Menu

Hotelové doplňky
- významný argument s vysokou vypovídací hodnotou a propagačním účinkem

27. 11. 2005

Inteco Eurotrend je tradiční českou firmou, která úspěšně působí v oblasti hotelových doplňků a potřeb pro hosty. Nabízí hotelovou kosmetiku, toaletní potřeby, restaurační doplňky a potřeby pro provoz, hotelovou a gastro polygrafii a hotelový textil. Majitelů firmy Inteco Eurotrend Evy a Petra Procházkových jsem se zeptal, co je klíčem k úspěchu počtem lidí nevelké české firmy v konkurenci zahraničních společností a mezinárodních řetězců.
Seriózní obeznámení se se situací na obou stranách konkurenčního „bojiště“. Důvěrné znalosti domácího prostředí a aktuální přehled o situaci venku, v jejímž rámci kooperujeme. Řada tzv. velkých firem (a netýká se to pouze našeho oboru) když ne přímo podceňuje schopnosti a znalosti našinců, tak je nedoceňuje. Volí taktiku biblického Goliáše – uspět převahou většího. Nezřídka se pak snaží v Česku uplatnit to, s čím se již na své domácí trhy neodvažují. Samozřejmě, ne každá zahraniční konkurence upřednostňuje sílu před kvalitou. Trvale proto musíme prokazovat, že jsme kvalitou a cenou zboží srovnatelní a zároveň podstatně lepší ve vztahové oblasti a v servisu. Naše firma může nabídnout ucelenost hotelových doplňků tak, aby umocňovaly atmosféru hotelu a tvořily kompletní soubor vkusných a praktických věcí. U řady klientů jsme sice vázáni manuály řetězců, ale i u nich zpravidla bývá prostor pro nové nápady. Jsou hotely, pro něž vytváříme kompletní sestavu doplňků, včetně začlenění loga, spolu s věcmi, jako jsou například koupelnové doplňky (kosmetické sety, dávkovače, odličovací tampony, sprchovací čepice, hřebeny, koupelnové pantofle, župany); pokojové doplňky (kartáče na oděv a obuv, polische, obouvací lžíce, minišitíčka, saky na prádlo, visačky, víčka a celofánové sáčky na sklo, kompletní informační servis pro hosta). Zkrátka veškerý sortiment, který hotel potřebuje. Svým obchodním partnerům garantujeme spolehlivost služeb, serióznost a podnikatelskou etiku. Tj. včasné dodávky kvalitativně i cenově shodné s nabídkou, dohodou a odsouhlasenými referenčními vzorky.

Česko je půldruhého roku součástí Evropské unie. Zato vaše firma? Ta už je desetkrát tak dlouho Eurotrendem. Proč?
Inteco Eurotrend opravdu vznikl v roce 1990 a se slovem „eurotrend“ v názvu firmy jsme v republice zřejmě tenkrát byli jedni z prvních. Název jsme použili jako výraz svých snah včlenit se do západoevropských a světových trendů. Vůbec jsme tehdy netušili, že se Evropská unie tak rychle rozšíří. Dnes už má „euro“ v názvu skoro každý. Jako Eurotrend jsme ale zavedení a nechceme značku měnit. Nicméně to, že jsme někdy spojováni s Evropskou unií, může být i určitým handicapem . Mezi našimi klienty jsou totiž lidé, kteří jsou jejími příznivci, i ti, kteří jsou euroskeptiky. Já osobně jsem v tomto směru dvojího názoru. Jsem příznivcem z důvodu uvolnění trhu. Toho, že se v rámci Evropské unie dá obchodovat bez problému se všemi členskými státy. Co mi vadí, to jsou vstupy zahraničních firem, jež k nám přicházejí s ne moc kvalitním sortimentem zboží a díky tomu konkurují cenami. Ochrana českého trhu před nekvalitou nefunguje. A co rovněž nefunguje, je hájení společného evropského trhu. Domníval jsme se, že Evropská unie bude protiváhou Spojeným státům americkým a hlavně dálně východním uskupením, která exportují lacinou práci. Podpora českého středního stavu, a to i prostřednictvím podpory domácích výrobků, což je běžné např. v Rakousku nebo Německu, rovněž nefunguje.

Jaké jsou vaše poznatky o situaci v aktivním cestovním ruchu v České republice a jaké jsou trendy ve vašem oboru?
V našem byznysu, jež je s incomingem úzce spjat, se velmi pozitivně projevují investice do hotelového průmyslu. A netýkají se pouze hlavního města České republiky. Incoming má vzestupnou tendenci na celém našem území. Výraznou měrou se na tom podílí podnikatelská sféra a její oborové asociace, jako např. Národní federace hotelů a restaurací ČR.
Co se týče hotelových doplňků, ty jsou souborem neustále se obměňujících věcí. Každý rozumný hoteliér či restauratér jejich prostřednictvím odhaluje tvář a prestiž svého podniku. Opakovaný host tak i díky nim vnímá, zda jeho hotel či restaurant na sobě pozitivně pracuje. Řadu doplňků si hosté odnášejí jako suvenýry. Právě tato forma propagace bývá velmi účinnou reklamou a způsobem šíření referencí. Současný trend v hotelových doplňcích tkví v jednoduchém, lehkém, čistém designu. V této oblasti spolupracujeme i s Vysokou školou hotelovou v Praze 8. Instalovali jsme tam stálou expozici našich výrobků s informačními materiály. Průběžně ji aktualizujeme, aby studenti měli možnost konfrontace s aktuálními trendy. Novinkou je např. trend kovových uzávěrů flakonů. Hliníkový uzávěr je dnes hitem. Trendy se projevují zejména v lehčích designech a v jednodušších geometrických tvarech.
Co se týče trendů, které nám vadí, patří mezi ně „umělá identita“ některých podniků. Kvalita se totiž pozná podle detailů. U nedotažených věcí to klient zpravidla vnímá, jako že dotyčný podnik cosi předstírá nebo zastírá. Že je bez tváře, není svůj, že to není doopravdy. Abychom byli konkrétnější. V restauraci či hotelu prodávají veškeré věci. Ať už to jsou restaurační doplňky od rozetky přes pokojový set až po poslední informativní lísteček na recepci. Vše by mělo mít jednotný charakter a sdělovat hostovi: toto je hotel či restaurant ten a ten. Bohužel, i u podniků tzv. vyšší kategorie se lze někdy setkat s nadužíváním reklamních předmětů s logy dodavatelů. To v myslích hostů může vyvolávat smíšené pocity, někdy až takové, že jsou „na druhé koleji“. Že středobodem zájmu restaurace či hotelu není host, péče o něj a tím pádem i jeho přízeň, ale přízeň a zájmy sponzorů.

Uvažujete o členství v Národní federaci hotelů a restaurací České republiky?
Ano, uvažujeme, protože je třeba, aby i v Česku fungovala silná profesní organizace, schopná hájit zájmy hotelového průmyslu a pohostinství. Tedy i zájmy nás, kteří sice nejsme hoteliéry ani hospodskými, avšak s touto oblastí úzce souvisíme. Bude-li se dařit českým restauracím a hotelům, bude dost práce i pro nás, jejich dodavatelské firmy.



www.eup.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001

AKTUÁLNÍ ČÍSLO
VŠUDYBYL 02/2020
02/2020 číst aktuální číslo