Menu

Ostrava má turistům co nabídnout

03. 07. 2005

Dick R. Bliek je ředitelem čtyřhvězdičkového ostravského kongresového a byznys hotelu Imperial, jež je členem ORCO Hotel Collection. V souvislosti s hlavním tématem tohoto vydání Všudybylu jsem se jej nejdříve zeptal, jaký význam přikládá mezinárodnímu Letišti Ostrava-Mošnov.
Strategický, a toto stanovisko obhajuji už dlouho. V mezinárodním kontextu z hlediska movité klientely, a to nejen z řad byznysmenů, je letiště možná důležitější než napojení Ostravy na mezinárodní dálniční síť. Vím, že pan hejtman Evžen Tošenovský a Moravskoslezský kraj v tomto dělají velmi vstřícné kroky. Ostatně, pětasedmdesát procent hostů Imperialu je ze zahraničí. Jedenáct procent z Německa a po jednom až dvou procentech z každé jedné další země. Věřím, že i díky svému letišti se Moravskoslezský kraj opět stane frekventovanou destinací a Ostrava důležitým městem uprostřed Evropy. Spousta společností v Ostravě investuje. Bohužel, zatím se to jeví tak, že z Ostravy do Prahy je stále jaksi blíž než z Prahy do Ostravy. Skoro se zdá, že v Praze převládá mínění, že za Brnem začíná Asie. Ale u nás je také České republika a české prostředí.

Pane řediteli, kde jste působil předtím, než jste přijal místo ředitele hotelu Imperial?
Do Ostravy jsem přišel přímo ze Soči, kde jsem na pobřeží Černého moře pracoval téměř dva roky jako generální ředitel velkého hotelu se šesti sty zaměstnanci. Ostrava mne zaujala. Dokazuje to fakt, že na většině předchozích míst jsem byl vždy maximálně dva roky, kdežto tady jsem už dva a půl a mám v úmyslu tu vydržet ještě déle. Momentálně probíhají jednání s majiteli řetězce ORCO Hotel, protože chtějí, abych paralelně dělal ředitele ještě dalšího z jejich hotelů.

Kam podle vás směřuje české hotelnictví?
K mezinárodnímu standardu, a to i v personálním obsazení. V Česku pracuje čím dál víc zahraničních ředitelů i lidí na dalších postech. V menších kvalitních hotelích bývají lidé vstřícnější, adresnější a přátelštější než ve velkých, přestože v obou typech hotelů mezinárodní třídy jsou personál i služby na vysoké úrovni. Obsluha recepcí hostům říká to samé. Ale v malých hotelích je ona zdvořilostní fráze: „Přeji vám příjemný pobyt“ pravdivější. Ve velkých hotelích je to rutina, protože recepční musí v krátkém čase zvládnout stovky příjezdů. Proto svým přátelům, pokud jedou do Prahy, vždy radím, aby raději využili služeb menšího hotelu řetězce ORCO Hotel, jako je Riverside nebo Pachtův palác.

Ostravský hotel Imperial využívají zejména obchodníci. Ostrava ale disponuje i spoustou turistických zajímavostí. Jaké kroky radno podniknout, aby ji ve větší míře navštěvovala také turistická klientela?
Problém je, že v mnoha turistických průvodcích je Ostrava stále zmiňována jako nevábné město. Kontaktoval jsem např. dva holandské nakladatele, kteří o Česku vydávají průvodce. Ostrava má turistům co nabídnout. Máme zde proslulou Stodolní ulici, programově agilní Ostravskoslezský hrad, Výstaviště, nádherné planetárium či Hornické muzeum. Pro studenty je Ostrava velmi zajímavou destinací. Má malebné okolí. Je odsud blízko do Beskyd i Jeseníků. Jsou zde golfové možnosti. Zhodnotit tento vklad je obrovským úkolem v oblasti propagace města a především antipropagandy proti těm, kteří Ostravu notoricky očerňují. Tyto kroky je třeba činit i na domácím poli. Osobně jsem se proto angažoval v oživení ostravského centra. Obdobný směr nastoupilo i vedení statutárního města Ostravy. Významným úkolem je neorientovat se pouze na zahraniční návštěvníky, ale otevřít se domácí klientele. To se pochopitelně týká i hotelu Imperial. Ostravané Imperial vždy považovali za prestižní, a tudíž jim nedostupný. Letos již potřetí proto budeme pro širokou veřejnost pořádat „Beach Party“. Hotelové parkoviště pokryjeme osmicentimetrovou vrstvou písku a po deset dní zde budou probíhat sportovně zábavní akce, jimž bude dominovat plážový volejbal. Na konci loňského roku jsme zde pořádali „Crazy Days“ s cílem prolomit bariéru, která mezi Ostravany a hotelem historicky vznikla. Zvali jsme kolemjdoucí, aby si šli prohlédnout pokoje a další prostory, Během dvou dnů jsme tu měli na osm set návštěvníků, pro něž jsme připravili speciální „welcome brunch“.

