Menu

Léčivé zdroje by měly sloužit všem

19. 06. 2005

Objevte svou krásu s kosmetikou BABOR


Zažijte účinek kosmetiky prvotřídní kvality, která kombinuje vědecké poznatky a účinné přírodní složení. Unikátní přípravky z vysoce aktivních látek jsou pokožkou dobře snášeny a dodávají pocit blaha. Přípravky jsou k dostání exkluzivně ve značkových studiích, v nichž ošetření poskytují atestovaní profesionálové.

BABOR skincare system

Zajistěte úspěch svému byznysu
Využijte výhody naší expertizy. S BABOR přípravky se můžete spolehnout na:

světově vedoucí značku v nejexkluziv­nějších kosmetických institutech, farmách krásy a SPA; několik desetiletí vědeckého výzkumu a vývoje; široký, dokonale složený sortiment a neustálý příliv nových trendových produktů; kvalifikované školení v oblasti BABOR přípravků a následnou výměnu zkušeností a informací; kompletní konzultační servis, který vám pomůže naplánovat a založit váš kosmetický institut, SPA; kompetentní zákaznický servis, podporu inzercí a prodejní podporu šitou na míru vašim potřebám.

Během setkání s majitelkou a ředitelkou společnosti TREND Cosmetics paní Jaroslavou Nikoluk jsem se vrátil nazpět v čase, a to hned ve dvou rovinách. První rovina devětadvacet let zpátky je díky mému někdejšímu vážnému onemocnění osobní zkušeností s českým lázeňstvím. Druhá z přelomu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, skrze setkání s majitelem dodnes úspěšné incentivní agentury FCT Agency panem Josefem Matouškem, je se světem báječně koncipovaných programů, jako byly jeho „Škola dokonalých milenek“, „Oázy nezadaných duší“, „Víkendy moderní ženy“ aj., na jejichž realizaci jsem měl tu čest se coby instruktor podílet. Oblast, v níž paní Nikoluk podniká, tyto dvě platformy kombinuje. Nicméně začátek rozhovoru jsem koncipoval ještě o řadu let hlouběji. Do časů, kdy jezdit do lázní v Čechách, Slezsku a na Moravě patřilo k dobrému společenskému tónu. Do dob, kdy si v našich lázních díky jejich vynikajícím léčebným účinkům a pověsti dávala dostaveníčko nejvybranější mezinárodní společnost. Kdy tam mocnáři impérií tvořili světové dějiny a kdy lázeňské pobyty byly pravidelnou širokospektrální součástí života středních a vyšších příjmových vrstev. Mám dojem, že by nám trocha renesance v duchu někdejších (i když určitě rovněž ne pouhopouze) idylických dob svědčila.
Bezesporu. Již od antiky jsou lázně o pečování o svou tělesnou i duševní kondici a užívání jejich přínosů i ve věku mladém. Tzn. nezačít do nich jezdit už pouze eliminovat poškození či amortizaci organismu. V oněch idylických dobách byly o preventivní ozdravné péči. Péči věnované vlastnímu zdraví a zdraví celé rodiny. Přírodní léčivé zdroje tady máme od Boha a měly by sloužit všem. Programy naší firmy jsou proto rovněž orientovány na široké věkové spektrum. V souvislosti s lázeňstvím i na ty, kteří nejsou staří. Jsou o tom, aby lidé byli ve skvělé psychické a fyzické kondici, aby se dobře cítili. Těchto dimenzí se dotýkají disciplíny wellbeen, wellness, které už i na našem území začínají obohacovat disciplíny světově proslulého českého léčebného lázeňství. Cítit se dobře totiž neznamená „jenom“ se léčit, ale aby o vás někdo pečoval. Už proto, že žijeme ve společnosti, v níž technologický pokrok z našeho osobního života vytěsňuje lidské dimenze. Ani já nehladím manžela každý den. Zpravidla to sklouzne k rutinní komunikaci: „Koupils? Udělals?“ V lázních vás takto nevyslýchají. Kosmetička, která o klienta pečuje, jej svým způsobem pohladí a stres a agresivita, které klient v sobě střádá, pod dotykem její ruky odplynou. Každý den bychom měli dělat nějaký dobrý skutek, abychom jej, coby pomyslnou štafetu, předávali dál. Pokud mi někdo udělá dobře, tak nebudu naštvaný, když přijdu domů, ale také budu chtít dávat radost. To je řetězec impulsů. A jestliže se začneme starat o mladé lidi, aby se cítili dobře, tzn. aby i oni uměli předávat to „dobře“, pak se dostaneme do situace, že společnost nebude tak agresivní, ubude zločinů apod. Vím, že na současné české poměry hovořím jako naivní idealistka, ale ze svého dlouhého pobytu v Austrálii, a i nyní, po návratu, doma v Česku už takové zkušenosti mám. Lázeňská místa a sídla by neměla být pouze pro ty, kteří už toho mají hodně za sebou nebo si do nich jezdí léčit neduhy. Tohoto daru od Boha by měli užívat všichni. K tomu napomáhá i oblast, v níž podnikám. Naše kosmetika BABOR je programem pro rozmanité typy pletí, těl i duší. Nepracujeme jen s kosmetikou, ale i s kameny. Růženín je např. kamenem srdce. S jeho pomocí masírujeme a pracujeme na uvolnění, uklidnění, na znovunabytí energie atd. K nabíjení energie celého těla pracujeme i s teplými lávovými kameny. Na klienta tak pozitivně působí kosmetika společně s přírodními produkty a energií člověka – pečovatele. Neděláme to, že klienta napatláme nějakým krémem a hurá, není celulitida, nebo hurá, není cosi jiného, rovněž nepříjemného. BABOR je konceptem, jež uplatňuje lidskou dimenzi člověka, který náš program pochopil a má schopnost předávat dál. Terapeut, který prohlásí: „No, já tomu nevěřím,“ těžko může někomu co předávat. Proto realizujeme vlastní program trénování terapeutů, kde je učíme jak s kosmetikou BABOR pracovat, jak ji nabízet, jak s klienty jednat a jak dělat druhým dobře. Pochopitelně, že to nelze naučit někoho, kdo nemá dispozice, ale i tak to naučíme hodně lidí.

