Menu

JUDr. Jan Koláčný působí v oboru od roku 1996, kdy byl obchodním ředitelem úspěšné cestovní kanceláře Bonvia a na českém trhu zastupoval španělskou leteckou společnost Centennial. V letech 2001 až 2011, v období nejdynamičtějšího vzestupu cestovní kanceláře Exim Tours, byl jejím obchodním ředitelem. V letech 2011 až 2016 působil ve vedení největší cestovní kanceláře ve střední Evropě, polské společnosti ITAKA, kde odpovídal za zahraniční kontrakty. Od srpna 2016, kdy ITAKA odkoupila většinový podíl v Čedoku od turecko-americké investiční společnosti Odien, je zodpovědný za tuto investici a zastupuje nového vlastníka ve vedení Čedoku.

Jan Koláčný generálním ředitelem Čedoku

30. 12. 2016

Internetový www.e-Vsudybyl.cz přinesl informaci, že 22. listopadu 2016 dozorčí rada po valné hromadě akciové společnosti Čedok odvolala její tehdejší představenstvo. Novým předsedou představenstva a generálním ředitelem Čedoku byl jmenován JUDr. Jan Koláčný, se kterým se potkáváme 5. prosince 2016 v metropoli Moravskoslezského kraje v Imperial Hotelu Ostrava.
Pane doktore, Čedok je nejstarší českou cestovní kanceláří.
Bezesporu. Je pouze o dva roky mladší než naše republika. Po celou tu dobu se držel na čelních pozicích a má světové renomé. K tomu teď díky vstupu investora – největší cestovní kanceláře ve střední Evropě – získal mnohem širší a stabilnější základnu pro další rozvoj. Námi otevřeně deklarovaným cílem proto je vrátit Čedok ke stému výročí jeho založení, tzn. do roku 2020, na českém trhu na pozici jedničky. Věřím, že na to má už proto, že v lidských zdrojích Čedok vždycky měl (byť někdy nevyužívaný) ohromný potenciál. Ostatně investor, cestovní kancelář ITAKA, který v srpnu 2016 do Čedoku vstoupil, se pro vstup rozhodl až poté, co se seznámil s lidmi, kteří v Čedoku pracují. Mým předsevzetím je posilovat pozice Čedoku, aby jeho značka byla ještě viditelnější. A aby byla spojována nejen s minulostí, ale aby také další generace v ní viděly atributy, jako jsou solidnost a vynikající služby. Určitě k tomu přispějí nové produkty, širší nabídka, oslovení nového typu zákazníků s tím, že se budeme starat i o to, aby naši věrní klienti byli se službami Čedoku ještě spokojenější.

V Imperial Hotelu Ostrava se dnes setkáváte s provizními prodejci.
Ano, za to, že se tu sešlo tolik cestovních agentur, může i to, že v rámci snahy o rozšíření své nabídky Čedok výrazně upravil pravidla spolupráce se svými prodejci. Ti tak dnes mají nejlepší obchodní podmínky na českém trhu. Cesty na Ostravsko jsou pro mne vždycky zážitkem, už proto, že v tomto regionu je daleko větší znalost nabídky většinového vlastníka Čedoku – polské cestovní kanceláře ITAKA, která tu úspěšně uplatňuje svoji vlastní nabídku s odlety z Katowic. I díky tomu se tu tak mohou Čedok a ITAKA daleko víc vzájemně podporovat. Zdejší prodejci to nejen chápou, ale i velice dobře přijímají. Kromě našich partnerů cestovních agentur musím zmínit ještě dalšího klíčového partnera, a to leteckou společnost Travel Service. Ta je naším jediným partnerem v České republice pro zajišťování charterových letů. Zároveň ale je i nejsilnějším partnerem cestovní kanceláře ITAKA na polském trhu. Spoluprací ITAKA – Travel Service totiž vznikla velmi silná aliance, která (a to bez přehánění) doslova „válcuje“ polský trh.

Pane generální řediteli, v tomto prvním vydání Všudybylu roku 2017, v němž vychází naše interview, se například i díky reportáži z udělování Národních cen kvality a dalších ocenění na Pražském hradě uvidí řada osobností ze světa byznysu. Co Čedok a firemní klientela?
Co se korporátní klientely týče, je Čedok na českém trhu jednoznačnou jedničkou. Mezi našimi zákazníky figuruje většina velkých hráčů a také mnoho středních a menších firem. A nejen výrobních podniků, ale i pojišťoven a dalších subjektů z území celé České republiky. Čedok pro jejich zaměstnance vytváří a dodává atraktivní produkty v oblasti leisure travel a jsme jejich partnery i v oblastech business travel a MICE (meetings, incentives, congresses & exhibitions industry).

Jaké poznatky jste si přinesl z polského trhu?
Že je ve srovnání s českým mnohem dynamičtější a konkurenčnější. Typickou situací je, že čeští touroperátoři mívají v tom kterém z přímořských letovisek všichni stejné hotely. V jejich rámci pak jeden s druhým bojují o pozice. Přitom by občas stačilo přejít ulici a nabídnout něco nového. Samozřejmě že úspěch se nemusí dostavit ihned. Je třeba dát prostor tomu, aby se klienti seznámili s konkurenční nabídku a mohli zjistit a dát si vědět, o kolik je širší než to, co je zatím na českém trhu nabízeno.


 

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001