Ale viděl sem, že naposledy ani to již nepomáhalo: protože to
přespříliš přemnoženo bylo. I litoval sem nejedněch, že mohouc čistý
míti pokoj, beze vší potřeby a užitku, nýbrž v šanc sázením jména
svého a se škodou bližních v to dryáčnictví se dávají. O čež když
sem návěští dával, nenávist sem získal, jako bych obecnému dobru
překážel. Mlčím již, jak někteří z věcí naprosto jedovatých ty své
konfekty^^1^^ strojili: takže tak mnoho se trávenin^^2^^ jako lékařství
prodávalo, a nelibě sem ten neřád nesl; ale nebyl kdo toho napraviti.
Jan Amos Komenský, Labyrint světa a ráj srdce L.P. 1623
^^1^^ husté lektvary ^^2^^ jedů
O čež když sem návěští dával, nenávist sem získal, jako bych obecnému dobru překážel
21. 03. 2008
Jak
jsme na tom před hlavní turistickou sezonou? Domácí cestovní ruch trvale
posiluje a i při cestách do zahraničí jsou na tom čeští turisté čím
dál tím lépe. Ekonomice se daří a koruna zpevňuje. Kromě toho má stále
víc lidí jasno, která cestovní kancelář je úspěšná a která se jen
tváří, aby vypadala jako ta na českém trhu nejúspěšnější. Leč
tvářit se neznamená být. A jak jsme na tom s incomingem? Ve
veřejnoprávních sdělovacích médiích lze slýchávat hlášky: „Turisté
se nevracejí!“. Do Prahy se ale turisté vracejí v míře třiatřicet
procent a i u dalších regionů Česka lze sledovat progres. Praha má
v příjezdové turistice dynamiku okolo pěti procent, což je nadstandardní
evropský růst. Ten, kdo, byť v zájmu sebezviditelňování (nejedná-li se
o úmyslné poškozování České republiky ve prospěch konkurenčních
destinací), šíří poplašné zprávy typu „turisté se do Česka
nevracejí“, poškozuje naši vlast a ekonomiku, protože český průmysl
cestovního ruchu je výrazně orientován na generování zahraničního
inkasa. Pro takového samozvaného „experta“ není omluvou ani to, že to
tak vidí z hlediska své stagnující firmy.
Jaromír Kainc
nakladatel Všudybylu