Menu

Která umí, jak to umí a proč to umí

20. 05. 2007

Mikrofon s logem ProMoPro nebo sluchátka tlumočnického zařízení téže firmy vystavená v Bílém domě mi již nejednou byly záminkou k rozhovoru s jednateli společnosti ProMoPro paní Milenu Veselou a panem Jaroslavem Veselým. A nemít s nimi povídání ve Všudybylu, jehož hlavním tématem je kongresová turistika? Takže manželé Veselí, co se u vás událo za uplynulý rok?
Uplynulý rok se v mnohém podobal předchozím letům. V Praze se konalo několik významných kongresů, při kterých naše firma nechyběla. Hodně jsme investovali do nových technologií. Jdeme se světovým trendem, jenž z hlediska kongresové techniky diktuje, že se na pódiích kongresové scény má vše prolínat a hýbat. Zakoupili jsme speciální datovou režii Folsom ENCORE Presentation System od Barca, která není levná, ale západními zákazníky je to jednoznačně preferovaný produkt. Doplnili jsme počet LEDkových stěn. Jedna z nich o rozteči diod 6mm se objevila na posledním ročníku „Super Star“.Tato skutečnost pochopitelně neunikla režisérům a výtvarníkům. Zaujala, a to je pro nás dobré. Nyní ji můžete vidět například na Bailandu, kde mimo ni máme další dvě LEDkové stěny.

Pane Veselý, loni 24. listopadu na slavnostním vyhlášení „Českých 100 nejlepších“ ve Španělském sále na Pražském hradě za účasti prezidentského páru, českých i zahraničních velvyslanců a ministrů Kopicové, Gandaloviče, Řebíčka, Římana aj. převzala vaše paní a společnice Milena Veselá z rukou náčelníka Generálního štábu České armády Vlastimila Picka ocenění Lady Pro.
To mi udělalo velkou radost. A taky to, že se loni úžasně zlepšila v golfu! Já s golfem začal v pětapadesáti, a hned velice intenzivně. Z manželky se tím pádem stala golfová vdova. Poté, co jsme jedny prázdniny v Portugalsku strávili tím, že já hrál golf a ona sbírala škebličky na pláži, se golfu začala věnovat také. Vzhledem ke své povaze – všechno hodně prožívá a ve všem chce být nejlepší – se do golfu pustila tak, že někdy mívám pocit, že ji golf zajímá víc než mě.

Den před 46. výročím úspěšného prvního letu člověka do vesmíru se v Kongresovém centru Praha uskutečnil první ročník „Výstavy kongresových služeb: prostor, techniky, gastronomie a ubytování“. I tato událost byla díky ProMoPro demonstrací technické vyspělosti lidstva. Ostatně, už jste zmínili, že zákazníci jsou u značkového zboží BARCO ochotni akceptovat poněkud vyšší cenu…
U BARCO produktů tvoří třicet procent ceny nápis „BARCO“ na projektoru. Že by byly z hlediska běžného zákazníka až tak velké rozdíly oproti projektorům jiných značek? Nejsou. Je to o tom, že BARCO je celosvětově zavedenou značkou a že u svých výrobků důsledně kontroluje veškeré výrobní procesy. Že víte, že když máte BARCO, tak vás závada stihne zhruba jednou za čtyři roky, zatímco na jiných projektorech každý rok dvakrát. Když chce někdo projektor, řekne, že chce Barco, obdobně jako když někdo chce vysavač, řekne že chce lux… Takový je BARCO pojem. Když u nás Američané objednávají projektory a zjistí, že jim nabízím BARCO, řeknou: „OK“ a podepíší kontrakt. Pokud bychom uvedli jakoukoliv jinou značku, řekli by: „Pošlete nám technickou specifikaci. A bude to fungovat? No, radši se zeptáme někde jinde…“

