Menu

Pod záštitou ČCCR

Ostrava ukončila bílého žraloka

25. 10. 2001

25.-26. září se uskutečnil 34. ročník nejstaršího festivalu turistických filmů světa Tourfilm 2001. Hlavními pořadateli byli Česká centrála cestovního ruchu a město Karlovy Vary ve spolupráci s agenturou Avant Promotion. Hlavními partnery byly American Express, Arbo Media, Grandhotel Pupp a České aerolinie. 34. ročník zaznamenal rekordní účast 102 zemí s 365 snímky a multimédii.

Ministr Lachnit předal cenu Grand Prix
Slavnostního vyhlášení vítězů jednotlivých kategorií v Karlovarském divadle se zúčastnil i ministr pro místní rozvoj Petr Lachnit, který předal ve filmové soutěži cenu Grand Prix za třicetivteřinový thajský snímek „Life is beautiful“. Vítězství v kategorii multimédií si odnesly oficiální stránky Portugalska www.portugalinsite.com. Záštitu nad touto kategorií převzala firma Microsoft.

Cenu TV poroty získal Fero Fenič
Významnou součástí festivalu se stala kategorie televizních snímků, nad kterou převzala záštitu Česká televize. Ta v průběhu festivalu natáčela dokument. Cenu TV poroty získal Fero Fenič za projekt „Cestománie“, který je jedním z nejsledovanějších pořadů ČT (11,51 %).

Večer Ostravy
Doprovodný a společenský program byl velice bohatý. V Karlovarském divadle proběhla světová předpremiéra adrenalinového filmu „Carcharias – velký bílý žralok“ a beseda s jeho režisérem českého původu Stevem Lichtágem. Jeho povídání o natáčení drsných scén bez jakéhokoliv jištění tak zaujalo, že bylo nutné je rychle ukončit, protože ve Slavnostním sále Grandhotelu Pupp už začínal večer města Ostravy.

Přednáška Nory Dolanské
V programu Tourfora bylo mimo jiné možno vyslechnout přednášku PhDr. Nory Dolanské o hlavním marketingovém záměru České centrály cestovního ruchu pro rok 2002 nebo informaci Bedřicha Šeteny z firmy Bedy, která je provozovatelem Národního informačního systému České republiky www.czechtourservice.cz.

Čtyři desetiletí úspěšných reklam
Přednáška „Čtyři desetiletí úspěšných reklam v cestovním ruchu aneb jak do budoucna plánovat reklamu“ pana Davida Wintera ( BHO. FCB ) a paní Terry Coates (CECTA) z Velké Británie byla zážitkem. Umožnila zhlédnout reklamy natočené pro British Airways od šedesátých let do současnosti. Byla to i názorná lekce, jak dělat reklamu " s lidskou tváří" a zajímavou myšlenkou.

Igeliťáky v řece
Doprovodnými akcemi festivalu byl i tradiční tenisový a golfový turnaj. S festivalem se však setkávali i běžní návštěvníci Karlových Varů při veřejných projekcích. Přímo v řece Teplá pak byly vystaveny velké plastové objekty Miro Dopity " Amazonas – Jungle River".

300 let Grandhotelu Pupp
Galavečer pořádaly město Karlovy Vary a Grandhotel Pupp, který slaví tři sta let nepřetržitého provozu. Večer to byl příjemný. Bylo možné si uvědomit, jakou roli i v tomto oboru hraje tradice a kvalita.

35. ročník Tourfilmu
Příští ročník opět v Karlových Varech ve dnech 19.-20.9.2002. Co festivalu popřát? Větší zájem médií a vyšší účast hostů.


Text a foto: Petr Tiefenböck

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001