Kvůli svým ledvinám jsem rok co rok na čtyři týdny (od svých dvaceti do pětatřiceti let) jezdíval do Mariánských Lázní a naprosto s vámi souhlasím, že užívat si v tomto věku lázní je příjemné. Je fakt, že v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století v Mariánských Lázních nedominovala dnešní seniorská klientela, ale ilustrovaly, že svět může Československu závidět nejen přírodní léčivé zdroje, systém a úroveň léčebného lázeňství, ale i reprezentativní ženskou lázeňskou klientelu.
Možná je to i tím, že lázně stále nabízejí hubnoucí programy, relaxační programy atd. Pořád poslouchat, že bych měla hubnout nebo se starat o svoji celulitidu? Mě to nezajímá. Pro ženu, která každý den funguje, stará se o děti a nakonec se dozví, že má celulitidu nebo že je tlustá, je to strašně deprimující. Proč by nemohla být taková, jaká je? A jít si jen odpočinout. Někdo má velký zadek, někdo menší. Ne všem chlapům se líbí hubené ženské. Kdyby po světě běhaly jenom vyvinuté blondýny a vysocí černovlasí chlapi, asi bychom se z toho stereotypu zbláznili. Mezi ženami i muži má být výběr, a mánie, že by všichni měli být hubení, je stresující. My své klientky nenutíme do žádných programů. Navíc, beauty a wellness není záležitostí pouze žen. Například ošetření s teplými lávovými kameny: v cizině sedmdesát procent těch, kteří na toto ošetření chodí, jsou muži. Je to i o tom pohlazení. České ženy toho svého chlapa hladí pouze v etapě, kdy ho dostávají. Když už máme jedno dítě, druhé, tak na manžela není kdy. On je ale živý, a stejně jako my potřebuje pohlazení. Řada chlapů se domnívá, že chodit na kosmetiku je pro „gaye“, a masáže si vysvětlují jako kondice v nevěstinci. Nic mezi tím. Avšak já ženám doporučuji, např. když chtějí na nový kostým nebo na něco hezkého na sebe, aby svého muže poslali do kosmetického studia. Máme polygraficky hezky zpracované poukázky, které je možné koupit jako dárek pro přítele nebo manžela. Uvidíte, jak snadno jde patnáctitisícový kostýmek koupit, protože váš muž je v pohodě. Problém českého muže je neinformovanost. To, co nabízíme, je o zklidnění, o antistresu. A české lázně k tomu mají obrovský potenciál. Krásné parky, renovované nádherné historické budovy, příjemnou atmosféru, ochotný proklientsky laděný personál na vysoké odborné úrovni. A jestliže tento potenciál nevyužíváme (a i podnikání v lázeňství je o vytváření zisku), šlapeme si (a to celá česká ekonomika) po penězích. A to je špatně.

