbě správného partnera, tedy s kým na daném místě spolupracujete. Nemáme vlastní distribuční síť, neprodáváme své produkty napřímo – spolupracujeme a spoléháme na partnerství. Spolu s našimi partnery provozujeme SAPELI CENTRA, což jsou naše největší vzorkovny s nejlepším servisem a nejširší nabídkou pro zákazníky. Od letošního roku jsme začali budovat síť SAPELI POINTŮ, kde zákazník může natrefit sice i na konkurenční zboží, nicméně výrobky SAPELI jsou zde nabízeny s náležitou péčí a odborností.

To je tedy klíčem k vašemu úspěchu?
Bezesporu, ale nejen to. Uzavíráme dveřní otvory či stavební výplně. Musíme držet krok s trendy, neustále zdokonalovat vývoj a výrobní technologie, dbát na perfektní design, umět naše výrobky implementovat do staveb všeho druhu. Umět zaměřit, poradit, dovézt na stavbu, namontovat a zabezpečit záruční a pozáruční servis.

A určitě tam patří i umění prosadit značku…
Díky kvalitě a všemu, co už jsem uvedl, značka SAPELI čím dál víc nabývá na síle. Donedávna, a troufnu si říci, že u někoho i v dnešní době, byly a jsou dveře vnímány z pozice stavební truhlařiny. Avšak naše české poctivé dveře SAPELI už se stavební truhlařinou nemají nic společného. Jsou důležitým prvkem interiérového designu – kusem hezkého, stylového atraktivního nábytku, který dodá každému interiéru punc individuality a originality.

Jaké je vaše produktové členění?
Produktové členění lze vnímat různými způsoby. Například podle kvalitativní a cenové úrovně. Anebo podle toho, kam dveře jdou. Jestli do bytů, do mateřských školek či ostatních školských zařízení, do hotelů, nemocnic, administrativních budov. Každý segment trhu má svá specifika. Zdravotnická zařízení potřebují speciální široké dveře, aby jimi projelo lůžko s pacientem, rentgenová pracovitě dveře izolující záření, jiná pracoviště protihlukové dveře… Lázeňské domy a hotely zase potřebují speciální zámky, kartové systémy, protipožární dveře. Všechny tyto aspekty máme na paměti, a tudíž naším portfoliem dokážeme uspokojit opravdu každého zájemce téměř s jakýmkoliv požadavkem.

Co SAPELI a Kraj Vysočina?
Jsme poměrně úspěšnou firmou, zaměstnáváme na tři sta lidí. Zdaleka ale nejsme největší zaměstnavatelé v kraji. Hned naproti nám tady v Jihlavě sídlí společnosti Kronospan, o kousek dále Automotive Lighting či Bosch. Tedy daleko větší zaměstnavatelé. A co se týče Kraje Vysočina? Na svůj kraj jsme hrdi a snažíme se s ním maximálně spolupracovat. Sponzorskými aktivitami podporujeme nejen statutární město Jihlavu, ale celý region.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 02/2020
02/2020 číst aktuální číslo
Czt