Menu

Kdo bude chtít uspět, musí poskytovat lepší služby, 

Objevte svůj Horizont

30. 10. 2001

být korektní v jednání a příjemný ve vystupování.
Tedy musí mít lepší předpoklady pro to,
aby klientela chtěla služby právě jeho hotelu.
Pavel Hlinka

• Horizont je sportovně zaměřeným hotelem pro domácí a zahraniční rodinnou klientelu • nabídka a možnosti hotelu jsou takové, že je možné užít si příjemné dovolené i v případě nepřízně počasí • snažíme se být dobré tři hvězdy • česká gastronomie a hotelnictví udělaly za deset let ohromný kus práce • hvězdičkování je věcí obchodu • jednotná klasifikace hotelů v rámci Evropy je nesmysl, oficiálně nařízená v rámci Česka, rovněž • zásadní chybou by bylo, delegovat moc na úředníka •

S předsedou představenstva akciové společnosti REGATA ČECHY panem Iljou Šedivým jsme strávili jedno příjemné velmi pozdní odpoledne. Společně jsme totiž absolvovali návštěvu Tourfilmu v Karlových Varech. Vzhledem ke skutečnosti, že je REGATA ČECHY a.s. majitelem hotelu Horizont v Peci pod Sněžkou a že si tento hotel vede nadmíru dobře, parafrázoval jsem jedno staré české přísloví: „Komu není Rady, tomu není pomoci.“ Velké „R“ ve slově „Rady“ je namístě. Ostatně, právě ono setkání na Tourfilmu mne inspirovalo k tomu, abych v souvislosti s hlavním tématem – hotelnictvím – požádal o rozhovor general manažera úspěšného hotelu Horizont v Peci pod Sněžkou pana Ing. Karla Radu.
Pane řediteli, o některých hotelích se říká, že si nezaslouží své tři či dokonce čtyři hvězdy, protože na ně nemají. Domnívám se ale, že ani hotel Horizont v Peci pod Sněžkou si své tři hvězdičky nezaslouží, protože by mu více slušely čtyři. Proč jste se rozhodli držet se takhle při zemi?

Při zemi? Myslím, že ne. Tři hvězdy jsou odpovídající. Čtyři hvězdy by měly splňovat ještě něco navíc. My se snažíme být dobré tři hvězdy, abychom se za ně nemuseli stydět. Jsme tam, kde jsme. Až dokončíme další část rekonstrukcí, potom budeme splňovat i čtyři hvězdy a můžeme jít do nich. To je ale věcí obchodu.

Jaký je váš názor na jednotnou klasifikaci hotelů?
V rámci Evropy to není dobře. Oficiálně nařízená jednotná klasifikace hotelů i z hlediska České republiky rovněž. Jiná věc je klasifikace doporučená, kterou udělují oborové asociace. To je model, který funguje.
Jednotná klasifikace neřeší to, jestli je hotel dobrý nebo špatný. Její zásadní slabinou by bylo, že by delegovala moc na úředníka. A ten by mohl říci: „Nesplňujete půl metru čtverečního,“ nebo „na snídaňovém lístku nemáte čaj“ a nepřidělí hvězdičku. O tom to ale není. Cestovní kanceláře stejně přidělují hvězdičky hotelům podle svého uvážení.
Pochopitelně někdo, ač bude všechna nalinkovaná kritéria splňovat, si hvězdičky stejně nezaslouží.

Jaký je váš pohled na úroveň hotelnictví v České republice?
Co se týče české gastronomie a hotelnictví, za deset let se udělal ohromný kus práce. Hodně cestuji, snažím se navštěvovat konkurenční podniky, ať hotelové či gastronomické. Nemůžeme si myslet, když tady před tím bylo hotelnictví a gastronomie na okraji zájmu společnosti, že to najednou zlomíme. Můžeme však pozitivně kvitovat to, že naše dnešní renomé už je podstatně lepší a stále narůstá.

Řídíte jeden z velmi atraktivních hotelů v oblasti Krkonoš. Na co k vám pozvete své příští hosty?
To máme ve svém sloganu: „Každý by měl objevit svůj Horizont,“ proto i čtenářům Všudybylu vzkazuji: objevte náš Horizont. Jsme sportovně zaměřeným hotelem pro domácí a zahraniční rodinnou klientelu. Snažíme se svoji práci dělat tak, aby se zde člověk cítil příjemně, aby si u nás hosté, zejména pak rodiče s dětmi, mohli užít, čeho se jim zamane. V oblasti služeb je velmi málo položek, které neumíme nabídnout. Hotel Horizont má baby sitting, kadeřnictví, kosmetiku, solária, bazén, masáže, squash, tenis, restaurace, noční klub a také pořádáme semináře, kongresy, firemní večírky… V naší bezprostřední blízkosti začíná značení horských túr a trasy výletů. Nabídka a možnosti hotelu jsou takové, že k nám lze přijet a užít si příjemné dovolené i v případě nepřízně počasí.







HOTEL*** HORIZONT

Malá pláň 141

542 21 Pec pod Sněžkou

tel.: 0439/ 861 524, 861 111

fax: 0439/ 861 444

e-mail: hotel@hotelhorizont.cz

www.hotelhorizont.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001