Menu

Ostravu všem opravdu doporučuji

27. 11. 2008

Generální ředitel nového hotelu Park Inn Hotelu Ostrava pan Philippe Clarinval je Švýcar. Vyrostl ve frankofonním a německy hovořícím prostředí, a i jeho angličtina je perfektní.
Pane řediteli, primátor Ostravy Petr Kajnar v tomto vydání Všudybylu říká: „To, co předvedla developerská společnost Red Group, provozovatel komplexu Orchard, je unikátní. Pozemky koupili od soukromníka již s inženýrskými sítěmi a na město Ostravu neměli žádné požadavky. Postavili – a nás pozvali až na dnešní zahájení. Red Group jako investor komplexu kancelářských prostor a hotelu je něčím, co je možná v Praze samozřejmostí, ale pro Ostravu je přelomovou záležitostí.“
Developerská společnost Red Group má několik dceřiných společností. Jednou z nich je Orchard a.s., která je majitelem zdejšího byznys parku, jehož součástí je náš hotel. Park Inn. Hotel provozuje Rezidor Hotel Group. Otevřeli jsme jej před dvěma měsíci. Proto je tu všechno kolem zcela nové, a jsme rádi, že i přelomové.

Co vás přivedlo právě do Česka?
Než jsem přijel do vaší země, pracoval jsem v Radisson SAS Hotel v Basileji (rovněž provozovaném Rezidor Hotel Group) jako Director of Operations. Jednoho dne jsem měl telefonát z ústředí z Bruselu, zda bych prý nechtěl otevřít první hotel Park Inn v Česku a pracovat v něm jako generální ředitel. Řekli mi, že bude prvotřídním ostravským hotelem, nacházejícím se nedaleko Beskyd a Jeseníků, blízko hranic s Polskem. Že bude v moderním administrativně obchodním parku a že developer je seriózní společnost. Řetězec Park Inn jsem znal už ze Švýcarska a v jednom z jeho hotelů pracoval jako generální ředitel. Pro třiatřicetiletého mladíka to znělo jako lákavá nabídka a výzva. Vždycky jsem toužil otevřít úplně nový hotel a dát dohromady jeho tým. Teď jsem dostal příležitost. Hotel Park Inn Ostrava, v němž sedíme, byl v té době staveništěm plným bláta. Začal jsem hledat asistenta, a měl štěstí. Prvním úkolem pana Michaela Seiferta, který tu v současné době pracuje na pozici F&B manažera, bylo projít na šestnáct set životopisů. Na jejich základě jsme si na pohovor pozvali přes pět set uchazečů. Pan Seifert i já máme obdobnou vizi, a tak se nám podařilo dát dohromady skvělý tým. Rád bych i prostřednictvím Všudybylu panu Seifertovi složil poklonu. Je skvělým vyjednavačem. Odvedl kvalitní práci. A ke všemu musel velmi často tlumočit

Do jaké míry jste mohl ovlivnit finální podobu hotelu?
Plány už byly dané. Ale co se týče interiéru, do něho jsem měl co mluvit. Hlavní slovo ale samozřejmě měla Red Group. Byl jsem si však jistý tím, jak hodně dbají na kvalitu, a věděl o tom, že plánují výstavbu hotelů Park Inn v Praze a Radissonu v Brně. Byl jsem si jist, že v Ostravě staví skvělý hotel. No, a sám vidíte, že všechno – nábytek, příslušenství atd. je v nejvyšší kvalitě.

Z ostravského nádraží mne vezl taxík, který měl na dveřích logo hotelu Park Inn.
To je hezké! S firmou Taxi Sprint, jež poskytuje služby v mezinárodním standardu, máme domluvenu spolupráci. A to i při šíření povědomí o značce Park Inn, o čemž jste se právě přesvědčil.

Co jazyková bariera?
V mém oboru je třeba být flexibilní a cestovat kamkoliv je právě potřeba. Ať Japonsko nebo Česko, mám tu práci rád. Téměř všichni v našem týmu hovoří anglicky. Ale už se učím česká slovíčka. Není to zrovna nejlehčí jazyk. Zdá se, že vy jej docela dobře zvládáte.

