Menu

Hoteliérem Karlovarského kraje

30. 05. 2003

Hotel Cristal Palace****


Byl do provozu uveden v roce 1996. Nachází se v centru města, na okraji lázeňské pěší zóny. Je snadno přístupný vlastním dopravním prostředkem i městskou dopravou. Je plně klimatizován. Hotelovým hostům je k dispozici 45 parkovacích míst v podzemní hotelové garáži. Disponuje 94 pokoji s celkovou kapacitou 188 lůžek, restaurací a kavárnou ve dvou podlažích s venkovní terasou.

Moderně technicky vybavený kongresový sál s kapacitou 120 až 250 míst umožňuje instalaci zařízení pro simultánní překlad. Jednoduchou úpravou pohyblivými stěnami jej lze rozdělit na menší sály, koncertní či taneční sál. K dispozici jsou i dva salonky s kapacitou 60 a 40 míst a Cafe gallery s 35 místy.

Hotel San Remo***/*
Zajišťuje vysoký standard ubytování v tichém prostředí, nedaleko lázeňského parku, blízko centra města s vlastním balneoprovozem, krytým parkovištěm a hotelovým lesoparkem. Do provozu byl uveden v roce 1992. Na podzim roku 2001 se započalo s rekonstrukcí vedlejší budovy a jejich následným propojením doznal hotel San Remo dnešní podoby. Hotel je snadno dostupný. K dispozici má 6 garážových stání a 6 parkovacích míst ve vlastním areálu. Disponuje 48 pokoji s celkovou kapacitou 104 lůžek.
Nabízí příjemné posezení v klimatizovaných prostorách restaurace (52 míst), salonku (20 míst) a lobby baru s krbem (30 míst). V zimních měsících se v prostorách haly pořádají odpolední čaje, v letních hudební večery.

Rekondičně rehabilitační střediska
Oba hotely disponují bazénem, saunou, whirlpoolem, masážemi a soláriem. Mají vlastní rekondičně rehabilitační středisko, kromě lékařské prohlídky poskytuje fyziatrii, balneologii, léčebnou rehabilitaci a laser terapii.

Čtvrté vydání Všudybylu 2003 uveřejnilo dvojstranu (20–21) ze slavnostního vyhlášení v Grandhotelu Pupp v Karlových Varech nazvaného „Nejúspěšnější v Karlovarském kraji“. Informovalo, že hoteliérem Karlovarského kraje byl za rok 2002 krajskou sekcí Národní federace hotelů a restaurací České republiky vyhlášen Ing. Jan Jokl, generální ředitel hotelů San Remo a Cristal Palace v Mariánských Lázních, kterého jsem při příležitosti zahájení mariánskolázeňské lázeňské sezony požádal o rozhovor. Pane řediteli, říká se, že v zdravém těle zdravý duch, takže jaké jsou koníčky a sportovní aktivity Hoteliéra Karlovarského kraje roku 2002? Podílely se vaše „mimopracovní aktivity“ na získání tohoto prestižního ocenění?
Pravděpodobně ano. Těch koníčků je sice celá řada, ale, bohužel, prostor pro jejich provozování je striktně limitován. Jsem velmi vytížený pracovně. Přesto i na ně občas najdu čas. Pokud začnu zimou, pak mou velkou zálibou zůstává sjezdové lyžování, které jsem dělal svého času i závodně. K lyžím jsem odmalička vedl i své dcery, a je pro mne velkým potěšením, mohu-li s nimi během zimní sezony vyjet na rodinné lyžování. Dalším velkým koníčkem je motorismus. Dnes preferuji jízdu na motorce. Před několika lety jsem si koupil silnou čtrnáctistovku, a pokud je trochu času a příznivé počasí, jezdím po překrásném okolí Mariánských Lázní a po Karlovarském kraji. Máme příjemnou partu vrstevníků, takže mnohdy spojujeme příjemné s užitečným, a když se setkáme, děláme i byznys. Dalším velkým koníčkem je golf. Tak jako řada lidí v Mariánských Lázních, i já propadl golfu. Golf je sám o sobě příjemnou a krásnou hrou. Každému doporučuji, kdo jej ještě nezkusil. Na golfu potkáte mnoho užitečných a zajímavých lidí, s nimiž lze rovněž dělat byznys. Řekl bych, že často je zde navozena atmosféra, která by se v kanceláři u stolu nikdy navodit nedala. Takže i golf pomáhá v tom, být úspěšný. Dalším koníčkem je letectví. Vlastním pilotní licenci. Zřídka kdy, ale přesto se stává, že navštívím mariánskolázeňské letiště a např. prolétám trasy, které jsem sjezdil na motorce. Velkým koníčkem je i cyklistika. Rovněž jsem kdysi jezdil krátce závodně. Ačkoliv mám stále ještě závodní silniční, preferuji horské kolo, protože okolí Mariánských Lázní je bohaté na krásné cyklotrasy. Doporučuji všem. Dalším velkým koníčkem je literatura. Rád chodím do divadla, a knihy, o tom ani nemluvím… Ale jak jsem řekl, všechno to jsou koníčky, na které je prostor, až pokud práce dovolí.

