Menu

LE Hotels Group má na území Prahy 1 v nejatraktiv­nější části hlavního města tři obchodní, rekreační a konferenční hotely ve čtyř- a pětihvězdičkovém segmentu a Kongresové centrum U Hájků.
Designhotel Elephant pod barokní fasádou nabízí vysokou kvalitu a moderní vybavení pro pohodlný pobyt. 178 pokojů ve třech kategoriích zdobí elegantně propojené kontrastní detaily. V každém je zřejmý důraz na individualitu a vytváření prostoru užít si neokoukaný design. Od opulentního stylu Asie, přes minimalistický evropský až po jedinečnou formální modernu. Integrálně je s hotelem spojeno Bistro U Hájků s českou a mezinárodní kuchyní a Kongresové centrum U Hájků – komplex pasáže a variabilních konferenčních sálů až pro pět set osob a parking v podzemních garážích.
Hotel Grand Majestic Plaza je rovněž situován v jedné z nejatraktiv­nějších pražských lokalit Prhy. Disponuje 196 prostornými designovými pokoji včetně 6 luxusních apartmá; Atrium restaurantem se zahradní terasou s mezinárodní kuchyní i výběrem českých specialit; variabilní konferenční místností s high–tech vybavením až pro 260 osob a hotelovou garáží.
Pětihvězdičkový Grandior Hotel Prague byl v centru Prahy otevřen v březnu 2014 a je vlajkovou lodí společnosti Le-Investment. Má 214 prostorných designových pokojů včetně luxusních apartmánů, fitness centra s pivními lázněmi a lokaci v ulici Na Poříčí. Restaurace nabízí speciality české a mezinárodní kuchyně; variabilní konferenční sály s high-tech vybavením a kapacitou až tisíc osob a hotelovou garáž.

LE Hotels Group

27. 10. 2014

S Cluster General Managerem LE Hotels Group Ing. Petrem Lžičařem se potkáváme 23. září v Praze v Kongresovém centru U Hájků, na místě, kde jsem v listopadu 2009 pod záštitou Finančního arbitra České republiky za jeho účasti a přítomnosti jeho hostů ze světa financí pořádal Koktejl party Ligy pro cestovní ruch. Ostatně, i dnes je Kongresové centrum U Hájků obsazeno účastníky MICE akce.
Pane inženýre, pod společnost LE Investment patří veškeré hotely inženýra Xuana Long Le.
Nicméně po koupi a dobudování tohoto ještě nedokončeného projektu v objektu U Hájků jsme vytvořili novou hotelovou skupinu, novou značku LE Hotels. Patří pod ni luxusní designové hotely Grand Majestic Plaza, Designhotel Elephant a Grandior Hotel Prague včetně kongresového centra.

Jedním z důvodů, proč vám bylo svěřeno vedení těchto podniků, je i skutečnost, že jste se osvědčil jako ředitel hotelu Grand Majestic Plaza v Truhlářské ulici.
Ano. Na základě dlouhodobých a přesvědčivých výsledků se majitel rozhodl změnit zaběhnutý model a svěřit nejdůležitější hotely portfolia jednomu řediteli. Do té doby vždy preferoval konkurenční prostředí i v rámci vlastní firmy. Teď, abychom byli obchodně efektivnější a optimalizovali provozní náklady, jsem se po jmenování do funkce rozhodl vytvořit hotelovou skupinu. Proto mám coby funkční postavení na vizitce uvedeno Cluster General Manager a na starosti tři domy a obchodní a marketingové oddělení. Sjednotili jsme i rezervační oddělení. Jsme efektivnější, protože jsme synchronizovali obchodní strategie hotelů. Všechny naše hotely disponují odborně zdatným personálem, díky jehož příjemnému, pozornému a vysoce profesionálnímu vystupování, a samozřejmě i jedinečnému geniu loci Prahy, se do našich hotelů hosté rádi vracejí nebo je díky referencím vyhledávají.

