Menu

Motivace hrou aneb SMART program

04. 05. 2002

• dávat ještě cosi navíc, protože vysoká kvalita produktů a úroveň služeb firmy Shell je samozřejmostí • za téměř čtyři roky fungovaní SMART programu v České republice se podařilo stabilizovat strukturu a početné, velmi široké portfolio zákazníků • členem SMART klubu se u nás může stát každý, kdo využívá služeb na kterékoliv z čerpacích stanic Shell v České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Polsku • za SMART body atraktivní zboží a služby • 

Firma Shell na území České republiky působila už v první polovině minulého století. V dubnu roku 1991 společnost Shell Czech Republic a.s., která je dceřinou společností Shell Transport and Trading Co. Ltd. z Velké Británie a Royal Dutch Petroleum Co. z Holandska, jako jedna z prvních významných světových petrolejářských společností obnovila činnost na území tehdejšího Československa. Hlavní téma vydání – mototuristika – mi bylo záminkou, abych oslovil manažerku věrnostních programů Ing. Mirku Grniakovou a marketingového manažera firmy Shell Česká republika Pavla Lose. Kdybyste měli stručně charakterizovat firemní přístup k zákazníkům?
Dávat jim ještě cosi navíc, protože vysoká kvalita produktů a úroveň služeb je u firmy Shell samozřejmostí. Už při koncipování každé nové čerpací stanice Shell sledujeme, aby její vybavení mělo náležitou firemní užitnou i estetickou úroveň. Aby zákazník, aniž by se musel dívat na značku, věděl, že je u Shellu. Aby nemusel obíhat objekt kolem dokola a hledat toalety kdesi zvenku. Aby všude bylo čisto a pořádek. Aby mu vnitřní vybavení čerpací stanice svým uspořádáním i sortimentem umožnilo snadno vyhledat to, co zrovna potřebuje. Ať už je to občerstvení, automobilové doplňky, kosmetika, náplně, některé náhradní díly do auta nebo dárkové zboží, autoatlasy apod. Zkrátka, aby naše služby rád a často vyhledával. Naprostou samozřejmostí je možnost platby platebními kartami.

Homo ludens – člověk hravý. Tak na tuto pozitivní lidskou vlastnost, kromě jiných, zřejmě vsadila společnost Shell, když před čtyřmi roky v České republice vyhlásila svůj SMART program. SMART sice znamená chytrý, bystrý, vtipný, elegantní, slušivý nebo dokonce módní, ale pro mne je SMART program především hrou o další body do sbírky. Občas se mi tak stává, že k čerpací stanici Shell dojíždím na téměř již naftové výpary. Občas to jsou nervy. Pochopitelně ne proto, že na rozdíl od benzínů se nafta daleko méně odpařuje. Pokud se bavím s ostatními, tak je nás takových víc. Shodou okolností jsem byl před zhruba čtyřmi roky při vyhlašování SMART programu. Musím přiznat, že jsem k němu přistupoval z pozice nevěřícího Tomáše. Nevěřil jsem, že by se kdy cosi takového v Česku mohlo ujmout… No, doma prý není nikdo prorokem.
Sme veľmi radi, že sa nám za dobu fungovania SMART programu v Českej republike podarilo stabilizovať štruktúru a veľmi široké portfólio zákazníkov, ktorí navštevujú naše čerpacie stanice a využívajú ich služby. A tiež, že ich úspešne motivujeme, aby sa ku nám pravidelene vracali – natankovali u nás kvalitné pohonné hmoty a získavali za to bodíky, ktoré môžu vymeniť za darčeky uvedené vo SMART katalógu. Nový SMART katalóg im pravidelene na začiatku každého roku posielame až do schránky.

Kdo se u nás může stát členem SMART klubu?
Každý, kdo využívá služeb na kterékoliv z čerpacích stanic Shell v České republice, na Slovensku, v Maďarsku a Polsku. Vedle toho, že využívá vysokého standardu služeb společnosti Shell, získává nejen kvalitní pohonné hmoty a další zboží nabízené v síti prodejen Select, ale také SMART body. SMART body pak může vyměnit za atraktivní zboží a služby. Seznam všeho, co lze u Shellu získat, je obsažen v každoročně vydávaném SMART katalogu, o němž se již zmiňovala paní inženýrka Grniaková. Ten letošní je z hlediska nabídky opravdu výjimečný. Za získané body pak může nejen nakoupit, ale i lyžovat, jít do kina, divadla nebo třeba na večeři.

Zatím jsme hovořili o motivaci nás motoristů. Čistota, pořádek a úroveň služeb, to je vždy nejen o technickém zvládání profesních dovedností, ale zejména o lidské vstřícnosti.
Na začiatku fungovania SMART programu v Českej republike sme spolu s našimi kolegami pripravili stretnutie všetkých nájomcov čerpacích staníc Shell, kde sme im predstavili nový vernostný program, vysvetlili im myšlienku, ktorá je ukrytá za názvom a ktorá je hlavným cieľom – starať sa o našich zákazníkov tak, aby sa ku nám vždy radi vracali. V súčasnej dobe pracujeme na projekte nového motivačného programu pre obsluhu čerpacích staníc Shell, napriek tomu, že nie sú priamimi zamestnancami spoločnosti Shell. Cieľom tohto projektu je podporovať ich stavovskú hrdosť a pocit spolunáležitosti ku značke Shell. Aby sa vedeli na zákazníka milo usmiať a dať mu najavo, že si ho vážia. Aby videli, napriek tomu, že nie sú našimi zamestnancami, že na nich firma Shell myslí.


www.shell.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001