Být fit, mít spoustu přátel a seznamovat se s dalšími lidmi je pro byznys i pro vedení firmy užitečné. Ostatně samy vaše hotely, San Remo i Cristal Palace, jsou příjemným a vhodným místem pro setkávání lidí, pro konání firemních akcí v atraktivním prostředí v pomyslném předpolí chráněné krajinné oblasti Slavkovský les.
Mariánské Lázně jsou ideálním pobytovým místem. Neustále si udržují punc i ducha renomovaného lázeňského letoviska. Děláme vše pro to, abychom službami našich hotelů San Remo a Cristal Palace přispěli k celé této atmosféře formující spokojenost hostů. Orientujeme se na několik stěžejních oblastí. Patří mezi ně kongresová turistika, už proto, že hotel Cristal Palace disponuje solidním kongresovým zázemím, technikou i mobiliářem s kapacitou až 250 míst při banketovém uspořádání. Další oblastí jsou léčebné rekondiční a rehabilitační pobyty. Tento produkt je vyhledáván zejména zahraniční klientelou. Neposlední sféru tvoří aktivní turistické a rekreační pobyty orientované na incentivní turistiku spojenou s balneem a wellness, na golf a tenis.

Do Mariánských Lázní jezdím od roku 1978. Půldruhé desítky let jsem zde každým rokem trávil čtyři týdny mému psychickému i fyzickému zdraví prospěšného pobytu. Jakou cestu podle vás Mariánské Lázně za ono čtvrtstoletí vykonaly?
Za tu dobu se zde událo skutečně mnoho, a často pozitivního. Konstatují to i stálí hosté, kteří do Mariánek jezdí po mnoho let pravidelně. Pochopitelně sdělují nejen pozitivní, ale i své negativní postřehy. I já, jako starousedlík, mám k mnohému kritické připomínky, ale je pravda, že se mnohé věci lepší. Zejména za posledních třináct let jsme udělali obrovský kus práce. Infrastruktura, čistota města a upravenost se v Mariánských Lázních výrazně zlepšila. Co vnímám méně pozitivně, je to, že v porovnání se situací před dvaceti lety zde jakoby ochladla zábava, večerní život apod. Celá řada kdysi oblíbených podniků, např. Corso, Karkulka, Kamzík a další zmizely. Bohužel, jejich novým majitelům se nepodařilo sanovat tento prostor na trhu. To je moment, který řada lidí, stejně jako já, vnímá negativně, jako handicap dnešní doby. Na druhé straně, co se týče sportovního vyžití, pak v tomto směru Mariánské Lázně udělaly velký kus práce. Je tu plavecký bazén, krásný zimní stadion, golfové hřiště, tenisové kurty, nádherné cyklotrasy. Kvalita sportovní infrastruktury se jednoznačně zlepšila. V rámci mariánskolázeňského okolí je možné navštívit znovuobnovená velmi zajímavá místa.

Ve třetím vydání loňského Všudybylu (str. 10) starosta Mariánských Lázní Dr. Luděk Nosek řekl: „Vnímání lidských zdrojů jako oblasti potenciálního bohatství České republiky je v dnešní době výslednicí střetávání názorů formovaných předchozím režimem a vývojem po nástupu tržního hospodářství. V oblasti hotelnictví nás současná doba nutí akceptovat vysoké nároky hostů. Proto si ceníme kvalitního personálu, schopného a ochotného vycházet jim vstříc. Vytváříme podmínky pro profesní růst svých zaměstnanců. Bohužel u nás v oblasti hotelnictví i pohostinství na trhu pracovních sil vysoce převažuje poptávka nad nabídkou. O kvalitní lidi je zkrátka nouze. Často se tak může zdát, že získávání personálu a práce s lidskými zdroji je jakýmsi bludným kruhem, kdy poté, co někoho vychováte, odchází jinam. Mnozí z hoteliérů si často lámou hlavu, jak z tohoto kruhu ven…“
Mohu-li se vrátit k Hoteliérovi Karlovarského kraje, pak klíč k získání tohoto titulu je především v rukou zaměstnanců. Národní federace hotelů a restaurací České republiky, jejímž jsem zakládajícím členem, klade od samého prvopočátku veliký důraz na metodickou činnost, výchovu a vzdělávání lidských zdrojů, protože ve službách hotelového průmyslu se bez dobrého týmu lidí nezvládne nic. V obou našich hotelích, v San Remu i Cristal Palace, se podařilo dát dohromady kompaktní týmy. Naše akciová společnost tak má jednu z nejmenších fluktuací v Mariánských Lázních. Každému z našich zaměstnanců, kdo se chce dál profesně vzdělávat, dáváme šanci. V současné době jsou u nás zaměstnanci, kteří při práci studují, dokonce i vysokou školu. Snažíme se lidi motivovat a oni vědí, že u akciové společnosti Cristal Palace mají perspektivu. Není u nás profese, o niž by nebyl další zájemce na tzv. čekací listině. To svědčí o tom, jaký je o práci v našich provozech zájem, zejména pak, jaká osobní svědectví o ní podávají sami zaměstnanci.









www.sanremo.cz



www.cristalpalace.cz

Archiv vydání

2020 2019 2018 2017 2016 2015 2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001