Menu

Pan Novák má své ČSA rád

21. 12. 2000

18. října 2000 ve 12 hodin v Obecním domě v Praze oznámily České aerolinie slavnostně nám novinářům svůj vstup do aliance Sky Team. Dalšími členy aliance jsou Air France, AeroMexico, Delta Air Lines a Korean Air.

S viceprezidentem ČSA pro obchod a marketing JUDr. Václavem Králem si proto povídáme, jaké výhody z toho kroku poplynou pro konkrétního cestujícího pro (říkejme mu) pana Nováka?
Jako český zákazník Českých aerolinií má teď pan Novák k dispozici celou síť partnerských leteckých společností ze Sky Teamu. Pokud se podíváte, kam v současné době ČSA samy létají, je to zhruba 60 destinací. Nyní ale může využít spojení do více než 500 destinací a tisíce letů denně.

To ale pan Novák mohl i bez vašeho členství ve Sky Teamu.
Když říkám, že může využívat, mám na mysli výhodně využívat. ČSA mají rády pana Nováka, protože i pan Novák má své ČSA rád. Je členem frequent flyer programu ČSA. Nyní bude získávat výhody, i když poletí např. z Paříže do Lisabonu se společností Air France. Pana Nováka, jako rozumného pasažéra sice zajímá: za prvé – bezpečnost, za druhé – kvalita a za třetí – cena. Přemnohé cestující však interesují za prvé – co nejnižší cena, za druhé – co nejnižší cena a za třetí – co nejnižší cena. Tím, že jsme součástí aliance Sky Team, můžeme už z podstaty nejen panu Novákovi nabídnout dobré cenové podmínky i na linky, které sami neoperujeme, ale létá je náš alianční partner. Předpokládáme totiž, že ceny, které dosud nabízely jednotlivé společnosti výhradně na své lety, budou v rámci Sky Teamu přístupné pro všechny členy. Členstvím ČSA bude tedy taková cena dosažitelná i pro zákazníky ČSA.

Není to jen propaganda? Někdo jiný, nazvu je pan Šetrný, může mít na „nízkost“ cen opačný názor. Ostatně český trh už je i tak cenově velmi dole. Zastoupení mnoha leteckých společností trápí, že zde nemohou až tak prodávat, protože právě díky panu Šetrnému a zástupům jemu podobných zákazníků vždy záhy vyčerpají příděl cenově nejatraktivnějších letenek určených pro český trh.
Dosahovaná úroveň cen letenek v České republice je skutečně nižší, než v západní Evropě. Většina českých zastoupení cizích leteckých dopravců tak má problém získat místa na návazných letech z „hubů“*) svých společností. Pracovníci odpovědní v mateřských centrálách za revenue jim totiž místa na danou linku potvrzují podle přínosů. Z toho vyplývá, že tedy raději dávají přednost jiné klientele, než té, z řad pana Šetrného. Nicméně možnost zde je a pokud to stav knihování na linkách dovolí, bude možné využít i těch nejatraktivnějších tarifů.

Vraťme se k panu Novákovi. Co dalšího může očekávat?
Nejen ČSA, ale všechny letecké společnosti aliance Sky Team se budou o pana Nováka starat jako o vlastního, a to celou svou světovou sítí. Například v rámci sítě funguje 24 hodinový help desk. Pokud se pan Novák ocitne v Acapulco, či kdekoliv jinde na světě, a přijde do kterékoliv kanceláře členské společnosti Sky Team ptát se na ČSA – bude se například. chtít trošku déle věnovat aztéckým památkám, to znamená, že. bude potřebovat změnit knihování – nebude, jako v minulosti, odkazován na ČSA, které mu letenku vystavily. Kterákoliv kancelář aliance je pro pana Nováka povinna zavolat help desk ČSA a službu mu poskytnout na místě.

Vraťme se z Mexika do Česka. Pan Novák má rád nejen své ČSA, ale i svoji IATA kancelář s charakteristickým obchodním jménem „Eštětohleprubnem“. Proč? Pro erudovanost její ředitelky paní Zatvrzelé a šikovnost celého týmu agentury. Kdysi ho totiž okouzlila jejich vstřícnost a snaha zajistit mu vždy nejpříznivější kombinaci letů mezi zadanými cílovými body. Jak členství ČSA ve Sky Teamu přispěje k ještě větší popularitě letenkové agentury?
Ceny, jichž lze díky Sky Teamu dosahovat, budou takové, aby i prodejci – agenti ČSA mohli zdárněji konkurovat letenkami ČSA a aliance Sky Team dopravcům jiných aliancí.

Pane viceprezidente, zatím jsme svoji pozornost věnovali paní Šetřílkové a panu Novákovi. Obraťme ji na čtenáře Všudybylu a e-vsudybylu. Co jim vzkážete do nového roku?
Víte, když jsem byl malý kluk, přál jsem si dělat přesně tuhle práci, kterou dělám a navíc u společnosti, u které dělám a to přeji i vašim čtenářům. Dále bych chtěl popřát všem čtenářům všech Všudybylů zdraví, rodinnou pohodu a úspěch. Na závěr dovolte, abych popřál jim i sobě, abychom se co nejčastěji těšili na každý další den nového milénia.
-JK-

**) „Hub“ /čti hab/ – velké tranzitní letiště*


Archiv vydání

2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 05/2019
05/2019 číst aktuální číslo
Czech specials new