Menu

Incentivní – motivační turistika
vyžaduje služby nejvyšší úrovně.
F.C.

Po stopách Jamese Bonda a Ivana Philips aneb výběrová rekreace po americku

25. 02. 2001

Přilákat turisty, kteří utrácí
Česká republika si krok za krokem buduje renomé stabilní incentivní destinace. Díky bohaté a často pohnuté historii i přírodním krásám k tomu máme předpoklady. Infrastruktura je dobrá a je zřejmé, že bude čím dál lepší. Máme co nabídnout. Praha, ale i další místa České republiky, jsou příhodná a krásná. Jenom musíme vědět, co vytváření prostředí a servisu pro incentivní a kongresovou turistiku znamená. Že to není pouze moment: „teď jsme toho klienta dostali“. Je to proces, při němž jedno podmiňuje další. To, co dokázala jiná města, jiné země, aby se zapsaly do povědomí celosvětových agentur jako incentivní destinace, o to bychom my tady v České republice měli usilovat také. Tedy lákat turisty, kteří utrácí kolem 400 USD denně tak, aby se k nám (na místo činu) rádi vraceli.

Incentivní turistika zhodnocuje investice do lidí
Incentivní turistika je obvykle vyvrcholením motivačního modelu. V oblasti špičkových služeb cestovního ruchu se právě z tohoto důvodu dělá pracovním týmům pomyšlení. Je prokázáno, že tato forma motivace zaměstnanců (zpravidla dlouhodobé programy, které mají dílčí stupně) je něco, co se samo zaplatí, protože přináší firmám cca 20 % navýšení zisku. Tedy investice do zaměstnanců se nejen zaplatí, ale několikanásobně vrací. Proto objednavatelé a firmy, jež požadují špičkový servis a nejvyšší záruky, sází na osvědčené a zavedené incentivní destinace.

I dospělí si mohou hrát
Ne nadarmo náš renomovaný psycholog Eduard Bakalář spolu s Vojtěchem Kopským nazvali svoji knihu, která se záhy stala jakousi biblí všech, kteří začali podnikat v oblasti sociálně interaktivních dovedností, „I dospělí si mohou hrát“. Programová stránka incentivních programů totiž staví na skutečnosti, že být vtažen do děje, či jej sám tvořit přináší, přináší daleko silnější prožitek, než být v roli pozorovatele. Právě z toho důvodu, je největší odezva na programy, kdy se dané (často i velmi vysoce postavené) osobnosti ocitnou v rolích aktérů děje. Vlastní tvořivost a díky ní i značná míra flexibity pak často vyúsťují v neočekávané situační gagy a báječnou týmovou atmosféru upevňující v lidech pocit sounáležitosti k firmě, stmelující kolektiv.

Akciová společnost Or-fea
je řazena mezi přední firmy orientující se na zajišťování obsahové stránky incentivních produktů. Společnost vnikla v roce 1993. Od počátku se specializuje na poskytování nejširšího spektra doprovodných služeb pro kongresy, firemní setkání, presentace a incentivní turistiku. Programové oddělení dokáže zajistit kompletní organizaci akcí na klíč, doporučení vhodné lokality, tvorby scénáře, režie akce. Organizuje firemní večírky, firemní víkendové výlety, teambuildingové motivační akce, vánoční setkání, presentace produktů, semináře, ale i dětské oslavy. Operuje po celém území České republiky, a to v počtu cca 400 – 450 menších či větších akcí ročně. Mezi její klienty patří kongresové a DMC agentury, incentivní cestovní kanceláře, cateringové společnosti, hotely, ale i PR a reklamní agentury.

Být někým jiným
Pokud nás „vezme“ nějaký film, či kniha, pokud jsme vtaženi do děje (mimo reál), je tomu proto, že se (aniž bychom o to často vědomě usilovali) ztotožňujeme (zpravidla) s hlavním hrdinou románu či filmového scénáře. Můžete namítnout, že se vlastně jedná o únik. A budete mít pravdu. Pokud je náš výlet časově limitován a my víme, kdy se vrátit, je vše v pořádku a navíc jsme na chvíli zapomněli na starosti všedních dnů. To náramně očišťuje a přináší uvolnění. Některé incentivní programy jsou dokonce stavěny tak, aby jejich účastníci do poslední chvíle nevěděli, že „to“ není hra. Zvláště v dobách krátce po pádu železné opony (kdy už sám fakt, že jsou v prostoru za ní, přinášel mnoha lidem ze západu mrazení v zádech) bylo velmi snadné zinscenovat přepadení autobusu tzv. „státní bezpečností“ a dát klientům na chvilku zažít to, co díky jinému daleko drsnějšímu programu nedávno zažívali pánové Philip a Bubeník.

Na recesi a špičkových výkonech
Jedním z nosných sloupů incentivních interaktivních programů je nadsázka – recese. Dělat legraci a bavit lidi tak, aby se sami bavili, to je kumšt! Mezi nejvíce oblíbené programy Programového centra Or-fea skutečně patří ty z oblasti „zahrajem si na agenty“. Jeden z nich nese název: „Po stopách Jamese Bonda“, což je detektivní „spy hunt“, který se odehrává v ulicích Staré Prahy a strašidelný program „Večírek s hrabětem Dra­culou“. O nové nápady (např. „obídek s Fidelem“) nemá společnost Or-fea nouzi. Dokáže rozvést a zrealizovat téměř jakýkoliv klientův nápad.

Incentivním programům se daří
Česká republika je velmi důstojnou a vysoce disponovanou scénou pro incentivní programy. Společnost Or-fea má rozsáhlou databázi vhodných lokalit, kde se dají akce pořádat. Obzvláště ráda pracuje v historických kulisách, jako je zámek Jemniště, zámek Zbraslav či hrad Český Šternberk, ale i statek Benice ( www.benice.cz). V Praze to jsou nejrůznější paláce, např. Novoměstská radnice, Břevnovský klášter, Pražský hrad. Or-fea nabízí i vlastní prostor – gotické sklepení v Havelské pasáži.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001