Bral jsem si gramatiku každý den do hospody a tam si vybral lidi, od nichž jsem se zrovna chtěl učit. Skvělý způsob. Rád se učím místní jazyk, kamkoliv jedu. Takže pokud jsem na cestách, můžete mne najít v hospodě s gramatikou. Ale když se vrátím domu do Brooklynu, lidé se mne ptají, co to mám za divný přízvuk. Ale to můžeme probrat jindy.
V hospodě?

Jasně. Ale zpátky, k práci. Řekněte mi, co první musí top manažer hotelu udělat, když se ocitne v cizí zemi, na staveništi plném bláta nad plány nového hotelu?
Poté, co si koupí dobré boty, musí dát dohromady nejlepší možný tým. Nejsem kuchařem, barmanem, pokojskou, ani servisním technikem. Ale musím poznat, kdo a na jaké úrovni je v tom kterém oboru profesionálem. Jsem rád, že mám dobrou intuici. Vlastně jsem na to i pyšný. Jako na naši personální ředitelku. Přestože nikdy nepracovala v hotelnictví, má spoustu užitečných zkušeností z dalších oborů a velkou motivaci. Ukázala, že je nejen skvělou vůdčí osobností, ale i nakolik u zaměstnanců preferuje to, co je pro každý slušný hotel základem, proklientský přístup a vstřícnost. Obdobně tomu je i s naším finančním ředitelem, který předtím pracoval pro Ernst and Young. Možná bylo trochu riskantní angažovat všechny tyhle lidi, avšak intuice mne nezklamala. Co se týče ostatního managementu, řada z jeho členů už pracovala pro renomované mezinárodní hotelové řetězce.

Jak vidíte budoucnost hotelového průmyslu v Česku?
Hotelový development v Praze byl obrovský. Prakticky do přesycení trhu. V Ostravě však je prostor – deficit kvalitních hotelů. A Red Group si vytýčil přinést 21. století i do Ostravy. Naši budoucnost tady vidím jako velmi slibnou a The Orchard Ostrava –administrativní komplex to už ukazuje. První budova je plná, druhá ze sedmdesáti procent obsazená a stavba třetí je téměř dokončena.. Do Ostravy přijdou nové společnosti, spolu s nimi další byznys a klientela i další poptávka po kvalitních hotelových službách,

Jak se vám líbí v Ostravě?
Hodně. Z Ostravy je blízko do Beskyd. Máme tu divadla, muzea, ZOO, nádhernou řeku Ostravici atd. Je tu obrovský prostor v oblasti využití volného času a pro seberealizaci. Ostrava sice nemá nejlepší reputaci mezi mnohými Pražany a Brňany, neboť nás vnímají pouze jako průmyslové město, avšak kromě průmyslu má i řadu dalších dimenzí, a já se tu cítím moc dobře. Strávil jsem tu už i uplynulé léto, a bylo hezké. Ostravané jsou vstřícní. Máme tu vynikající vysoké školství a jsme ekonomicky nejdynamičtěji se rozvíjející metropolí Česka. Ceny nemovitostí stoupají. A další byznysy? Ty přijdou. Ostravu všem opravdu doporučuji.
S Philippe Clarinvalem hovořil Howard Rokofsky.

I truly recommend Ostrava

Philippe Clarinval, General Manager of the new hotel Park Inn Ostrava, is Swiss. He grew up speaking French and German, however his English is perfect as well.
The mayor of Ostrava, Petr Kajnar, has said in this very issue of Všudybyl: “It’s quite a breakthrough what the real estate developer Red Group has done. They bought this land privately, complete with engineering infrastructure and, without any requests of the city of Ostrava, created this Orchard office complex. Then they invited us to the Grand Opening. Red Group, the investor of this complex of office buildings and a hotel, has really created something unique in Ostrava.
Red Group is a renowned developer with several subsidiaries, one of which is Orchard a.s., owner of this business park and our hotel. The Rezidor Hotel Group operates the Park Inn; we opened two months ago. So, as you see, everything around you is new.