Řadu let jste pracoval pro americkou hotelovou společnost Marriott International. Ostatně byl jsem u toho, když pan Marriott přijel otevřít první český hotel tohoto řetězce. V následujících letech se mi pak podařilo udělat v něm interview s několika významnými byznysmeny včetně předsedy představenstva kopřivnické Tatry nebo majitele Travelexu Lloyda Dorfmana, jehož fotografie se poté ocitla na titulní straně Všudybylu.
Ano, deset let jsem pracoval pro společnost Marriott International. Dalo mi to cenné základy, abych měl šanci stát se erudovaným hotelovým top manažerem. V době po sametové revoluci jsme totiž my, dnešní čtyřicátníci, byli příliš mladí na to, abychom měli šanci si nějaké hotely zprivatizovat nebo investovat do jejich nákupu. My šťastnější jsme pracovali v Hiltonu, Marriottu či InterContinentalu, což byla taková česká líheň budoucích profesionálů, kteří se vyprofilovali na generální ředitele renomovaných hotelů. Problém nastal ve chvíli, kdy hotelový průmysl v Praze začal mít stále více hotelů a lidé s naší průpravou už byli rozebráni. Investoři tak sahali po různých alternativách, a nastávaly tak situace, jako když osmnáctiletému klukovi dáte tělo třicátníka nebo když svátečního řidiče posadíte do Ferrari. Prostě nabourají. Vyústěním byl dumping. Nikdo nepřemýšlel o diverzifikací rizik a ubytovací kapacita Prahy dál stoupala. Dnes je větší, než má celá Vídeň. Což je další problém, i když ne pro Prahu 1. Lokace hotelů LE Investment právě zde je totiž jedním z evidentně základních klíčů našeho úspěchu. Hospodářská soutěž, respektive konkurenční boj se nejvíc projevují v nízké sezoně, kdy hotely, které jsou v té vysoké relativně v pořádku, strádají. Hosté raději navštěvují konkurenční destinace, jako je Barcelona či Istanbul, kde není tak chladno a sychravo jako v Praze. V mimosezoně organizátoři kongresů (PCO) proto preferují jižněji položená města. A to pamatuji, že před deseti patnácti lety po nich coby kongresových destinacích téměř nikdo nevzdechl. Dnes Praze hodně „zatápějí“. Rovněž tak Berlín. Prosadit jej jako kongresovou a incentivní destinaci a multikulturní evropskou metropoli se podařilo teprve nedávno díky úsilí celého Německa. Dnes bere Praze byznys, protože disponuje perfektní infrastrukturou, kvalitními službami, dobrou dopravní dostupností a účinným PR. Všechno německy perfektní. Vše tam funguje.

Nedomnívám se, že by úroveň zdejších hotelů byla nižší než hotelů v jiných Česku konkurujících zemích. Samozřejmě záleží, jak který podnik, ale celková úroveň je srovnatelná. To, co brzdí vyšší vytíženost hotelů, je málo témat, proč v mimosezoně navštěvovat Česko. Jste členem představenstva Prague Convention Bureau. Cílem takovýchto institucí je prosazovat svoji destinaci. V případě pražského bureau Prahu a příliv MICE akcí do Prahy.
Souhlasím. Kvalita služeb, a nejen v Praze, se zvýšila. Leckde je na skvělé úrovni. Co se týká dřív opomíjených metropolí naší země, jako bývala třeba Plzeň, i tam už nadnárodní hotelové řetězce zainvestovaly a jejich hotely prosperují. A co se týká důvodů, proč jezdit do Prahy? Máme obrovské štěstí. Praha je nádherné město. Navíc je tu řada subjektů, které k prosazování se Prahy coby kongresové, incentivní a turistické destinace výrazně přispívají. Zejména pak subjekty sdružené v Prague Convention Bureau, jehož posláním je držet hlavní město ve sféře MICE co nejvíc konkurenceschopným. Přál bych si proto, aby činnost Prague Convention Bureau byla podporována všemi subjekty operujícími na tomto trhu, protože pokud Prahu prosazujeme jen jako leisure a nikoliv i jako MICE destinaci, škodíme sami sobě. Každý, jehož aktivity těží z proslulosti Prahy, by měl být členem pražského bureau. Její věhlas je totiž to, co nás živí. Rozhodující je, jak nastavit členské příspěvky. Od firmy s malým obratem je nesmysl chtít, aby platila stejně jako velká společnost. Ostatně, pokud bude mít bureau hodně členů, nebude nutné hradit vysoké členské příspěvky, a i menší firmy si tím pádem budou moci členství v Prague Convention Bureau dovolit. Rozhodně by bylo prospěšné, aby Prague Convention Bureau mělo co nejširší základnu a toho z mého pohledu docílíme tím, že poplatky budou pro všechny hráče cestovního ruchu povinné.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001