Menu

[<]Firma SONIA, spol. s r.o.
se od roku 1993 zabývá výrobou lehké konfekce, všech pracovních uniforem pro hotelový a restaurační personál. Používá kvalitní materiály dovezené z Itálie, Francie, Španělska, Portugalska, Slovenska a Německa. Každý materiál je nejprve podroben testu odolnosti (padesátkrát prochází procesem čištění). Díky vysoké kvalitě, příznivým cenám a především kvalitním následným službám je stabilním dodavatelem více než sto dvaceti hotelů včetně těch nejluxusnějších. Její služby jsou totiž založeny na individuálním přístupu a akceptaci specifických požadavků klientů. Skladuje zvolené materiály a kdykoliv je schopna dodat i pouze jeden kus oblečení na míru. Jednotlivé kusy dodává do čtrnácti dnů a dle potřeby i dříve. Větší zakázky realizuje do dvou měsíců. Dodává i veškeré doplňky: košile, kravaty, motýlky, šle, pasy, rukavice, čepice, klobouky, opasky, obuv atd. Mezi její zákazníky mj. patří tyto pražské podniky: InterContinental, Corinthia Towers, Corinthia Panorama, Esplanade, Obecní dům – Francouzská restaurace, restaurace letiště Praha-Ruzyně, Marriott; Vysoká škola hotelová, řetězce Orea Hotels a.s., Danubius Hotels Group, CPI Hotels a.s. aj.

Hotely a restaurace, které Sonia obléká, hosté navštěvují rádi

04. 11. 2008

Generálního ředitele žacléřské firmy SONIA Bohumila Mědílka jsem oslovil s tím, že v době předpodnikatelské, kdy se u nás nic moc nedalo koupit, zato času jsme měli habaděj, jsem vymýšlel a šil oblečení a věci, hlavně na výkonnostní turistiku a lezení, a to i pro kamarády, a moc mne to bavilo. Jedna z mých recesistických pyžamových kreací se dokonce dostala na titulní stranu časopisu Květy. V době podnikatelské ale můj šicí stroj a krejčovské vybavení zahálí a já se upodnikávám v oblasti networkingu. U vás, pane řediteli, mělo krejčovství opačný vývoj. Vaše firma SONIA představuje špičku v hotelovém odívání.
Ke krejčovině jsme se dostali díky Závodu míru a cyklistice. Záhy po revoluci jsme začali vyrábět omotávky na berany jízdních kol, tzv. cyklopásky. Při tom jsem se v roce 1992 seznámil s naším vynikajícím cyklistou Pavlem Doleželem, budoucím ředitelem Závodu míru, kterého jsem pak vozil jako osobní šofér dvanáct let až do roku 2004. Jeho žena, paní Pavlíková, dělala náměstkyni ředitele v luxusním pražském hotelu Praha. Na základě její nespokojenosti s dodávkami hotelového oblečení jsme se rozhodli rozšířit oblast našeho podnikání tímto směrem. Tak jsme s bratrem a manželkami založili v roce 1993 druhou společnost s ručením omezeným a začali šít oděvy pro hotely. Naším prvním klientem byl pětihvězdičkový hotel Praha, se kterým spolupracujeme dodnes. Dalším byl v roce 1994 někdejší hotel Forum Praha. Dnes působíme po celé republice. Jen v Praze oblékáme cca pětadvacet hotelů. Naším velkým partnerem je např. hotelový řetězec Orea Hotels a.s, patnáct hotelů v Mariánských Lázních, pět v Karlových Varech, čtyři v Brně. Postupně jsme rozšířili svou působnost na více než sto hotelů.

Nosným programem Sonie je výroba firemních uniforem. Každý, kdo rozumí oděvní výrobě, ví, že nejsložitějším produktem v oděvnictví je pánské sako. Ono je dokonce nejsložitějším a nejnáročnějším i v investiční oblasti, technologicky a personálně. Ne každý, kdo má špičkovou techniku, umí ušít sako, pokud k tomu nemá odborně způsobilý personál.
Samozřejmě. Ale my jsme měli obrovské štěstí hned z počátku. V roce 1994 jsem poznal vynikajícího mistra krejčího pana Witolda Krasického, který pro nás pracuje dodnes. Čtrnáct let. Spolupracuje s kolektivem švadlen pod vedením paní Dany Vaňkové. V pánských oblecích jsme zcela soběstační. Šijeme v podstatě kompletní sortiment pracovního oblečení. Hotel musíme obléci od managementu až po úklid a údržbu. Troufám si tvrdit, že v hotelovém odívání není textilní výrobek, který bychom nedokázali dodat.

Uniformy se ale nenosí pouze v hotelnictví. Mají je pracovníci cestovních kanceláří, leteckých společností a dalších dopravců. Dnes už je má i řada prestižních škol.
Bezesporu. My např. šijeme pro Vysokou školu cestovního ruchu, hotelnictví a lázeňství a zakázky dostáváme i z dalších oblastí. Nedávno se na nás např. obrátila firma Kimberly-Clark.

Co konkurence z Dálného východu?
Myslím, že složitější situaci bychom museli řešit, kdybychom vyráběli ložní a stolní prádlo. Naši branži asijská produkce zatím neohrožuje.

Ale to, co vyrábíte, ačkoliv to vypadá elegantně, jsou pracovní oděvy, které musí vydržet dennodenní nošení. Nicméně možná i ve vaší branži se potkáváte s případy, kdy vás zákazník vynechá, protože si u nabídky konkurence řekne: „No, nekup to, když je to tak levný!“
Cena pochopitelně hraje významnou roli. Největší poptávka je po uniformách z lehkých a snadno udržovatelných nemačkavých materiálů, které dlouho vydrží. Stalo se nám, že se hotel po změně managementu obrátil na jiného, levnějšího dodavatele. A skutečně se ukázalo, že levnější nebyla jen cena, ale i dokonalost střihů, šití, jakost a trvanlivost látek. Po této zkušenosti se tento zákazník opět vrátil k našim službám, což nás samozřejmě potěšilo.

SONIA je garantovaným dodavatelem Asociace hotelů a restaurací České republiky.
Tuto certifikaci jsme získali díky zákazníkům, kteří nás znají a využívají našich služeb. Asociace hotelů a restaurací České republiky je velmi užitečnou institucí. Ať už tím, jaké subjekty sdružuje, tak činností, kterou vyvíjí její sekretariát, jenž pro své členy připravuje mnoho zajímavých akcí, zejména v oblasti profesního vzdělávání. Obdobně jako řada dalších oborů se i hotelnictví a restauratérství vyvíjí hodně dynamicky. Pořídit si hotel nebo restauraci na návštěvnicky exponovaném místě zdaleka ještě neznamená, že tam dotyčný podnikatelský subjekt uspěje. Takže ruku v ruce s investicemi do infrastruktury a provozu jsou strategickou záležitostí obou oborů i investice do profesního růstu personálu. Je to o tom, zdali personál hosta svým nevhodným vystupováním, neupraveností a neprofesionalitou odradí, nebo zda na něj bude působit pozitivně, což je jeden ze stěženích aspektů, proč se hosté opakovaně ubytovávají v tom kterém hotelu či se rádi vrací do konkrétní restaurace.
Na závěr si trochu neskromně troufám říci, že firma Sonia svými výrobky k dobrému jménu a oblíbenosti hotelů a restaurací také významně přispívá.



Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001