Menu

• trendy v elektronickém obchodování a rezervacích v rámci globálních distribučních a centrálních rezervačních systémů • technologie „SEAMLESS“ umožňují pracovat v rámci centrálních rezervačních systémů bez zásahu lidské ruky v reálném čase • centrální rezervační systém hlídá možné překnihování hotelu • ACC-NIFOS hotels network dnes reprezentuje přes 54 hotelů v Praze, Ostravě, Brně a Bratislavě •

Hotelová reprezentační společnost ACC-NIFOS hotels

29. 10. 2001

Jaké jsou novinky a trendy v oblasti elektronického obchodování a rezervací v rámci globálních distribučních systémů /GDS/ a centrálních rezervačních systémů – /CRS/ jsem vyzpovídal majitele společnosti ACC-NIFOS hotels network pana Ing. Martina Švorce.
Naše společnost je na trhu přes sedm let a za tu dobu se výrazně změnila rezervační činnost a způsob elektronického obchodování. Začínali jsme s telefonem a faxem a dnes se bez výkonné výpočetní techniky, sítí, speciálního softwaru a bankovních systémů neobejdeme. Operujeme v systémech AMADEUS / SYSTEM ONE / GALILEO / APOLLO / SABRE a FANTASIA. Letos jsme také zakoupili nejnovější technologie „SEAMLESS“, které nám umožňují pracovat v rámci centrálních rezervačních systémů bez zásahu lidské ruky v reálném čase a tak jakákoliv rezervace je automaticky potvrzována do 3 sekund. Zároveň jsme těmito technologiemi vstoupili i do velkých internetových centrálních rezervačních systémů – travel portálů jako je Travelocity.com, Getthere.com, Travel.now, atd. Výčet je veliký. Mohu potvrdit, že letošní rok byl opravdu zlomový. Přechod na nové technologie bez zastavení prodeje se povedl a chtěl bych poděkovat zvláště těm hotelům, které nám vyšly vstříc, pokud nám někde v tu dobu něco uteklo. Smluv se totiž letos podepsalo opravdu dost. Další novinkou je nový clearingový systém agenturních provizí. Potřebovali jsme kromě sjednocení technologií také oboustranný efekt zpětné kontroly. Ze strany hotelu a ze strany agentury o vyplacené provizi. Společnost WPS pro nás zajišťuje exkluzivně clearing a veškeré záznamy jsou dostupné po bezpečnostních protokolech na internetu. Dnes se může jakákoliv agentura přesvědčit o tom, kdy a jak jí byla vyplacena provize. Kromě toho nabízí WPS pro agentury i možnost plateb šekem a bankovním převodem. Dále je výhodou i odklad plateb až od určité výše, aby bankovní poplatky za převody nepřevyšovaly rozumnou mez.

Jak vypadá rezervační procedura v nových technologiích?
Kdokoliv si může hotelovou rezervaci udělat, pokud splňuje předem stanovené obchodní podmínky. A je jedno jestli přes cestovní kancelář, anebo přes WEB. Pokud je hotelový pokoj volný, je rezervace ihned potvrzena – a to do 4 sekund. A to je velký efekt hlavně pro zámořské cestovní kanceláře. To samozřejmě platí pouze u těch hotelů, které dají k dispozici alotment. Stačí malý. Třeba dva pokoje. Výhodou jednoho centrálního rezervačního systému s napojením na globální distribuční je v tom, že jeden a tentýž pokoj se nabízí ve všech sítích a výrazně roste pravděpodobnost jeho prodeje. Zároveň jeden centrální rezervační systém hlídá možné překnihování hotelu. Jestliže se prodá určitý počet pokojů na konkrétní termín a alotment se vyčerpá, systém automaticky zastaví ON-LINE prodej na tento den a ponechá ho v režimu REQUEST. Záleží pak na hotelu, zda si takový termín uzavře, anebo nechá volně k prodeji. V praxi jsme se naučili s hotely spolupracovat tak, že na jejich straně tyto změny nepocítily. Potvrzená hotelová rezervace putuje do hotelu. A to platí v případě změn i storen. Při stornu se tentýž pokoj opět generuje do prodeje v sítích.

Tyto technologie se týkají pouze Vámi reprezentovaných hotelů?
V zásadě ano. Pouze atestované hotelové společnosti mohou využívat globální distribuční systémy přímo s využitím těchto technologií. Naše společnost nyní pracuje na interface tak, aby si jednotlivé hotely mohly aktualizovat svojí volnou nabídku pokojů přímo přes internet. ACC-NIFOS hotels network dnes reprezentuje přes 54 hotelů v Praze, Ostravě, Brně a Bratislavě.

Můžete prozradit, jaká je struktura Vaší klientely?
Lidé přes tyto systémy cestují ze všech koutů planety. Samozřejmě se nejvíce odráží četnost rezervací od našich přímých sousedů a postupně klesá se vzdáleností od nás. Ale za zmínku určitě stojí letošní nárůsty klientely z amerického kontinentu. Bohužel kromě Kanady. Od doby zavedení víz pro tuto zemi se počet cestujících snížil. Zato narostl z Mexika. Zajímavostí jsou vždy rezervace z exotických zemí.

Chystáte další novinky?
Ano. Na několika věcech se nyní pracuje. Chtěli bychom plně automatizovat rezervační proces až do hotelu bez zásahu lidské ruky. Zároveň pracujeme na zpřístupnění dalších lokalit do rezervačních systémů. Z protože má naše společnost celosvětově přidělen chain kód IF, rozhodli jsem se tomu přizpůsobit i naše nové logo. Také připravujeme některé nové věci v obchodní politice, ale to si necháme až na příští rok.







ACC-NIFOS hotels network

Na okraji 335/42

162 00 Praha 6

tel.: 02/20401 246, 02/3536 1140, 02/3536 6329

fax: 02/3536 1370, 02/3536 0323, 02/2040 1249

e-mail: info@nifos.cz

www.nifos.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001