Jaká je vaše životní filozofie?
Pozitivní a prosazuji ji i v rámci hotelu Imperial. Tedy aby zaměstnanci na svět hleděli pozitivně, proklientsky s důrazem na co nejvyšší kvalitu mezilidských vztahů a služeb. A protože se to daří, lidé se k nám rádi vracejí, a to bude i váš případ…

Dick R. Bliek is the manager of the four-star congress hall and business Hotel Imperial in Ostrava, a member of the ORCO Hotel Collection. In connection with the main theme of this issue of Všudybyl, our first question to him was: What is the significance of the international airport Ostrava-Mošnov?
A strategic one, and I have been defending this view for a long time. In the international context, from the standpoint of transient clients, and not only business travelers, the airport is perhaps more important than the connection of Ostrava with the international highway system. I know that hetman Evžen Tošenovský and the Moravian-Silesian region have been putting forward very responsive steps to this end. Also, 75% of Hotel Imperial's guests are from abroad. 11% are from Germany and from 1 to 2% are guests from every other country. I believe that thanks to the airport, the Moravian-Silesian region has become one of the most frequently-visited destinations and Ostrava is an important city in Central Europe. Many firms have been investing in Ostrava. Unfortunately, it is perceived that the trip from Ostrava to Prague is closer than the trip from Prague to Ostrava. It almost seems that in Prague there is a prevalent opinion that Asia begins just behind Brno. But here in Ostrava it is also very much the Czech Republic and the Czech environment.

Mr Bliek, where did you work before you came to head the Hotel Imperial?
I came directly to Ostrava from Sochi, where for nearly two years I was general manager of a large hotel on the Black Sea coast with 600 employees. I found Ostrava an interesting place, evidenced by the fact that before this post, I rarely stayed longer than two years in any one place. I've been in Ostrava now for two-and-a-half years and I intend to stay on longer. Currently I'm involved in negotiations with the owners of the ORCO Hotel chain; they would like me to run another of their hotels.

In your opinion, where is the Czech hotel branch heading?
Towards international standards and also in terms of personnel. In the Czech Republic the trend is more and more towards hiring foreign managers and people in other posts. In smaller, quality hotels people are more responsive, approachable and more friendly than in larger hotels. This despite the fact that both large and small hotels of international quality are personal and offer high-quality service. Reception workers say the same thing to all guests. But in smaller hotels the politeness of the phrase „I wish you a pleasant stay“ is more heart-felt. In large hotels this is routine; receptionists need to process hundreds of arrivals in a short time. This is why I always advise my friends traveling to Prague to use the services of the chain ORCO Hotels, for example the Riverside or the Pachtův Palác.

The facilities of the Hotel Imperial in Ostrava are mainly used by business-people. However, Ostrava also offers tourists a lot of interesting sites. What kind of steps should be taken to attract more tourist clients?
The problem is that most tourist guide books mention Ostrava as an uninviting town. I contacted two Dutch publishers who put out Czech tourist guides. Ostrava really does have something to offer tourists. We have the famous Stodolni Street, the versatile Ostravsko-slezský Castle, the Fair-grounds, a fantastic planetarium, and the Mining museum. Ostrava is a very interesting place for students. We have very picturesque environs. We're close to both the Beskydy and the Jeseniky Mountains. There are golf courses here. To appraise this importance is a lofty task and with respect to the publicity of a city and above all, anti-publicity against the notorious defamation of Ostrava. It is also necessary to take these steps in the domestic view. I have personally been involved in the renewal of Ostrava's city centre. Also, the leadership of the corporate town of Ostrava has taken up this direction. The significant task is not to orientate only towards international visitors but also towards domestic clients. This also understandably involves Hotel Imperial. The Imperial has always been considered prestigious and thus inaccessible to domestic guests. To this end, will be organizing this year, for the third time, the „Beach Party“ for a wide public. We will cover the hotel's parking lot with an eight millimeter layer of sand and for ten days there will be various sporting events, with beach volleyball taking center stage. At the end of last year we organized the highly successful „Crazy Days“ with the goal of lowering the barriers between Ostravers and the hotel. We invited passers-by and offered them a special „welcome brunch“.

What is your life's philosophy?
It's very positive and I assert this in the scope of the Hotel Imperial. This, so that employees view the world positively and gear themselves towards customer-friendliness with the emphasis on the highest quality of personal relationships and services. And that's why it is working well; people have been returning and surely that will be your case as well…







www.imperial.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001