Proč pro své klienty pořádáte exkurze do Německa?
Našimi klienty jsou zpravidla vlastníci nebo provozovatelé lázní, lepších hotelů či resortů orientovaných na kongresovou a byznys klientelu. Předvádíme jim v praxi, jak taková zařízení, popř. střediska poskytování procedur fungují. Do Německa jezdíme do lázní, které byly původně zcela tradiční. Postupem času z nich vznikly beauty farmy nebo wellness střediska. To proto, že je po službách v nich poskytovaných velmi silná koupěschopná poptávka. Řada klientů, zejména v manažerských pozicích, si chce odpočinout, načerpat sil a přitom být s rodinou. Využívají jak tradičních přírodních léčivých zdrojů, minerálních či lehce radioaktivních pramenů, slatiny apod., ale i onoho pomyslného pohlazení po duši. Pracují v nich špičkoví odborníci, kteří při vstupní prohlídce posoudí stav a případné problémy klienta a postaví mu osobní program. Má-li např. problémy s páteří, je program zaměřen na rehabilitaci, na odblokování páteře a doplněn beauty procedurou, která program dotvoří a potlačí v klientovi pocit, že jde „jenom“ k doktorovi. V komplexech jsou místa poskytování procedur pod jednou střechou propojena arkádami a koridory. Klient si obleče župan a v poklidu se přemísťuje od jednoho střediska ke druhému. Může zajít do baru či si zaplavat, do sauny, na oběd, stále v županu jako všichni ostatní. Jedno, jste-li generální ředitelkou, předsedou představenstva význačné společnosti nebo „jen“ drobnou podnikatelkou. Ani podle šperků se to nepozná. Ty se tam nenosí. Vynikajícím způsobem si odpočinete a popř. navážete kontakty se (zpravidla) zajímavými lidmi. Je to v podstatě návrat k filozofii antických lázní. V řadě českých lázní to, bohužel, funguje tak, že jdete na jednu proceduru, pak se obléknete a přejdete na další a kmitáte. Na rozdíl od těch jsou tamti v pohodě.

No a když se se svými klienty vrátíte do české reality?
Mají-li k dispozici využitelný objekt, mohou nám zadat studii. Zpravidla k tomu potřebujeme projektovou dokumentaci objektu. Za pomoci renomovaného evropského architekta jim připravíme studii, co všechno by v daných prostorách mohlo být. V podstatě koncept pro architekta, který zpracuje projekt. Pokud nemá zkušenosti s balneo a beauty provozy, bude asi těžko takovéto zařízení optimálně koncipovat. Architekti sice vědí, že kabinka má mít rozměr 3 × 4 m, že tam má být odvětrání… Ale aby provoz navazoval jeden na druhý, byl ekonomický, aby se do jedné místnosti vešlo x služeb, daný prostor vydělával a byl pro klienty příjemný, v tom je know-how, které jsme schopni poskytnout. Spolu s ním i konzultace, kolik zaměstnanců je třeba, jak navazovat procedury atd.

BABOR je když…
BABOR je značka německé kosmetiky. Vznikla v roce 1956 a příští rok bude slavit 50. výročí. Je určena pouze pro profesionální použití. Nenajdete na ni reklamu v televizi, v komerčních časopisech. Můžete ji koupit výhradně v lázních nebo ve značkových kosmetických salonech. Nenajdete ji v drogerii, parfumerii, v obchodech atd. Ve značkovém salonu vám sestaví program (40 % našich klientů jsou muži) a produkt BABOR prodají teprve na základě odborného posouzení, co byste měl se svou pletí nebo s tělem provádět.







www.baborcosm.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001