Menu

Oslovujeme širokou mezinárodní veřejnost včetně segmentu mladých

04. 11. 2008

S ředitelem CzechTourism Ing. Rostislavem Vondruškou se potkáváme na Tourfilmu pořádaném v rámci Karlovarského týdne. Jeho součástí byla i konference Svazu léčebných lázní ČR, golfový turnaj a další události. A tak jsem se tu mohl pozdravit nejen s hejtmanem karlovarského kraje JUDr. Josefem Pavlem, náměstkem ministra pro místní rozvoj ČR Ing. Jiřím Vačkářem, primátorkou Karlových Varů JUDr. Veronikou Vlkovou a dalšími politiky. Na základě akcí, které jsem stihl absolvovat, a velkého množství zajímavých lidí nejen z rezortu cestovního ruchu, s nimiž jsem se na nich seznámil nebo opět potkal, rád konstatuji, že Karlovarský týden má stoupající tendenci.
Karlovarský týden se profiluje jako multitematický event. Tedy ne jako úzce specializovaná akce pro profesionály cestovního ruchu. V rámci svých tří stěžejních akcí oslovuje širokou mezinárodní veřejnost včetně segmentu nejmladších. Ten je pro budoucnost festivalu velmi důležitý. Proto jsme do něj zařadili některé nové věci. Např. interaktivní Studentskou akademii, v jejímž rámci odborníci na marketing hovoří se studenty. Nebo amatérskou filmařskou soutěž v natáčení spotů. Soutěžící pracovali pod velkým časovým tlakem s vypůjčenou profesionální technikou. Ale výsledky, které přinesla, byly kvalitativně ohromující. Další věcí, která Karlovarský týden posunula hodně do středu zájmu veřejnosti a výrazně jej zatraktivnila, byla gastronomie. Nejen česká, ale i zahraniční, kterou zde prezentovali rodilí cizinci. Konfrontovali svá umění s českými kolegy kuchaři v čele s prezidentem Asociace kuchařů a cukrářů ČR panem Miroslavem Kubcem. Právě jeho lehce recesisticky laděné závěrečné vystoupení vyústilo i v to, aby některá klišé byla uvedena na správnou míru.

Rovněž CzechTourism v posledních několika letech udělal obrovský kvalitativní posun. Ostatně minulý Všudybyl přinesl informaci, že se ministr pro místní rozvoj Ing. Jiří Čunek zúčastnil několika etap propagační kampaně na jednom z nejdůležitěj­ších dosud nesaturovaných trhů. Ta proběhla v rámci oslav desátého výročí působení zastoupení CzechTourism v Ruské federaci. O Česku je i díky aktivitám CzechTourim, ať návštěvám zahraničních touroperátorů orientovaných na Česko u nás nebo zahraničním propagačním akcím a kampaním, jako byla cesta po Transibiřské magistrále, čím dál víc slyšet. To by ale bylo málo. Díky tomu, že se o naší zemi v srdci Evropy dozvídají další a další potenciální hosté, má incoming do Česka stále růstovou tendenci.
Už jen z logiky komunikačních procesů vyplývá, že se zúročuje strategie, kterou jsme v rámci oslovování zdrojových trhů před lety nastoupili. V souvislosti s účastmi pana ministra Čunka, když už jste jednu z nich připomněl, bych rád podotkl, že pokud se osobně zúčastní místopředseda vlády, je dopad našich propagačních akcí daleko výraznější. Našimi zahraničními partnery je to vnímáno jako vážný zájem. To, vedle rozpočtu, který Ministerstvo pro místní rozvoj ČR vyčlenilo na činnost CzechTourism, je nejlepší pomocí naší práci. Takováto oficiální podpora je na každém z trhů přijímána velmi pozitivně a je pro zahraniční partnery CzechTourism i země, v nichž propagační kampaně uskutečňujeme, citlivě vnímanou otázkou vysoké prestiže.

Řekl bych, že výraznou roli na úspěších dosahovaných CzechTourism má personální politika. Lidské zdroje – jazykově i odborně způsobilí lidé, z nichž by se většina díky svým dovednostem mohla uplatnit i v dalších oborech a oblastech zahraničního obchodu. Čím si je CzechTourism drží?
To je otázka velmi na tělo. Musím přiznat, že ne vždy se nám daří je držet. Tito lidé přicházejí buď přímo ze škol nebo po krátké praxi. A je velmi typické, že po dvou třech letech, když v nejlepší kvalitě a ve velmi krátké době získají ostruhy, odcházejí. Soukromý sektor je totiž schopen nabídnout jim lepší finanční podmínky. Mladí lidé k nám nastupují už velmi dobře teoreticky připraveni a s velkým rozhledem. Zpravidla to totiž jsou vysokoškoláci a částečně středoškoláci. A jak jste zmínil, velmi rychle se z nich stávají špičkoví odborníci, už proto, že výzvy, které před ně stavíme v podobě pracovních zadání, vyžadují velké nasazení a kreativitu. O to více si vážím zaměstnanců, kteří v CzechTourism zůstávají delší dobu než jen tři roky a jsou přínosem pro agenturu. A dělám všechno možné, abych práci pro ně udržel opravdu atraktivní.

CzechTourism se i letos angažuje v rámci Veletrhu cestovního ruchu Plzeňského kraje ITEP 2008. Bohužel, v Plzni jsem se stihl pouze mihnout 9. října na zahajovací party Angelo Hotelu Pilsen a pozdravit se s jeho ředitelem Petrem Nešpůrkem. Víc mi nepřetržitý sled akcí Karlovarského týdne nedovolil.
Ano, CzechTourism je partnerem veletrhu ITEP. Považujeme jej za dobrý regionální veletrh se zahraniční účastí. Je zdařilým příkladem jak koncentrovat komplexní nabídku kraje do jednoho místa a času. Všichni, kdo mají zájem na této platformě propagovat, nabízet a prodávat, určitě mají důvod využít právě ITEPu. CzechTourism samozřejmě není v pozici, kdy by do svého portfolia velkých veletrhů mohl přidávat další. Ale systémově to není nutné. Regionální veletrhy jsou záležitostí regionů, a my jsme rádi jejich partnerem.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001