Menu

Společnost AXXOS hotel & spa management s.r.o. byla založena v r. 2008 s cílem oslovit management hotelů a lázeňských zařízení, investory a developery, kteří, a nejen v Česku, uvažují o investicích v hotelnictví a lázeňství či zkvalitnění a zefektivnění stávajícího hotelového provozu. Její management má bohaté zkušenosti s developmentem a provozováním tak výjimečných hotelů jako např. Carlsbad Plaza. V současné době provozuje pod hlavičkou AXXOS hotels & resorts karlovarské lázeňské hotely St. Joseph ROYAL REGENT a AQUA MARINA a pražský hotel U KRÁLE KARLA.

Hotelový řetězec AXXOS Hotels & Resorts

17. 04. 2011

Jan Motlík

AXXOS hotels & resorts – to nejsou jen lázeňské a wellness hotely. Dokládá to naše akvizice městského butikového hotýlku U KRÁLE KARLA poblíž pod Hradem v Praze. To, že má punc výjimečnosti, je důležité. Máme zájem, aby každý z hotelů našeho řetězce AXXOS Hotels & Resorts byl něčím specifický. Hotel U KRÁLE KARLA znamená, že můžeme nabídnout (zejména již zavedenému) portfoliu svých hostů a partnerů kvalitní hotelové služby a výjimečný zážitek v rámci stejného řetězce, k němuž pojali důvěru, i v našem hlavním městě na Vltavě.

S jednatelem společnosti AXXOS hotel & spa management s.r.o. a generálním manažerem AXXOS hotels & resorts Janem Motlíkem se potkáváme 24. března 2011 v Karlových Varech v hotelu St. Jospeh ROYAL REGENT, který na základě contract managementu řídí.
Pane Motlíku, společnost AXXOS hotel & spa management získala kontrakt na další hotely v Praze a Karlových Varech, takže se už dá hovořit o síti hotelů, které na základě contract managementu provozujete.
Ano vstoupili jsme do druhé etapy fungování. Naše společnost vytvořila brand: AXXOS hotels & resorts. Zatím pod něj spadají tři hotely, a máme plány se rozšiřovat. Proto vedeme jednání s dalšími majiteli, investory a developery hotelových zařízení. Máme jasnou vizi a limity. Kvalitativní – čtyři a pět hvězd, obsahové – nosnou linii AXXOS hotels & resorts budou tvořit hotely orientované na spa & wellness, doplňkově pak výjimečné hotely v turisticky atraktivních destinacích.

Velké rozčarování developerů hotelových objektů a vlastníků hotelů nastává, pokud jim společnosti či manažeři, které si v dobré víře najali na jejich provozování, tyto majetky vytěžili a poté ukončili „spolupráci“. Jaké záruky by ti, kdo hotely chtějí provozovat prostřednictvím smluvních partnerů formou contract managementu, měli vyžadovat?
Mluvíme-li o zárukách při výběru provozovatelů a uzavírání management kontraktů, je to vždycky o tom, jak si smluvní strany nastaví rámec práv a povinností. Naše management kontrakty na provozování hotelů jasně definují pro naši činnost závazné požadavky investorů – mandantů – týkající se kvality a každoročních ekonomických výsledků. Z toho pro nás, jako mandatáře (protože náš management contract není nic jiného než mandátní smlouva), vyplývají konkrétní povinnosti a od nich se odvíjející kompetence, abychom mohli docilovat hospodářských výsledků, které uspokojí investora.

Jedním z indikujících parametrů při výběru contract managementové společnosti by mohly být i reference. Jak ilustrují vámi řízené karlovarské hotely St. Joseph ROYAL REGENT a AQUA MARINA i udělení prestižního ocenění „Hoteliér Karlovarského kraje roku 2010“, ve spa & wellness hotelnictví jste hodně dobří. Hotely, které AXXOS hotel & spa management na základě mandátní smlouvy řídí, mají mezi hosty velmi dobrou pověst a vaše společnost ji má mezi touroperátory.
Pověst ovšem nikdy není zárukou. Může být předpokladem. Samozřejmě ale, že děláme vše proto, abychom tuto dobrou pověst nejen neztratili, ale svou další činnosti posilovali. Za důležitější považuji reference. Ty totiž dokládají, čeho je firma schopná, jak se chová, jak pracuje. Pro mne, když se rozhoduji, s kým budu pracovat na dodávkách pro námi řízené hotely, ať to jsou grafické práce nebo cokoliv jiného, jsou reference důležitější než to, jakým způsobem mám s tím kterým dodavatelem postavenu smlouvu.

Sebelépe disponovaný barák ještě nemusí být úspěšným hotelem. Úspěšný hotel dělá především kvalitní, dobře vedený (tím mám na mysli organizaci práce) personál.
Co se týče personální práce, vytipovávání, výběru, získávání a profesního zdokonalování personálu a týmové spolupráce, tak v té jsme dostatečně úspěšní. Máme na to metody, které určitě nejsou nějak převratné. Na druhou stranu, jsme-li v tomto ohledu úspěšnější než mnozí jiní, zřejmě jsou čímsi specifické. Určitě však není namístě jejich specifika plně odkrývat konkurenci, neboť toto je jedno z našich nejcennějších know-how. Firma i její top manažer mohou být úspěšní pouze tehdy, pokud mají vizi a konzistentní podnikatelskou filozofii. Směrování AXXOS hotels & resorts je být špičkovým hotelovým řetězcem co do kvality a atraktivity nabízeného produktu, nikoli co do jeho velikosti. Nemáme ambice rozrůstat se do desítek členských hotelů. Má střednědobá představa je, že AXXOS hotels & resorts bude tvořit pět až osm hotelů tak, abych mohl osobně obsáhnout, co se na každém z nich děje a mohl mít na toto dění vliv. Součástí mé vize je důsledné respektování mezinárodních standardů. Základem v tomto směru je, že kterýkoliv náš hotel bude členským hotelem Asociace hotelů a restaurací České republiky (v cizině pak tamních prestižních hotelových asociací) a certifikován u HotelStars Union. Nemystifikujeme hosty ani obchodní partnery a netváříme se jako něco, co nejsme: Chceme být hrdi „pouze“ na to, co v evropském a světovém kontextu skutečně jsme.


Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

for kids