Menu

Malý rodinný Olympus hrdinou Invexu

01. 02. 2002

Naším zájmem je přicházet s inovací stávající techniky,

vytvářet nové standardy a technologie,

aby byl život našich zákazníků jednodušší.

S marketingovým ředitelem OLYMPUS C & S spol. s r.o. Ondřejem Typoltem jsme se potkali v Brně na Invexu a dlužno podotknout, že tento veletrh byl pro Olympus velmi úspěšný.
Ano. Získali jsme zde čtyři oficiální ocenění. Dvě z nich jsme mohli rámcově ovlivnit tím, že jsme do soutěže vyhlašované Veletrhy Brno přihlásili dva exponáty. Dvě žhavé novinky, které byly deset dnů před Invexem v celosvětové premiéře představeny na veletrhu Photokina v Kolíně nad Rýnem. Rodinný digitální fotoaparát s rozlišením 5 milionů obrazových bodů Camedia C-50ZOOM a systém paměťových karet „xD-PictureCard“ ve spojení s poloprofesi­onálním digitálním fotoaparátem Camedia C-5050ZOOM. Akademie informačních technologií oba exponáty ocenila Křišťálovým diskem. Za dvanáctiletou historii udělování Křišťálových disků to bylo podruhé (poprvé se to povedlo Microsoftu), kdy někdo dostal v rámci jednoho ročníku dva Křišťálové disky. Třetí ocenění se nazývá The Best of Invex 2002. Uděluje ho skupina odborných novinářů. Ti si rovněž vybrali Camedia C-50ZOOM. Náš malý foťáček se tak stal největším hrdinou Invexu, protože si odnesl dvě prestižní ceny.
Čtvrtá cena nám dělá největší radost. 1. místo v elektronické čtenářské anketě Volba 2002 pořádané časopisy Chip, Level a Počítač pro každého v kategorii nejoblíbenějších produktů z oblasti informačních a telekomunikačních technologií. Získal ji náš digitální fotoaparát Camedia C-2100 UZ.

Jaké jsou vaše pocity z veletržního Brna?
Atmosféra je tam vždycky pěkná. V době kolem Invexu trávím v Brně devět dnů. Jedu tam o dva dny dříve a snažím se, aby byl náš stánek pro návštěvníky co nejpřitažlivější. Letos jsem měl pocit, že daleko větší roli začaly sehrávat softwary pro domácnost nad technologickou částí. Invex, možná stejně jako každý jiný veletrh (u něj je to naprosto zřejmé), je příležitostí pro to, aby se v jednu chvíli na jednom místě potkali všichni, kteří jsou z dané branže. Zahajovací večer, na němž jsme se v hotelu International potkali, je krásná chvíle a příležitost vidět se v klidu a ne ve stresu na stáncích při itinerářem limitovaných schůzkách.

Sebedokonalejší technologie či početnost realizačního týmu nedokáží zastřít povrchnost, pokud to, co je produkováno, je pouze jako, a ne doopravdy. V tom je obrovská přednost řady projektů a pravděpodobně i Všudybylu. V nevypočitatelném lidském faktoru. Čím prostší technické prostředky, tím větší prostor, ba dokonce nezbytí prokázat, co v kom je. Tím větší šance dát dílu lidskou dimenzi… Nejen brněnský Invex a dvojnásobný úspěch malého fotoaparátu pro volný čas a rodinu Camedia C-50ZOOM ale ohlašuje soumrak „obyčejných“ fotoaparátů.
Jsem přesvědčen, že obavy z digitálních fotoaparátů už nejsou namístě. Mezi digitálními fotoaparáty najdete všechno to, co nacházíte u fotoaparátů na kinofilm. Můžete si vybrat jak mezi plnoautomatickým fotoaparátem, kde za vás všechno udělá elektronika, až po fotoaparáty, kde veškeré parametry můžete nastavovat sám. Jde jen o to najít správnou míru či kombinaci vašich potřeb a schopností fotoaparátu. Již zmiňovaný digitální foťáček Camedia C-50ZOOM může pracovat jako plně automatický. Vyndáte jej s kapsy, zapnete, vyfotíte, vypnete, strčíte do kapsy, Stejně tak může fungovat jako plně manuální fotoaparát. Můžete nastavovat jednotlivé režimy snímání, čas, clonu…

Lobovat za obor a podmínky podnikání v rámci vlastních řad, přesvědčovat poučené, je nošením dříví do lesa. Proto projekt Všudybyl dbá na to, aby fungoval mezi lidmi s vysokými rozhodovacími pravomocemi i mimo rámec cestovního ruchu. Všichni tito dohromady jsou potenciálními uživateli vašich přístrojů. Tím teď ale rozhodně nemám na mysli pouze produkty Olympus pro zdravotní diagnostiku a je v roli pacientů. Spíše cosi, co se snad dá shrnout pod pojem kancelářská technika.
Víte, není to úplně to, co si lidé okamžitě představí pod pojmem kancelářská technika. Pod tím si představí faxy, kopírky, tiskárny. Tohle my neděláme. Děláme věci, které pomáhají lidem, kteří si potřebují zaznamenat buď určité myšlenky nebo situace. Máme digitální a analogové fotoaparáty. Analogové a digitální záznamníky zvuku všeobecně nazývané diktafony. Vezmu-li si kombinaci záznamníku zvuku a obrazu, dokáži si představit modelovou situaci, při níž jsem schopen si s nimi plně vystačit. Digitálním fotoaparátem si nafotím poznámky přednášejícího z obvykle používaného posteru či tabule a až se vrátím domů, přenesu si je do počítače.
A záznam zvuku? Ve vedlejších prostorách právě probíhá jednání zástupců pětadvaceti partnerů, kteří se podílejí na výstavbě našeho nového sídla. Koordinují jednotlivé činnosti od výstavby až po zasíťování, vybavení interiérů apod. Těch pětadvacet lidí se musí nějak domluvit. Musí si stanovit koordinovaný harmonogram dílčích kroků. Ne všichni si ale jsou schopni zapamatovat šestihodinové jednání do všech detailů. Tak jsem kolegům půjčil diktafon, který má dobu záznamu od jedenácti do dvaadvaceti hodin. Každý z účastníků, než začne hovořit, řekne své jméno, a takhle to půjde zhruba těch šest hodin. Potom kartičku se zvukovým záznamem dáme do počítače a pro každého uděláme kopii.
Když se bavíme o tom, co dělá společnost Olympus, pak bych si to dovolil charakterizovat, že naším zájmem je přicházet s inovací stávající techniky, vytvářet nové standardy a technologie, aby byl život našich zákazníků jednodušší.









www.olympus.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001