Menu

Ódy na měkká přistání v tvrdé konkurenci

25. 02. 2001

• ČSA mají v Londýně velmi dobrý zvuk • destinace Praha se dobře prodává • uplatňujeme všechny moderní i klasické prvky prodejů • natruc s ČSA • aby každý pasažér mohl nabýt pocitu, že ČSA jsou tu kvůli němu • vynikající palubní personál i výkony našich pilotů • od 25. března i z Briminghamu •

Je možné konstatovat, že České aerolinie jsou jedním z největších, ne-li největším subjektem v oblasti cestovního ruchu v České republice. Zároveň jsou významným a pravděpodobně nejúčinnějším vyslancem – propagátorem České republiky, coby turistické destinace, v zahraničí. Právě zahraniční zastoupení ČSA vždy sehrávala významnou roli nejen ekonomickou, ale i propagační. Na rozdíl od stálých misí jiných subjektů, majících propagovat Česko, jsou výsledky zahraničních zastoupení ČSA ilustrovány počty přepravených pasažérů a konkrétními hospodářskými výsledky.

Ředitele londýnského zastoupení Českých aerolinií, pana Bohuslava Šantrůčka, jsem navštívil na veletrhu „Business Travel 2001 (Europe’s Dedicated Event for Buyers, Managers & Arrangers of Business Travel) v úterý 6. února na stánku ČSA a požádal jej o rozhovor.
Zmínil jste hospodářské výsledky, a na ty se hraje především. Jen pro ilustraci, zahraniční zastoupení ČSA zabezpečují ze 75 až 80 % veškerých tržeb Českých aerolinií a teritorium, které k tomu nemalou měrou přispívá, je právě Velká Británie. Od londýnského zastoupení ČSA se v roce 2001 očekává téměř jedna miliarda korun tržeb. Abychom mohli zvládnout takovýto objem (prostřednictvím 3 letů z Londýna denně a jednoho z Birminghamu, který otevíráme k 25. březnu), je k tomu zapotřebí velikého úsilí. Málokde je tak velká konkurence jako zde díky British Airways. Ty mají do Prahy také tři lety denně a tzv. „low cost carrier“ GO, která do Prahy létá 2× denně. Celková kapacita mezi Prahou a Londýnem se tedy blíží k patnácti stům sedačkám denně. Naše zastoupení se snaží uplatňovat všechny moderní i klasické metody prodeje. Od účastí na výstavách, přes prezentaci prostřednictvím webových stránek, po internetové prodeje a on-line booking. Navazujeme spolupráci s nejnavštěvo­vanějšími oborovými servery, abychom neztráceli dech a mohli předpokládané tržby vyprodukovat.

Proč v takové konkurenci volí pasažéři z Londýna právě ČSA?
České aerolinie zde mají velmi dobrý zvuk. Jsou známé vysokou kvalitou palubních služeb, příjemným personálem, chutným a kvalitním cateringem. Druhým důvodem kupodivu je, že řada pasažérů a priory nechce letět s British Airways. Dělají jim to natruc! British Airways na svém teritoriu vystupují vysoce suverénně, až monopolně. To u řady lidí vyvolává reakci: tak co kdybychom zkusili jinou společnost? Ohlasy, s nimiž se pak setkávám, jsou: „Ano, my jsme byli s Českými aeroliniemi spokojeni.“ Kouzlo úspěchu tkví v tom, do jaké míry se nám podaří ušít průběh každého z letů klientům na míru tak, aby každý jednotlivý pasažér mohl nabýt pocitu, že si jej ČSA váží. Že jsou tu kvůli němu a ne, že je to obráceně. Významnou roli, kromě již zmiňovaného pozitivního přístupu a vysoké profesionality palubního personálu, zde jistě sehrávají vynikající výkony našich pilotů. Na jejich měkká přistání se zde již tradičně pějí ódy. Jsou jimi pověstní prakticky za jakýchkoliv meteorologických podmínek.

S jakými dojmy se vaši pasažéři vracejí z návštěv České republiky?
S mnoha klienty se setkávám osobně. Angličané jsou do České republiky, a zejména do Prahy, zamilovaní. Před touto výstavou probíhala, čtyři dny zpátky, na stejném výstavišti jiná, která se jmenovala „Destination 2001“. Byla určena nejširší veřejnosti. Nemám sice přesné srovnání, jak byl náš stánek navštíven oproti jiným. Měl jsem plné ruce práce. Ale i to, že jsem musel každé ráno navážet další stovky a stovky brožur, svědčí o tom, že se letecká destinace Praha velmi dobře prodává. Díky ní máme v ruce veliký trumf. O to více mne mrzí, když dostanu dopis od cestujícího, v němž popisuje, jak byl na Národní třídě okraden a jak s ním nekvalifikovaně zacházela policie… Ale takový dopis či případ je naštěstí výjimkou, zlomkem v obrovském množství spokojených návštěvníků Česka. I přesto jsem přesvědčen, že stojí za to, abychom se všichni společně pokusili eliminovat příčiny těchto incidentů. Ať už se týkají některých negativních zážitků v pražských hotelích, taxících či jinde.


Archiv vydání

2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 03/2019
03/2019 číst aktuální číslo
Restaurace Novoměstský pivovar
Czech specials new