Zmínil jste režírované prolínání obrazů. Dominovalo i prvnímu ročníku „Výstavy kongresových služeb“.
Dělali jsme tam předvedení techniky pro zákazníky. Zahraniční klienti, ti se zpravidla orientují podle katalogu a doporučení. Český zákazník má to specifikum, že si dotyčné zařízení musí osahat. A dokud se na vlastní oči nepřesvědčí, jak to funguje, nechce jiné než to, co zná. V Kongresovém centru Praha jsme vystavovali nejlepší špičkovou techniku, kterou vlastníme. Zákazníkům jsme ukazovali, co která umí, jak to umí a proč to umí. Už druhý den jsme zaznamenali až neskutečnou odezvu. Lidé volali a objednávali, že by na své akci chtěli mít to, co viděli včera v Kongresovém centru Praha. Jako perličku bych uvedl, že jsme tam sice vystavovali kongresovou techniku za zhruba sedmdesát milionů korun, ale té, co do zájmu návštěvníků výstavy, vysoce úspěšně konkuroval digitální sportovní trenažér – hra pro doma za šest tisíc korun českých. Devadesát procent zákazníků se ptalo, jestli bychom jim zrovna tuhle techniku mohli půjčit na firemní akci.

Rád bych se ještě v souvislosti s „Výstavou kongresových služeb“ vrátil k památnému zvolání, které Kongresovým centrem při večerní galashow zaznělo: „Hele, to je ségra!“
Rád se chlubím tím, že jsem poslední žijící promítač, který ve Světozoru obsluhoval Kinoautomat. V Kinoautomatu, který jsme v rámci večerního programu výstavy „promítali“, hraje jednu z hlavních postav Karla Chadimová. No a shodou okolností se tohoto večera zúčastnil význačný hoteliér pan Ivan Chadima, a ledva pohlédl na „plátno“ zvolal tuto – teď díky Všudybylu památnou – větu: „Hele, to je ségra!“

Jaké dnes v Česku vaším oborem podnikání cloumají trendy?
Česká republika je za sedmnáct let tržního hospodářství v kongresovém byznysu plně etablovaná. Nedá se počítat s příchodem o moc většího rozsahu velkého kongresového byznysu, dokud se nepodaří mít takový kongresový sál, do něhož se vejde pět až deset tisíc lidí. Světové trendy kráčí cestou kongresů pro patnáct i dvacet tisíc lidí, a ty v Česku zatím nejsme schopni nikam umístit. Musíme se proto spokojit s kongresy , které je Česko schopné kapacitně zajistit. Někdy je slabší rok, někdy silnější, a my jsme rádi, že ať je jakýkoliv, nachází technika ProMoPro uplatnění v nejšpičkovějších českých kongresových zařízeních. Velice si vážíme toho, že se daří spolupráce s Kongresovým centrem Praha, kde jsme vyhráli výběrové řízení na technické zajišťování kongresů a dalších akcí. Samozřejmě, i naším zájmem bude, aby se jich konalo co nejvíce. Budeme proto prezentovat své možnosti, techniku, dekorace atd. tak, aby se i zahraniční zákazníci, pokud nás dosud neznají, mohli ubezpečit, že Kongresové centrum Praha disponuje nejkvalitnější a nejmodernější technikou. Tudíž, aby ji do Prahy nevozili, leckdy přes celou Evropu, v kamionech.

A firemní akce?
Ty jsou pro nás takovým bonbonkem. V rámci firemních akcích se zákazníci chtějí ukázat. Chtějí, aby dopadly co nejlépe, a aby i jejich technické zabezpečení bylo co nejmodernější, špičkové.

Jaký máte názor na konání olympiády v Praze ?
Všechny takovéto kampaně jsou dobré. V celosvětovém kontextu zviditelní stát i město. Kandidaturu na olympijské hry v každém případě vítám. A co se ProMoPro týče, čím víc kampaní, povídání kolem nich, tím více tiskovek a našeho byznysu.


www.promopro.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001