Menu

Exim Tours,
váš spolehlivý partner.

Na dovolené musím být v cizině

15. 05. 2001

• letos opravdu mimořádný zájem • Exim Tours má koncesi již od února • provizní prodejci nám zůstávají věrni a my jim • každá úspěšná obchodní politika je postavena na možnostech odbytu • zásadním omylem mnohých – začít rovnou ve velkém stylu bez silného kapitálového zázemí • Exim Tours bude dělat vše pro to, aby pokračoval s dobrými známkami • maximální péče o všechny a individuální přístup k V.I.P. klientům •

Pana Ferida Nasra jsem navštívil začátkem května, abych s ním udělal interview pro červnový Všudybyl. Pane řediteli, všechny cestovní kanceláře si pochvalují, že letošní sezóna jde nad očekávání dobře.
Mohu to jen potvrdit. Toto je devátá sezona Exim Toursu, ale něco takového jsem dosud nezažil. Zájem je mimořádný. Nedomnívám se sice, že bychom byli výjimeční, ale již v březnu byly naše kapacity ze 70 % vyprodány. Kontrahujeme proto další, které jdou rovněž rychle na odbyt.

Na rozdíl od skupiny nešťastníků a tzv. chytráků na jejich opačném pólu, kterým bude koncese vyřizována tak dlouho, až nebudou moci hradit pojištění za letošní letní sezónu, je Exim Tours jednou z vůbec prvních koncesovaných cestovních kanceláří podle zákona č. 159/1999 Sb. Nedomnívám se ale, že by tento krok nějak výrazněji ovlivnil již zavedenou image Exim Tours coby spolehlivého partnera na cestách.
Koncese nám byla udělena v únoru, ale prodej byl velmi intenzivní již začátkem ledna.

Jste cestovní kanceláří – touroperátorem – která téměř stoprocentně sází na agenturní síť smluvních prodejců, jimž nekonkurujete vlastními pobočkami. Bohužel v našich tržních podmínkách („trhni, co trhni“) není neobvyklým jevem, že prodejce pošle svého klienta s nějakým touroperátorem a on se mu za to „odvděčí“ tím, že na další sezonu již obešle jeho klienta sám.
Společnost Exim Tours funguje jako velkoobchod. Stále budeme podporovat provizní prodejce tak, aby svým klientům mohli ve vybraných cenových relacích nabízet ty nejkvalitnější zájezdy. Zůstávají nám věrni a my jim.

Historie Exim Toursu je důkazem, jak se tato obchodní politika vyplácí. Z cestovní kanceláře, kterou jsem v roce 1993 poprvé navštívil a která nabízela jediný hotel v jedné destinaci, se za devět let stala jedna z dominantních univerzálních cestovních kanceláří. Univerzální i v tom smyslu, že začala podnikat v oblasti incomingu do České republiky a do dalších středoevropských zemí.
Každá úspěšná obchodní politika je postavena na možnostech a perspektivách odbytu. V případě cestovní kanceláře na poptávce klientů našich prodejců. Právě jejich zájem jezdit s Exim Toursem do dalších a dalších zemí způsobil to, že dnes, kromě „Exotiky“ (cest za létem po celý rok), nabízíme zájezdy ze svých  sedmi dalších katalogů: Egypt, Chorvatsko, Itálie, Řecko, Turecko, Mallorca a Tunisko. V našem případě však rozhodně nelze hovořit o raketovém nástupu. Naopak, nabídku zájezdů a destinací jsme rozšiřovali velmi pozvolna.

Problém mezi malou a velkou touroperátorskou firmou není pouze v objemech odbavených klientů. Je nabíledni, že velkých cestovních kanceláří (na rozdíl od mnoha malých) snese sebevětší trh jen několik. Daleko větší úskalí však musí firma, která se z malé přerozuje ve velkou, zvládnout v oblasti řízení a organizace práce. Musí se odhodlat vynakládat mnohonásobně více energie v oblasti administrativy a zejména pak kontrolních mechanismů. Jak je toto úskalí nebezpečné, dokládá řada firem po celém světě, které tuto transformaci neustály.
Co se týče někdejší konkurence, domnívám se, že zásadním omylem mnohých z nich bylo to, že bez silného kapitálového zázemí začaly rovnou ve velkém stylu. Exim Tours nikoliv. Zahájil s malým kolektivem ve třech lidech. Postupně jsme prošli dílčími etapami, než jsme dosáhli současné dimenze. Mnozí se však narodili a hned chtěli chodit na vysokou školu. Exim Tours musel několik let čekat, než k tomu dorostl. Nakonec se tam dostal. Ale ani tady nemá nikdo vyhráno. Uděláte-li přijímací zkoušky a vezmou-li vás na vysokou školu, můžete tam dosahovat buď dobrých výsledků (učení vám půjde) nebo to hrát „při zdi“ nebo tak špatně, že vás vyhodí. Věřím, že se Exim Tours bude stále dobře učit, a to i z chyb konkurence. Že bude dělat vše pro to, aby pokračoval s dobrými známkami, a to nejen v České republice, ale i v Maďarsku, Polsku, Rumunsku a na Slovensku.

Klientela, která s vámi jezdí, je stabilní a přitom různorodá.
Ano, jsou to velmi dobře situovaní klienti, ale i takoví, kteří šetří celý rok, aby opět mohli v létě s Eximem k moři. 80 % našich pobytů je směrováno do letovisek kolem Středozemního moře. Vše je o důvěře. Pochopitelně i v případě klientů prodejců Exim Toursu platí to, co ve všech ostatních odvětvích a oborech obchodu – maximální péče o všechny a individuální přístup k V.I.P. klientům.

Dovolte mi otázku na závěr. Kam byste jel na organizovanou dovolenou?
Teď to vůbec nepřipadá v úvahu. Ale kdybych jako klient cestovní kanceláře někam mohl jet, stoprocentně bych si vybral Řecko. Samozřejmě k Tunisku, protože jsem se tam narodil, mám osobní citový vztah. Ale na dovolené musím být v cizině.


Archiv vydání

2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 05/2019
05/2019 číst aktuální číslo
Czech specials new