What brought you to the Czech Republic?
Before coming here, I was working as Director of Operations at the Radisson SAS Hotel in Basel (also operated by the Rezidor Hotel Group). One day I got a call from the headquarters in Brussels, with the offer to open the first hotel Park Inn in the Czech Republic as its General Manager. They assured me it would be a first-class hotel and explained that it would be built by a serious developer in a new business park in Ostrava, close to the Beskydy and Jeseníky Mountains and the Polish border. I was familiar with the Park Inn Hotel chain: I had already been the General Manager of one in Switzerland. For this 33-year old, it represented a fantastic challenge. I had always wanted to open my own hotel and form my own team and now was the chance. When I arrived, all this was a muddy construction site and I knew I had my work cut out for me. I started looking for an assistant and was lucky to have found Mr. Michael Seifert, our current F&B Manager. Our first task was to go through 1600 job applications, from which we selected over 500 for interviews. It wasn’t easy but we conducted all those interviews and put together the perfect team. Mr. Seifert and I have a very similar vision and I’d like to add here in Všudybyl that it has been a privilege to work with someone so professional. Not only has he been an indefatigable translator but also a great negotiator.

To what extent were you free to influence the design of the hotel?
Well, not a whole lot; the plans were already approved. I was comfortable in knowing that Red Group is a quality developer and that they would build me a great hotel; moreover they have plans to build a Park Inn in Prague and a Radisson in Brno. As you see, the furniture, fixtures, televisions, etc. are all of the highest quality.

By chance, I took a taxi from the train station that had the Park Inn logo on its doors.
That’s nice! We have an agreement with Taxi Sprint: they provide us with their services of our highest standards. And brand awareness of Park Inn, as you just so tastefully mentioned.

What about the language barrier?
In my line of work it’s necessary to be flexible and travel wherever needed. Be it Japan or Czech, I love the work. For the most part the staff all speak English. But I’m learning a bunch of words; it’s not the easiest language here. You’re pretty good at it, it seems.

I took my grammar book to the pub every day and found people to teach me on the spot. A great way to learn a language. I like to learn the language wherever I go, so when I’m travelling you can find me in the pub. But when I go home to Brooklyn, people ask me what is that strange accent I have now. But we can talk about that a different time.
In the pub?

Right. So, back to work. Tell me, what is the first thing a hotelier has to do when he arrives in a new country with a muddy construction site and blueprints for a new hotel?
After getting a good pair of boots, you have to immediately put together the best team possible. In my case, I’m not a chef or a bartender or a housekeeper or a service technician. But I have to recognize one when I meet one. I’m lucky to have a been intuition for this, indeed proud of it. Take our HR Director for example. She had fine experience in other sectors but she’d never worked in a hotel. She’s proven to be a great motivator, leader, and a passion for hospitality. Our Financial Controller, who had previously worked for Ernst and Young, also had no hotel work experience. Maybe it was a bit of a risk to fill these management positions with people from other industries. I don’t think so. These people were often clients and guests at nice hotels, they know what the customer wants. I’m more than satisfied with our choices for personnel.

How do you view the future of the hotel business in the Czech Republic?
In Prague, the hotel boom was enormous, nearly to the point of saturation. In Ostrava, however, there is a marked shortage of quality hotels. Red Group wanted to bring the 21st century to this city. The Orchard Ostrava office complex we’re situated in has proven this. The first office building is fully occupied, the second building is at 70% and construction of the third is nearing completion.. More and more businesses are coming to Ostrava and with it the need for quality hotel service.

How do you like it here in Ostrava?
Really very much. We’re near the mountains; we have theatres, museums, a zoo, the lovely Ostravice, and more. There is so much to do here. We’ve got a fine university and economically we’re the fastest-growing city in the Czech Republic. Real estate values have risen. Businesses are moving here. Ostrava may not have the best reputation among Praguers and Brnoites: they see us as a dark, industrial city, but I feel very good here. The people are nice. I spent the summer here and it was great. I truly recommend Ostrava to anyone.
The interview with Philippe Clarinval was conducted by Howard Rokofsky.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001